Tennis

JMD

Well-known member
Ik zou het eerder zo formuleren: De Davis Cup is afgeschaft. Er komt er toernooi voor in de plaats waaraan dezelfde naam, dezelfde beker en dezelfde erelijst wordt gehangen, maar verder heeft het weinig met de "oude" Davis Cup te maken.

Ja, dat is netter inderdaad... :)
 

JMD

Well-known member
Dat reduceren valt toch wel mee? In de nieuwe situatie spelen ze in februari net als nu en de rest in november. De winst is dus dat ze niet meer in april en september spelen, maar dat ze die rondes in verkorte versie eind november spelen, net als de finale. 2 weekenden minder belasting door het jaar heen, maar in ruil daarvoor moet je het seizoen wel verlengen, wat weer ten kostte gaat van je voorbereiding op het nieuwe tennisjaar.

Ik vraag me vooral ook af wat ze met die 2 vrije weken gaan doen nu. Als die inderdaad leeg blijven kan je nog deels spreken van vermindering van de belasting (spelers hebben dan een week rust), maar er zullen ongetwijfeld toernooien voor in de plaats komen, die spelers dan weer gaan spelen. Dan wordt het per saldo dus alleen maar drukker.
 

erka

Well-known member
JMD zei:
Ja, erg leuk. Begonnen in Toronto, Niagara, Kitchener, Algonquin Provincial Park, Ottawa, Mont Tremblant, Quebec City, Montr?al (1 avond tennisduels bezicht bij het WTA-toernooi), 1000 Islands, Toronto (duel Blue Jays (honkbal) bezocht))

Afgezien van Quebec-Montreal nagenoeg hetzelfde rondje als ik ooit eind jaren 90 heb gemaakt, toen met de studie. Wij zijn toen met een groepje naar de Ottawa Senators geweest. Geweldig was dat.
 

JMD

Well-known member
Afgezien van Quebec-Montreal nagenoeg hetzelfde rondje als ik ooit eind jaren 90 heb gemaakt, toen met de studie. Wij zijn toen met een groepje naar de Ottawa Senators geweest. Geweldig was dat.

Ik was graag ook nog naar een ijshockeyduel geweest (in Montreal of Ottawa of Toronto), maar dat is natuurlijk momenteel niet bezig...
 

Maasveld

Well-known member
Ik vraag me vooral ook af wat ze met die 2 vrije weken gaan doen nu. Als die inderdaad leeg blijven kan je nog deels spreken van vermindering van de belasting (spelers hebben dan een week rust), maar er zullen ongetwijfeld toernooien voor in de plaats komen, die spelers dan weer gaan spelen. Dan wordt het per saldo dus alleen maar drukker.
Daar zullen misschien wat 250-toernooien voor in de plaats komen waar geen top-20 speler naar kraait.
 

JMD

Well-known member
Daar zullen misschien wat 250-toernooien voor in de plaats komen waar geen top-20 speler naar kraait.
We zullen zien...

Overigens denk ik dat die grote belasting vooral zit bij spelers buiten de top 20, want de top20-spelers laten met gemak een hoop toernooien schieten.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
En die wint ze ook. 6-4 6-3 na een 1-4 achterstand in set 1.

Heel erg goed gespeeld. Ze beweegt goed, speelt goed richting baseline, gevarieerd en agressief. Heel erg sterk en absoluut top 10 waardig.

Enige kleine puntje van kritiek is haar service. Dat percentage 1e services moet zeker omhoog.
 

JMD

Well-known member
Bertens staat nu virtueel 15e op de wereldranglijst, als ze het toernooi wint klimt ze naar 13.
Ze heeft momenteel nog ongeveer 800 punten achterstand op plaats 10, op een puntentotaal van 2945 is dat best wat.

Grote voordeel wat ze wel heeft is dat ze de komende weken praktisch geen (lees: 10) punten te verdedigen heeft. Overigens hebben de speelsters rond plaats 10 ook niet extreem veel punten te verdedigen, een punt of twee/driehonderd. Op een GS (waar je volgens mij 2000 punten kan pakken) is dat niet extreem veel.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
https://www.foxsports.nl/meer-sport/video/2944326/raemon-sluiter-spreekt-bertens-weer-moed/

Ik blijf toch moeite houden met die time-outs. Je leert als speelster niet meer zelf nadenken lijkt me als het duel ineens anders loopt dan je van te voren dacht.

Verder snap ik vanuit commercieel/mediatechnisch oogpunt wel dat de camera er bovenop staat, maar je ziet de speelster wel in de meest kwetsbare positie. Ook niet echt bevorderlijk.

Ik vind dit juist fantastisch om te zien. De relatie tussen Sluiter en Bertens, twee prachtige mensen in mijn ogen, blijf ik fascinerend vinden.
 

JMD

Well-known member
Ik vind dit juist fantastisch om te zien. De relatie tussen Sluiter en Bertens, twee prachtige mensen in mijn ogen, blijf ik fascinerend vinden.

O, dat laatste zeker. Maar het gaat me meer om het algemeen, niet specifiek Bertens-Sluiter. Een speelster wordt op deze manier niet aangemoedigd om zelf na te denken. Wat er dus toe leidt dat op de GS's ze soms helemaal in paniek raken, want daar mag dit niet.
 

JMD

Well-known member
Bertens dus naar de finale! Nu tegen Halep of Sabalenka. Beiden zijn de afgelopen weken ook in goede doen.
 

JMD

Well-known member

Haar 2e grote finale van 2018, na Madrid.
En natuurlijk ook Charleston gewonnen, maar dat is niet zo'n groot toernooi als Madrid en Cincinatti.
Tevens haar eerste WTA-finale op een andere ondergrond dan gravel.

Kijken we terug naar haar tijd op het ITF-circuit, daar haalde ze 11 finales, slechts 3 daarvan niet op gravel, die waren op hardcourt. In 2010 en 2012 was dat in respectievelijk Portimao (Por), Irapuato (Mex) en Bath (Eng), die laatste was indoor. Dit waren 10.000 en 25.000 dollar toernooien... Daar komt Kiki nu spreekwoordelijk haar bed niet meer voor uit.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan