Tennis

JMD

Well-known member
Vanavond Sinner tegen Fritz als finale herenenkel. Sinds Federer in 2008 voor de 5e keer op rij de US Open won is er nooit meer een heer er in geslaagd zijn titel te verdedigen. Bij de dames was Serena Williams (2014) de laatste die haar titel wist te verdedigen

JMD

Well-known member
Voor het eerst sinds 2002 in een kalenderjaar geen GS-zege voor iemand van de 'grote 3' (Nadal - Federer - Djokovic)

JMD

Well-known member

JMD

Well-known member
Ook op Wimbledon wordt vanaf komend jaar geen gebruik meer gemaakt van lijnrechters, maar van elektronische waarnemingen. Ben benieuwd of ze dat dan op alle 18 banen faciliteren of dat op de 'kleinere banen' nog wel lijnrechters zitten

JMD

Well-known member
En toen was er nog maar 1: Nadal stopt na dit seizoen, alleen Djokovic nog over van de Grote Drie

Friesland

Well-known member

Goh, het nieuwe DC-systeem blijkt niet aan te slaan (zoals waar voor gewaarschuwd werd), dus gaat men weer veranderen...
Mooi, alleen raar dat een land twee byes krijgt zonder sportieve gronden. Als het nou de titelverdediger was... maar die krijgt maar een bye. Wat ook opvallend is dat de wereldgroep vanaf volgend seizoen dus uit 28 landen bestaat, voor de hervormingen waren het er slechts 16.
In de BJK Cup was het nog minder: slechts 8 landen in de wereldgroep, straks dus 29, dat is niet zoveel als tot 1994 toen het er 32 waren.
Ook op Wimbledon wordt vanaf komend jaar geen gebruik meer gemaakt van lijnrechters, maar van elektronische waarnemingen. Ben benieuwd of ze dat dan op alle 18 banen faciliteren of dat op de 'kleinere banen' nog wel lijnrechters zitten
Ik vind het heel raar, zelfs een beetje naargeestig, om te zien bij de Australian Open en de US Open. Je ziet geen lijnrechters maar je hoort wel "lijnrechters". Hopelijk houdt Roland Garros gewoon vast aan hun lijnrechters.

JMD

Well-known member
Mooi, alleen raar dat een land twee byes krijgt zonder sportieve gronden. Als het nou de titelverdediger was... maar die krijgt maar een bye. Wat ook opvallend is dat de wereldgroep vanaf volgend seizoen dus uit 28 landen bestaat, voor de hervormingen waren het er slechts 16.
In de BJK Cup was het nog minder: slechts 8 landen in de wereldgroep, straks dus 29, dat is niet zoveel als tot 1994 toen het er 32 waren.
Jep. Ben ook benieuwd hoe ze het gastland dan gaan bepalen. Zal ongetwijfeld iets met geld zijn..,. ;)

De FedCup heb ik altijd minder gevolgd, was ook minder aandacht voor. De eerste keer dat ik echt daar naar keek/luisterde was in 1997, toen NL eerst in Haarlem de VS versloeg en vervolgens in de 1/2 finale Tsjechië. Dat was in juli, wij waren op vakantei in Frankrijk toen en bij Radio Tour de France (wereldomroep) kon je het verslag volgen. Echter was Radio Tour om 18.00 afgelopen, maar de tennis nog niet. Pas om 22.30 was er weer een actualiteitenprogramma op de wereldomroep (met aan het eind pas sport), hoorde dus pas om 23.15 ofzo dat NL door was. Pas bij het jaaroverzicht van Studio Sport zag ik voor het eerst de beelden...

Ik vind het heel raar, zelfs een beetje naargeestig, om te zien bij de Australian Open en de US Open. Je ziet geen lijnrechters maar je hoort wel "lijnrechters". Hopelijk houdt Roland Garros gewoon vast aan hun lijnrechters.
Jep, mijn voorkeur heeft het ook niet. Overigens zal gravel denk ik nooit met 'automatisch' gaan spelen. Immers, op gravel kan je 'op zicht' spelen, de stoelscheidsrechter kan altijd zelf een afdruk bekijken. Er is op gravel ook geen hawkeye. Hawkeye is nauwkeurig tot op iets van 0,01mm volgens mij, dat kan bij gravel net een verschil zijn tussen in of uit. Want de regels zeggen dat zolang de afdruk nog iets van de lijn raakt de bal nog in is. Als hawkeye dat op 0,005 mm uit ziet (of in), kan het best in (of uit) zijn.

Bovenaan