Tennis

JMD

Well-known member
De achterstand na dag 2 bedroeg 69 partijen. Op dit moment (woensdag, 18.20 Engelse tijd) zijn pas alle partijen die maandag gespeeld hadden moeten worden klaar... De achterstand na vandaag gaat een partij of 80 zijn... Voordeel wel dat er steeds minder best-of-fives komen omdat de herendubbel niet meer een best-of-five is miv dit jaar (als dat nog wel was geweest was er (vanwege de achterstand) overigens ongetwijfeld besloten om t/m de 2e ronde best-of-three te spelen).

Morgen lijkt het redelijk goed weer te worden, vrijdag heel goed, maar daarna wordt het slechter.

Overigens lijkt het (zoals het er nu naar uitziet) te gaan gebeuren dat alle Nederlanders op donderdag nog in het toernooi zitten... :p Want misschien komen ze vanavond nog in actie, maar dat hun partijen afgemaakt kunnen worden lijkt me twijfelachtig.
 

JMD

Well-known member
Vd Zandschulp is verplaatst naar morgen. Brouwer kan de baan op na de 5e set van de partij voor hem (3-3 5e set). Griekspoor inmiddels een dubbele break achter in set 2.
 

Mommiej

Well-known member
Brouwer ook verplaatst naar morgen. Wel opvallend dat ze dus vooral 2e rondes dan plannen op Center Court en Court 1...
 

JMD

Well-known member
Ik verwacht dat ze morgen de 1e ronde gaan afmaken van de singles, en alleen de 2e ronde afmaken in de onderste helft heren en bovenste helft dames. Dat zal al een partij of 45 zijn (incl. onafgemaakte) en de rest dan dubbelen, want dat moet nu ook gaan starten (had vandaag al moeten starten)

Dat Brouwer verplaatst is zal ook betekenen dat hij morgen misschien wel als 1e op de baan komt. Gestaakte partijen komen nooit als eerste de baan op (ivm rust), omdat die nu verplaatst is heb je kans dat hij om 12.00 NL tijd al start morgen.
 

JMD

Well-known member
Tsitsipas door...

Het zou me overigens niks verbazen als Murray - Tsitsipas een van de weinige 2e-rondeduels uit de bovenste helft van het schema is dat wel doorgaat... :p Murray heeft dan een flink voordeel qua rust.

Pittige loting overigens voor Tsitsipas, in zowel ronde 1 als 2 komt hij een oud-GS-winnaar tegen
 

JMD

Well-known member
Het zou me overigens niks verbazen als Murray - Tsitsipas een van de weinige 2e-rondeduels uit de bovenste helft van het schema is dat wel doorgaat... :p Murray heeft dan een flink voordeel qua rust.
3e partij centre morgen... :)

Brouwer krijgt een upgrade, 2e partij baan 1.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Kvitova die op 4-4 een aantal punten heeft om Paolini te breaken (en sowieso veel fouten maakt in die game) en dan daarna de set uit te serveren, ze niet maakt, en even later in de TB 4-0 achter staat... Zal mij niks verbazen als Kvitova er gewoon uitvliegt...
 

JMD

Well-known member
En Kvitova komt nog terug van 6-3 naar 6-5, maar maakt dan een onnodige fout. 3e set nu.
 

JMD

Well-known member
In de 3e set ging het in eerste instantie gelijk op, maar toen Kvitova Paolina brak was het snel over, 6-1 in set 3.
 

JMD

Well-known member
Er is nu nog een partij bezig op baan 1. Als die om 12 uur NL tijd niet klaar is wordt die gestaakt en zal die morgen voor de partij van Brouwer komen. Het is nu 4e set, de eerste 3 sets waren TB's en ook de 4e lijkt die richting op te gaan. Het is dus dan hoogstens voor 1 set dat er gespeeld wordt morgen, dus dan zou Brouwer niet om 14.00 NL tijd, maar rond 15.00 de baan op gaan.
 

JMD

Well-known member
En ook de 4e set eindigde in een TB, maar werd gewonnen door Djere, dus 3-1 in sets. Brouwer morgen dus 'gewoon' om 14.00 NL tijd.
 

Mommiej

Well-known member
De negatieve spiraal van Botic vd Zandschulp zet zich nog ff door. 1e set 2-6 tegen Zhang, 5 dubbele fouten in 4 servicegames en wint sowieso maar 9 vd 23 punten op eigen service.
 

JMD

Well-known member
En een break achter in set 2...

De vraag gaat zo langzamerhand zijn of een van de 3 Nederlanders een set gaat winnen dit jaar op het heilige gras.
 
Bovenaan