SPEELRONDE 6

JMD

Well-known member
Volgende week met AZ - Feyenoord, Heerenveen - Ajax en Vitesse - Utrecht 3 flinke (sub)topduels. PSV mag dan zondagmiddag laat thuis tegen Willem II profiteren van eventuele misstappen.

Voor Ajax en Feyenoord begint de speelronde na de interlandperiode dan met op papier eenvoudige thuisduels (Sparta voor Ajax en PEC voor Feyenoord), maar de week erna is de Klassieker. Kan weleens het duel worden wie bij kan blijven, want PSV lijdt normaal gesproken de komende duels geen puntverlies (WIllem II thuis, VVV uit, Heracles thuis)

stc

Well-known member
Volgende week met AZ - Feyenoord, Heerenveen - Ajax en Vitesse - Utrecht 3 flinke (sub)topduels. PSV mag dan zondagmiddag laat thuis tegen Willem II profiteren van eventuele misstappen.

Voor Ajax en Feyenoord begint de speelronde na de interlandperiode dan met op papier eenvoudige thuisduels (Sparta voor Ajax en PEC voor Feyenoord), maar de week erna is de Klassieker. Kan weleens het duel worden wie bij kan blijven, want PSV lijdt normaal gesproken de komende duels geen puntverlies (WIllem II thuis, VVV uit, Heracles thuis)

PSV speelt zaterdag al...

ElSimao

Active member
Geen nummertje meer op de stropdas van de TS van Ajax.

Je wordt oud gevegt, je leeft in het verleden. Dit was echt letterlijk 15 jaar geleden ofzo.

Ajax is als club helemaal niet arrogant meer. Ik zou willen dat het zo was, maar het zit er niet meer in. Het zijn vooral blije provincialen die het al "machtig mooi" vinden om bij Ajax en het grote Amsterdam mee te doen.

gevegt

Well-known member
Je wordt oud gevegt, je leeft in het verleden. Dit was echt letterlijk 15 jaar geleden ofzo.

Ajax is als club helemaal niet arrogant meer. Ik zou willen dat het zo was, maar het zit er niet meer in. Het zijn vooral blije provincialen die het al "machtig mooi" vinden om bij Ajax en het grote Amsterdam mee te doen.

Morgen ga ik in mijn PSV shirt naar Amsterdam!:duim:

ElSimao

Active member
Morgen ga ik in mijn PSV shirt naar Amsterdam!:duim:

Dat is dan wel weer mooi van Amsterdam, niemand boeit het. Je kunt zelfs in je Feyenoord-shirt komen en de kans is klein dat er wat gebeurt.

In Rotterdam is dat anders, second city syndrome. Eindhoven weet ik niet.

JMD

Well-known member
PSV boekte vandaag de grootste uitzege sinds november 1989, toen het met 1-7 won bij.... FC Utrecht.

Op youtube is de samenvatting te zien https://www.youtube.com/watch?v=1Ui9H2lXvy4 (dit is alleen de eerste helft, de 2e helft is dan op te vragen aan de achterkant)

Een aanrader om te kijken, niet alleen om (als je zo rond de 35 bent) jeugdsentiment op te halen (ik weet nog dat ik dit duel toen zag die avond), maar ook om goed te zien dat we toen ook niet echt konden verdedigen... Wat een gepruts daar achterin, zeker bij Utrecht. De Kock gaat een aantal malen flink de fout in, toen nog niet de betrouwbare verdediger die hij later bij o.a. Roda was.

Bovenaan