Tennis

JMD

Well-known member
Volgens mij vind je de planning interessanter dan het tennis zelf, JMD.
Nee, het tennis staat wel op 1, maar dat ik de puzzel van order of play en hoe je een toernooi met meer dan 500 partijen goed gepland krijgt zeer interessant vind ga ik niet ontkennen.

Heb jarenlang hier in Hillegom een itf jeugdtoernooi georganiseerd en dan vind ik het puzzeltje van het maken van een mooie order of play ook erg leuk om te doen (al kwamen wij maar aan de iets meer dan 150 partijen..)
 

JMD

Well-known member
Ik wou idd net typen: het weer in Engeland blijft lastig te voorspellen...
Het schijnt wel de laatste regen voor de komende uren te zijn (aldus de weervrouw van de BBC). En morgen wordt het beter.

Overigens is het volgens mij uitgesteld tot 11.45 lokale tijd (niet 12.00)...
 

Mommiej

Well-known member
Nu tot 12:15 lokale tijd.

die 11:45 klopt, maar dan moeten ze eerst nog baan op komen en dan warm slaan, dan kun je er gerust 10/15 minuten bij optellen
 

JMD

Well-known member
Nu tot 12:15 lokale tijd.

die 11:45 klopt, maar dan moeten ze eerst nog baan op komen en dan warm slaan, dan kun je er gerust 10/15 minuten bij optellen
Ja, dit is idd irritant aan tennis, dat de starttijd de 'baanopkomtijd' is. Bij elke andere sport is de starttijd de tijd dat de wedstrijd start.

Overigens wordt er vaak wel voor gezorgd dat ze op die tijd dan op de baan komen, 'tossen', dan is het 5 min inspelen en nog even zitten en dan starten. Dus vaak met een minuut of 7/8 staan ze wel te spelen.

Inmiddels droog.

Andy Murray gaat mixen met Emma Raducanu, echt leuk.
 

JMD

Well-known member
En dat was het weer voor vd Zandschulp en Griekspoor.
En Rus lag er ook al uit.
Geen schande voor Vd Zandschulp (speelde tegen een geplaatste speler van wie hij nog nooit won) en Rus (speelde tegen de als 9e geplaatste Sakkari), maar Griekspoor had toch wel een rondje verder mogen komen...
 

Mommiej

Well-known member
Vd Zandschulp had de 1e set gewoon moeten pakken (5 setpoints in tie-break, waarvan 3 op eigen service). Daarna was het mentaal weer op bij hem.

Griekspoor had moeten winnen (stond ook 5-4 voor in tie-break 2e set met 2 eigen services te gaan). Is niet compleet fit en denkt ook aan afzeggen Olympische Spelen als het niet beter wordt. Werd maandag in 1e ronde ook tijdens wedstrijd behandeld aan de rugblessure.

Rus had ook in de 1e set genoeg kansen om die set te pakken, regelmatig 0-30 voor op service Sakkari.
 

JMD

Well-known member
Vandaag ziet het weer er goed uit op Wimbledon, maar morgen ziet het er slecht uit...

Wimbledon is vandaag echt Wimbledon door 1 van de 3 partijen op Centre court een herendubbel 1e ronde te laten zijn... Murray met Murray...
 

JMD

Well-known member
Aan de ene kant 'ja', maar aan de andere kant: de jaren dat er middle sunday extra gespeeld werd was de achterstand echt mega. Dan waren er donderdagmiddag pas iets van 50 partijen klaar. Nu zijn ze al ruim boven de 150, met vandaag erbij dik in de 200...
 

JMD

Well-known member
Demi Schuurs verliest samen met haar dubbelpartner (ze waren als 6e geplaatst) kansloos in ronde 1, met 6-4 6-0...
 

JMD

Well-known member
Echt een grote hoeveelheid lange partijen weer vandaag. Er is al 4,5 uur gespeeld en er zijn pas 23 partijen klaar....
 
Bovenaan