Tennis

JMD

Well-known member
Graf deed het destijds in maar 32 minuten, tov 57 minuten nu. En dat op Roland Garros.
Die finale heb ik nooit gezien, wel laatste de laatste game. Maar 12 games in 34 minuten (de officiële tijd verschilt van bron tot bron, sommige hebben het over 31, andere 32, andere 34, anyway, heel snel...), terwijl je ook changeovers hebt (toen ook na 1 game, maar niet tussen sets) van 45 seconden (dus 6 in totaal), hou je dus een minuut of 25 over....

Ik zou graag eens ergens d ebeelden van die finale zien, bijna alles moet op love of '15' gegaan zijn., want idd op Roland Garros, waar het toch allemaal langzamer gaat.

JMD

Well-known member
Zvereva werd in mijn herinnering toen getroost in haar tranen, ben benieuwd wat er nu gebeurt.
Net ook al door de referee.

Als je het centre court oploopt loop je onder een regel uit het gedicht 'If' van Rudyard Kipling door (staat op de muur boven de ingang), het is de regel: "If you can meet with triumph and disaster, and treat the impostors just the same'...
Zelden zo toepasselijk als bij deze finale.

erka

Well-known member
Die finale heb ik nooit gezien, wel laatste de laatste game. Maar 12 games in 34 minuten (de officiële tijd verschilt van bron tot bron, sommige hebben het over 31, andere 32, andere 34, anyway, heel snel...), terwijl je ook changeovers hebt (toen ook na 1 game, maar niet tussen sets) van 45 seconden (dus 6 in totaal), hou je dus een minuut of 25 over....

Ik zou graag eens ergens d ebeelden van die finale zien, bijna alles moet op love of '15' gegaan zijn., want idd op Roland Garros, waar het toch allemaal langzamer gaat.

Ik kan me dat nog wel vaag herinneren dus. Zvereva bood helemaal geen tegenstand, dat was nu toch wel iets anders.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Blijkt die finale gewoon in zijm geheel (haha) op YT te staan.
Later vandaag maar even kijken. Maar als je die beelden snel ziet, wat een kwaliteit van beeld keken we toen naar...

JMD

Well-known member
En alle andere partijen zijn ook al klaar, men kan vroeg aan de zuip daar :p (17.30 lokale tijd, zelden meegemaakt dat een dag op Wimbledon zo vroeg klaar was (behalve dan als wegens heel slecht weer er al vroeg een einde aan de dag gemaakt werd (voor het dak op Centre en 1))).

Swiatek dus haar eerste 6 GS-finales gewonnen, bij de dames nog nooit gebeurd als ik het net goed hoorde...

Bovenaan