Tennis

Reinoud

Well-known member
Hij zal het niet bewust doen Mommiej...

Wel erg jammer, zeker gezien zijn prestaties aan de overkant van de plas.

Maasveld

Well-known member
Maria Sharapova won van Patty Schnyder. Inderdaad, de Patty Schnyder die jarenlang rond de top 10 heeft gestaan. 39 jaar is ze inmiddels en de oudste qualifier aller tijden.

JMD

Well-known member
Goed nieuws voor Bertens, want de eerste geplaatste speelster die ze tegen zou komen (Buzarnescu uit Roemeni?) heeft zich teruggetrokken. Dat betekent dat Bertens (als ze blijft winnen natuurlijk) pas in ronde 4 een geplaatste speelster tegen kan komen, dat zou dan wel de als 2e geplaatste Wozniacki zijn.

Reinoud

Well-known member
Bouchard in de derde ronde is volgens mij ook wel pittig. Volgens mij heeft zij minimaal top 20 gestaan kort geleden

JMD

Well-known member
Bouchard in de derde ronde is volgens mij ook wel pittig. Volgens mij heeft zij minimaal top 20 gestaan kort geleden

Top 5 zelfs stond 5e in 2014, maar die kwakkelt al jaren. Komt niet voor niets uit de kwalificatie.
Echt apart wat er met haar gebeurd is.
Haalde in 2014 de halve finale van de Australian Open en Roland Garros en de finale van Wimbledon. Kwam dit jaar niet eens door de 1e ronde kwalificatie van Roland Garros.

Bestaat niet meer

Well-known member
Ook in dubbel begint Nederland met genoeg inbreng in New York.

herendubbel:
Koolhof (vandaag 2e partij Court 9)
Haase/Middelkoop (vandaag 2e partij Court 6)
Rojer vs. Arends (vandaag 1e partij Court 15)

damesdubbel:
Schuurs
Bertens
Kerkhove (vandaag 1e partij Court 6)
Krajicek (vandaag 4e partij Court 11)

mixed:
Koolhof
Schuurs/Middelkoop

2 volledige Nederlands duo's, verder 8 duo's met Nederlandse inbreng.

JMD

Well-known member
Bertens en Haase spelen vandaag beide op baan 10, als respectievelijk 2e en 3e.
De 1e partij is 1,5 uur bezig, maar is pas bij 2-1 in set 2. Dus het kan nog wel even duren voor we Kiki en Robin zien.

JMD

Well-known member
Het is toch snel gegaan, want Kukushkin serveert nu voor de wedstrijd, daarna mag Bertens de baan op

JMD

Well-known member
En een vroege break in set 2. Mooi.
Bij winst gaat Bertens over Muguruza heen en staat ze virtueel 12e op de wereldranglijst.

Bovenaan