Speelronde 7, met de topper PSV - Ajax

JMD

Well-known member
Haha wow, hoe krijg je dat voor elkaar.
en hoe zou Stam, een van de beste verdedigers van zijn tijd, hier nou naar kijken? Zo van, hier is ook niet tegenaan te coachen???


AZ komt dus op 1 punt van Ajax en PSV. Zouden die PSV en Ajax kunnen bedreigen over 34 duels?
 

Susa

New member
Leo stop aub met dit soort grapjes..

behoorlijk dramatisch dit Feyenoord. dat kan zelfs Jaap Stam niet aan.
 

SanMark.

Well-known member
Ik vind het wel weer zeer knap wat AZ laat zien.

En Slot komt ook uitstekend over in de interviews.
 

Abubakari

Well-known member
Leo stop aub met dit soort grapjes..

behoorlijk dramatisch dit Feyenoord. dat kan zelfs Jaap Stam niet aan.

Wat Jaap Stam gepresteerd heeft om trainer van Feyenoord te worden ontging me sowieso al maar die gaat het seizoen niet afmaken in de Kuip.
Zondag Twente op bezoek, zou zomaar tik nummer zoveel op rij kunnen worden.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat Jaap Stam gepresteerd heeft om trainer van Feyenoord te worden ontging me sowieso al maar die gaat het seizoen niet afmaken in de Kuip.
Zondag Twente op bezoek, zou zomaar tik nummer zoveel op rij kunnen worden.
Dat ontging iedereen volgens mij. Echter was er ook geen droomkandidaat vrij, dus je had altijd bij een twijfelgeval uitgekomen. Henk Fraser bijvoorbeeld.

Maar goed het hele 'beleid' bij Feyenoord is gebaseerd op spelers waarvan we op basis van recente prestaties geen idee hebben waarom ze gehaald zijn. Karsdorp, Fer en Narsingh jaren niet gespeeld. Afgeschreven Tapia basis. Contracten van spelers zonder restwaarde verlengen met Toornstra. Niksspelers als Ie, Johnston en Kelly halen. Geen reservespits halen en dus met J?rgensen de man van glas als enige spits starten. Senesi is de topaankoop maar die moet in tegenstelling tot Ie schijnbaar nog wel wennen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Fer jaren niet gespeeld?

Hij lult maar wat joh. Daarnaast doet Ie het helemaal niet verkeerd. Hij heeft wel gelijk dat het verlengen van Toornstra nergens op slaat.

Wat me meer zorgen baart is dat Stam zegt dat de spelers zich niet hoeven te schamen. Dat moeten ze w?l na vier gelijke spelen en een dikke thuisnederlaag in 7 competitiewedstrijden. Het is bizar hoe groot het verschil is met bijvoorbeeld de thuiswedstrijden in de voorrondes van de Europa League, toen we wel in staat waren om dominant voetbal te spelen en het er bij vlagen heel aardig uit zag. Nu is het vooral apathisch, dat irriteert me mateloos.
 

Pascallovic

Well-known member
Fer jaren niet gespeeld?
Vaker geblesseerd of terugkomend van blessures dan fit. De tweede seizoenshelft van seizoen 17/18 heeft ie compleet gemist. Van februari tot en met mei 2019 ook maar 1x mogen invallen. Afgelopen 2 jaar heeft ie alleen van 8 december 2018 tot en met 19 januari 2019 structureel 90 minuten per wedstrijd gespeeld.

Hij lult maar wat joh. Daarnaast doet Ie het helemaal niet verkeerd. Hij heeft wel gelijk dat het verlengen van Toornstra nergens op slaat.
Nee, Ie doet het helemaal niet verkeerd joh. Compleet weggespeeld door zijn directe tegenstander tegen Rangers, uit armoede gewisseld tegen FC Emmen en gisteren ook weer drie keer niks. Een schitterend eigen doelpunt tegen ADO. Wie lult hier nu maar wat? Of is dit tegenwoordig de norm bij Feyenoord?

Wat me meer zorgen baart is dat Stam zegt dat de spelers zich niet hoeven te schamen. Dat moeten ze w?l na vier gelijke spelen en een dikke thuisnederlaag in 7 competitiewedstrijden. Het is bizar hoe groot het verschil is met bijvoorbeeld de thuiswedstrijden in de voorrondes van de Europa League, toen we wel in staat waren om dominant voetbal te spelen en het er bij vlagen heel aardig uit zag. Nu is het vooral apathisch, dat irriteert me mateloos.
Het is inderdaad bijzonder dat een Feyenoord in de competitie van de eerste 4 thuiswedstrijden er maar eentje wint. Dan kun je als trainer niet zeggen dat jeje niet hoeft te schamen. Nu vind ik overigens niet dat men zich blind moet staren op die thuiswedstrijden uit de voorronde EL. Tegen Beer Sheva was het inderdaad uitstekend, maar tegen Tbilisi liep men ook pas in de laatste 10 minuten weg. Daarvoor waren ze veruit de betere ploeg, maar was het qua spel ook niet heel bijzonder. Ik zie vooral dat de lijn van de voorbereiding wordt doorgetrokken. In periodes van de wedstrijd ziet het er alleraardigst uit, maar dit is slechts van korte duur en bij tegenslag is men het alweer snel kwijt.
 

Batigoal

Well-known member
Wat me meer zorgen baart is dat Stam zegt dat de spelers zich niet hoeven te schamen.

Dit vooral. Het valt me op hoe hij in interviews zo snel alles goedpraat. Gisteravond ook. Nu kan dat natuurlijk voor de buitenwereld zijn om zijn selectie te beschermen, maar ik zou daar als fan moeite mee hebben.

AZ zit trouwens weer goed in elkaar, eindelijk vroeg in het seizoen dit keer. Zouden ze volgens DVK een gooi kunnen doen voor de top 3?
 

Atreides

Well-known member
AZ zit trouwens weer goed in elkaar, eindelijk vroeg in het seizoen dit keer. Zouden ze volgens DVK een gooi kunnen doen voor de top 3?

Dat lijkt me een beetje een no-brainer. Je weet op voorhand al dat AZ waarschijnlijk als derde of vierde gaat eindigen. Feyenoord valt tegen en AZ valt positief op. Dus ja, Az maakt ene goede kans en is wat mij betreft zelfs favoriet om als derde te eindigen.
 

Miramar

Well-known member
Stam is net zo soft als Gio. Maar ik denk niet dat hij dit spel nog wekenlang kan verkopen aan de supporters. Ik voorspel een gevalletje Gert-Jan Verbeek.
 

Atreides

Well-known member
Dat ontging iedereen volgens mij. Echter was er ook geen droomkandidaat vrij, dus je had altijd bij een twijfelgeval uitgekomen. Henk Fraser bijvoorbeeld.

Maar goed het hele 'beleid' bij Feyenoord is gebaseerd op spelers waarvan we op basis van recente prestaties geen idee hebben waarom ze gehaald zijn. Karsdorp, Fer en Narsingh jaren niet gespeeld. Afgeschreven Tapia basis. Contracten van spelers zonder restwaarde verlengen met Toornstra. Niksspelers als Ie, Johnston en Kelly halen. Geen reservespits halen en dus met J?rgensen de man van glas als enige spits starten. Senesi is de topaankoop maar die moet in tegenstelling tot Ie schijnbaar nog wel wennen.

Gezien het feit dat ze pas zo rond augustus met die halve zool als TD serieus zijn gaan kijken naar het elftal ben ik eigenlijk blij verrast met wat Feyenoord wel heeft gehaald.

Maar goed. Het was beter geweest als ze gewoon een paar maand eerder serieus beleid hadden gemaakt. Een ingespeeld elftal scheelt een slok op een borrel en ??n of twee pareltjes en ??n of twee prutsers minder en de balans is al heel anders.
 

De Groene Scout

Well-known member
Wat deed die Stam overigens opvallend raar langs de lijn met zijn heen-en-weer geloop in de regen en het extreem overdreven en smerig kauwgom kauwen. Zag er echt niet uit.
 

JMD

Well-known member
Dat lijkt me een beetje een no-brainer. Je weet op voorhand al dat AZ waarschijnlijk als derde of vierde gaat eindigen. Feyenoord valt tegen en AZ valt positief op. Dus ja, Az maakt ene goede kans en is wat mij betreft zelfs favoriet om als derde te eindigen.

En meer?? Zou AZ Ajax en PSV kunnen bedreigen?
 
Bovenaan