Tennis

JMD

Well-known member
Andy Murray heeft zijn eerste wedstrijd na bijna een jaar eruit geweest te zijn gespeeld in de 1e ronde op Queens. Hij verloor met 2-6 7-6 7-5 van Nick Kyrgios De wedstrijd duurde duidelijk te lang voor hem van wat ik ervan gezien heb. Hij is er zeker nog niet klaar voor. Ik denk dat Wimbledon nog te vroeg komt voor hem.

Dat weet ik wel zeker. Als zo'n best of 3 al te lang duurt voor hem gaat best of 5 zeker te lang duren en dat train je in 12 dagen er echt niet bij. Overigens is Kyrgios ook niet de lekkerste om tegen te beginnen natuurlijk, maar op Wimbledon is hij volgens mij ongeplaatst dus kan ie ook Nadal of Federer tegenkomen in ronde 1.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Dat weet ik wel zeker. Als zo'n best of 3 al te lang duurt voor hem gaat best of 5 zeker te lang duren en dat train je in 12 dagen er echt niet bij. Overigens is Kyrgios ook niet de lekkerste om tegen te beginnen natuurlijk, maar op Wimbledon is hij volgens mij ongeplaatst dus kan ie ook Nadal of Federer tegenkomen in ronde 1.
Yep, natuurlijk snap ik dat hij graag op Wimbledon meedoet. Maar volgens mij doet hij er veel beter aan als hij zich nu al op de US Open richt.

JMD

Well-known member
Coric verslaat Federer in de finale in Halle (had de 10e titel geweest voor federer in Halle), Nadal blijft dus nummer 1.

JMD

Well-known member
Murray heeft zijn eerste zege binnen, in Eastbourne versloeg hij Wawrinka met 6-1 6-3.

JMD

Well-known member
Bertens als 20e geplaatst, Serena als 25e.

Bertens verloor gisteren van Buzarnescu, zij staat 30e geplaatst volgdende week.

Federer is 1e geplaatst, Nadal 2e.

JMD

Well-known member
Murray vandaag uitgeschakeld door Edmund. Ik ben echt benieuwd of Murray mee gaat doen.

JMD

Well-known member
Rus mag tegen Serena Williams
Bertens tegen een qualifier
Haase tegen Copil

Haase komt pas dinsdag in actie, want Federer opent als kampioen maandag het toernooi op centre-court, dus maandag wordt de bovenste helft gespeeld, Haase zit in de onderste helft.
Ook Bertens en Rus zitten in de onderste helft. Als de AELTC er voor kiest om Muguruza (als kampioen) op dinsdag het toernooi te openen, dan komen Bertens en Rus morgen in actie (Rus ongetwijfeld op een 'mooie' baan), maar de traditie om de kampioene bij de dames op dinsdag haar toernooi te laten beginnen op CC is minder 'vast'.

Weersverwachtingen zijn overigens heel goed, Londen heeft (net als wij hier) een heel stabiele weersverwachting voor de komende periode, er zal weinig tijd verloren gaan door regen. De laatste Wimbledon zonder regen was in 2010.

Overigens opvallend: bij de heren zijn maar 4 van de 8 wildcards vergeven, dat gebeurt niet vaak, meestal geven de GS's alle 8 WC's weg. Doordat de wildcards bekend gemaakt werden op het moment dat de kwalificatie al begonnen was, zijn er 4 luckylosers toch in het hoofdtoernooi gekomen. Er was verder nog 1 afmelding, dus in totaal 5 LL in het herenschema voorlopig.

Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Rus en Bertens dus morgen in actie.

Rus als 3e partij op Court 1 (na een heren- en een damespartij*), Bertens 2e partij baan 14 (na een herenpartij).
Aangezien met ingang van deze editie van Wimbledon op alle banen camera's staan zullen ze dus beiden live te zien zijn op Ziggo neem ik aan.

*) Opvallend: tot vorig jaar werden er op Centre en Court One altijd 3 partijen gepland op 1 dag (bij start om 13.00 Britse tijd): 2 heren- en 1 damespartij. Daar kwam steeds meer kritiek op omdat dat 'seksisme' zou zijn. Court One heeft nu 2 dames- en 1 herenpartij, dus de AELTC lijkt toegegeven te hebben aan die kritiek.

JMD

Well-known member
Murray heeft zich teruggetrokken. Geeft aan dat spelen van best-of-fives misschien nog te veel van het goede is op dit moment.
Wijs besluit lijkt me.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Murray heeft zich teruggetrokken. Geeft aan dat spelen van best-of-fives misschien nog te veel van het goede is op dit moment.
Wijs besluit lijkt me.

Eens, vorig jaar had hij zich geforceerd door per se aan Wimbledon mee te doen en je ziet wat dat voor gevolg had. Als het nu weer fout gaat, zie je hem (voorlopig) niet meer op niveau terug. Nu richt hij zich op de US Open. Ik denk dat dat veel beter is, meer tijd en niet onder de hoge verwachtingen van het Britse publiek. En hij speelt graag daar, hij won er zijn 1e grand slam.

JMD

Well-known member
Nog geen 3 uur bezig op Wimbledon en bij de dames ligt de nummer 4 (Stephens), 31 en 19 liggen er al uit, en verder kwam de nr. 7 (Pliskova) flink in de problemen... Damestennis blijft altijd verrassingen geven...

Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Bertens staat nu op de baan in te spelen.
Op baan 1 heeft Raonic de eerste set gewonnen, na die partij komt Rus in actie.

JMD

Well-known member
Raonic inmiddels 2-0 in sets en een break voor in set 3. Als het zo doorgaat komt Rus vrij snel in actie.
Bertens heeft setpunt.

Opvallend: Coric versloeg Federer in Halle afgelopen week, maar staat 2-0 in sets en een break achter.

JMD

Well-known member
In precies 1 uur wint Kiki Bertens. Keurig hoor.

Rus gaat beginnen tegen Serena.

erka

Well-known member
Dat wordt nog wat met het gras daar. Het blijft in Londen de komende twee weken bloedheet en droog. Na 1 dag begint het gras al uit te drogen op bepaalde plekken.

Bovenaan