Strijd om Europees voetbal en de playoffs daarvoor, 2015-2016

de waan

Well-known member
Ja. Al worden de play offs in Groningen altijd wel goed bezocht.

Ik vond het vooral opvallend dat er officieel meer dan 20.000 mensen waren, terwijl het stadion op het oog maar voor 2/3e gevuld was. Maar ze hebben dus gewoon netjes alle seizoenskaarten meegeteld.
 

Bonehead

Well-known member
Precies.

Wat willen ze dan dat ze spelen? Barcelonavoetbal?? Dat gaat nooit lukken. Goed, onder Bosz was het bij Heracles aanvallend, maar gingen ze ook met gemak met 7-0 onderuit tegen PSV, Ajax en Feyenoord. Dat was eerder naief.

Supporters kijken gewoon teveel voetbal op TV, en zien dan Barcelona, Bayern, Leicester, Liverpool in die EL-avonden en verwachten dan dat hun club dat ook gaat doen, en anders zijn ze niet tevreden.

Ik heb zoveel onzin in ??n post gelezen. Ik bezoek sinds eind jaren 80 wedstrijden van Heracles. Ik heb sinds ruim 20 jaar een seizoenskaart. Buiten supporter ben ik vooral liefhebber. Als de overwinning het enigste was wat telde dan ging ik wel naar een andere club. Een club als Heracles verliest vaker dan dat het wint. Ondanks dat de resultaten uitstekend zijn heb ik mij dit seizoen heel vaak niet vermaakt in het stadion. Dat je tegen betere teams niet va banque gaat spelen snap ik ook wel en dat verwacht niemand van je. Maar dat je tegen gelijkwaardige tegenstanders of mindere tegenstanders een negatieve houding aanneemt en ook in thuiswedstrijden de tegenstander laat komen in hoop het duel met luizig doelpuntje te winnen kan ik niet appreci?ren. Daarbij mist dit team naar mijn smaak creativiteit en techniek. Bel Hassani alleen is wel heel erg mager. Darri is wel technisch maar absoluut niet functioneel.

Ik verlang terug naar de tijden onder Verbeek en Bosz. Ondanks dat toen de resultaten soms minder waren werd je elke wedstrijd vermaakt met spektakel. En daarvoor ga ik naar het stadion. Ik wil vermaakt worden.

Gisteren trouwens niet geweest. Ik had zelf een toernooi. Vanmorgen de wedstrijd gekeken en het was een mooie pot met veel vermaak. Ze kunnen het dus wel.
 

Abubakari

Well-known member
Het is al jaaaaaren helemaal niets in Heerenveen, dus ik denk dat PES5 blij zou zijn met de prestaties van kneus Vd Looi.
Seizoen 1 play offs gewonnen en Europa in.
Seizoen 2 De beker gewonnen.
Seizoen 3 weer play offs, Groningen is Heerenveen voorbij gegaan als beste van het Noorden. Groningen eindigt vrijwel elk jaar op een play off plaats, bij Heerenveen wordt het juist minder en minder.
En nu dan J?rgen Streppel ipv het oude baasje Foppe. Dat blijft nog wel even helemaal niks in Heerenveen vrees ik voor PES5.
 
Laatst bewerkt:

delmaestro

Well-known member
Haha. Verloren laatst nog van een stel Luxemburgse bakkers

Klopt. Des te wranger dat zij alsnog de beste optie zijn...

Heracles, Groningen, PEC, Heerenveen, Vitesse, NEC... ze zouden het ??n voor ??n nog slechter doen dan Utrecht op dit moment...
 

de waan

Well-known member
Utrecht lijkt me wel iets verder dan een paar jaar terug. Maar ongeacht welke van de vier het zou zijn geworden, niet ??n van deze clubs haalt het eind van de zomer in Europa.
 

Forza AZ

Well-known member
Ze zijn allemaal ongeplaatst in de 3e voorronde, dus moeten ze eerst al hopen op een niet al te zware tegenstander, en dan nog stunten. En dan in de 4e voorronde nogmaals.

Qua punten zal het dus weinig uitmaken of Utrecht of Heracles meedoet. Al denk ik dat Utrecht wel iets meer kans maakt op een stuntje dan Heracles, die helemaal geen ervaring hebben met Europese wedstrijden.
 
Laatst bewerkt:

DeftonesJP

New member
Precies, bovendien stonden zij het hoogst op de ranglijst dus ze verdienen het ook. Aan de andere kant vind ik Heracles een sympathiekere club maar daar pakken we geen punten mee.
 

Pascallovic

Well-known member
Een lachertje als het waar is dat FC Utrecht geen Europese licentie voor 16/17 heeft en je de wedstrijd dus eigenlijk voor lul speelt.
 

Pascallovic

Well-known member
FC Utrecht heeft geen Europese licentie gekregen voor het seizoen 16/17 en dus mogen ze bij winst Europa niet in. Het ticket gaat bij winst van FC Utrecht ook niet automatisch naar Heracles, waardoor die plek in de EL leeg zal blijven. Dan heb je dus die hele playoffs voor niks gespeeld. Er zou ergens 30.000 euro missen waardoor FC Utrecht de licentie niet krijgt.
 

Pieros

Active member
FC Utrecht heeft geen Europese licentie gekregen voor het seizoen 16/17 en dus mogen ze bij winst Europa niet in. Het ticket gaat bij winst van FC Utrecht ook niet automatisch naar Heracles, waardoor die plek in de EL leeg zal blijven. Dan heb je dus die hele playoffs voor niks gespeeld. Er zou ergens 30.000 euro missen waardoor FC Utrecht de licentie niet krijgt.
Tsjonge, we gaan steeds meer op Belgi? lijken. Eerst dat gedoe met Twente en nu dit.
 
Bovenaan