Speelronde 5

Abubakari

Well-known member
Ja, lekker makkelijk. Maar wie is er ook alweer eindverantwoordelijk voor de fitheid van zijn ploeg? Juist. Als je in een situatie komt dat in een topwedstrijd in de eredivisie op een bepaald moment Zahavi, Madueke, Gapko, Gotze en Van Ginkel allemaal niet op het veld staan vanwege een gebrek aan fitheid, zonder dat er sprake is van een blessure, dan doe je iets totaal verkeerd.
En als je dat probleem nou in maart/april hebt, het seizoen is net begonnen. Het is gewoon arrogantie dat ie denkt met allemaal B spelers de klus tegen Feyenoord ook wel te klaren.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ja, lekker makkelijk. Maar wie is er ook alweer eindverantwoordelijk voor de fitheid van zijn ploeg? Juist. Als je in een situatie komt dat in een topwedstrijd in de eredivisie op een bepaald moment Zahavi, Madueke, Gapko, Gotze en Van Ginkel allemaal niet op het veld staan vanwege een gebrek aan fitheid, zonder dat er sprake is van een blessure, dan doe je iets totaal verkeerd.
Jep. En het leek er juist op dat dat dit jaar beter voor elkaar was. En tuurlijk helpt het niet mee dat je donderdagavond nog een slopende pot speelt tegen Sociedad, maar een voetballer van een topclub in NL moet een dubbel programma aankunnen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Deze kenner had jullie op plek 3 gezet... ;)
Denk overigens nog steeds dat jullie daar gaan eindigen, PSV zal consistenter zijn verwacht ik en op plek 2 eindigen
Denk ik ook hoor. Het seizoen loopt zo ongeveer wel zoals je mag verwachten. Prima wedstrijden zoals vandaag en de thuiswedstrijd tegen Elfsborg, afgewisseld met slechte wedstrijden zoals uit bij Utrecht. Dit seizoen gaat vooral om progressie boeken en daarmee waarde creëren op het veld. Dat is de enige manier om het gat met Ajax en PSV te verkleinen. En als we dan zo vaak mogelijk verwend worden en behoorlijk wat punten pakken, dan is dat mooi meegenomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens Schmidt waren ze allemaal niet fit. Misschien eens wat meer op fitheid scouten dan.

Zal dan toch meer met de training te maken hebben en dat spelers gewend zijn dat ze zelden een wedstrijd 90 minuten hoeven te spelen. Als je ze nooit belast, dan gaan ze het ook nooit voor elkaar boksen. Ik geloof best dat je er een paar spelers bij hebt die inderdaad van glas zijn, maar niet alle belangrijke spelers zijn van glas.
 

JMD

Well-known member
Als je sowieso kritisch kijkt zie je dat PSV sinds half augustus al steeds minder wordt. Van de flitsende opening tegen Galatasaray en Ajax en Midtjylland is zeer weinig meer over.

Verder wat Max zegt, plus aangevuld op zijn opmerking dat als je weinig in vaste samenstelling speelt en veel wisselt dat er dan ook bijn ageen automatismes in de ploeg komen.
 

stc

Well-known member
Alle 16 spelers van PSV zijn vandaag door de ondergrens gezakt, waarbij ik vond dat Thomas misschien wel de beste speler van het veld was. Er stond geen team dat de wil had om te winnen en iets voor elkaar over had. Bij de tegengoals werd er bv alleen maar achteruitgelopen en niet ingegrepen. Daar hebben de wissels van Schmidt 0,0 iets mee te maken.

Als PSV zo doorgaat zoals vandaag gaan ze het nog heel moeilijk krijgen dit seizoen tegen alle tegenstanders te beginnen tegen de Eagles.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als PSV zo doorgaat zoals vandaag gaan ze het nog heel moeilijk krijgen dit seizoen tegen alle tegenstanders te beginnen tegen de Eagles.
Je speelt niet elke week tegen een team wat zo goed georganiseerd kan spelen.
 

JMD

Well-known member
Je speelt niet elke week tegen een team wat zo goed georganiseerd kan spelen.
Precies. Alhoewel het met Eagles uit, Willem II uit (die zijn goed in vorm), Sturm Graz uit (moet je eigenlijk winnen om sowieso overwinteren veilig te stellen) nu wel direct al alle hens aan dek is. Verlies je punten in 1 van die 3 uitduels dan komt er flinke druk op en kan het in 2 weken een totaal ander seizoen worden. Tuurlijk is verliezen niet goed, met 0-4 helemaal niet, maar elke ploeg loopt in een seizoen wel eens tegen zo'n duel op, en met Feyenoord hebben we altijd problemen. Het gaat er nu om wat je de komende 3 uitduels doet.
 

stc

Well-known member
Je speelt niet elke week tegen een team wat zo goed georganiseerd kan spelen.

Heeft maar deels te maken met de organisatie van de tegenstander. Er schort op het moment heel veel bij PSV. Er staan 11 individuen op het veld en geen elftal die voor elkaar wil strijden. De passing en aannames zijn niet goed. Omschakeling van aanval naar verdediging is ook niet goed. Er ontstaan constant een te grote ruimte tussen de aanvallers en de verdediging. Verdedigend is het ook zwak. Niet kort dekken, niet ingrijpen, niet stappen etc. Hebben Cambuur en FC Groningen ook al weten te tonen (op papier de mindere van PSV) tegen PSV. Zo kan ik nog wel even door gaan.

Als het even niet meezit, dan staat er niemand op om de boel te trekken. v Ginkel is ook veel minder dan 3 jaar geleden en Propper heeft vandaag ook laten zien dat hij geen aanwinst is voor PSV. De nieuwe aankoop heeft ook niet veel laten zien in de laatste 2 wedstrijden dan behalve diverse overtredingen.

Misschien is het toch een gemis dat de heer Sangare niet meedeed in de afgelopen 2 wedstrijden en dat zijn inbreng onderschat word.. (Boscagli is beter als verdediger dan als middenvelder.)
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Heeft maar deels te maken met de organisatie van de tegenstander. Er schort op het moment heel veel bij PSV. Er staan 11 individuen op het veld en geen elftal die voor elkaar wil strijden. De passing en aannames zijn niet goed. Omschakeling van aanval naar verdediging is ook niet goed. Er ontstaan constant een te grote ruimte tussen de aanvallers en de verdediging. Verdedigend is het ook zwak. Niet kort dekken, niet ingrijpen, niet stappen etc. Hebben Cambuur en FC Groningen ook al weten te tonen (op papier de mindere van PSV) tegen PSV. Zo kan ik nog wel even door gaan.

Als het even niet meezit, dan staat er niemand op om de boel te trekken. v Ginkel is ook veel minder dan 3 jaar geleden en Propper heeft vandaag ook laten zien dat hij geen aanwinst is voor PSV. De nieuwe aankoop heeft ook niet veel laten zien in de laatste 2 wedstrijden dan behalve diverse overtredingen.

Misschien is het toch een gemis dat de heer Sangare niet meedeed in de afgelopen 2 wedstrijden en dat zijn inbreng onderschat word.. (Boscagli is beter als verdediger dan als middenvelder.)
Ik snap dat jij het volledig vanuit PSV perspectief bekijkt, maar ik denk dat je Feyenoord ook wat tekort doet door deze uitslag volledig aan het falen van PSV te wijten. Het is best knap dat de Rotterdammers 90 minuten lang overal op het veld in de duels kon komen en daar regelmatig als winnaar uit de strijd kwamen. Dat vraagt een behoorlijke discipline en was ook nodig omdat we technisch wat minder zijn dan PSV.
 

stc

Well-known member
Ik snap dat jij het volledig vanuit PSV perspectief bekijkt, maar ik denk dat je Feyenoord ook wat tekort doet door deze uitslag volledig aan het falen van PSV te wijten. Het is best knap dat de Rotterdammers 90 minuten lang overal op het veld in de duels kon komen en daar regelmatig als winnaar uit de strijd kwamen. Dat vraagt een behoorlijke discipline en was ook nodig omdat we technisch wat minder zijn dan PSV.
Misschien kan Feyenoord wel de discipline opbrengen in de toppers waardoor ze punten pakken en tegen de kleinere tegenstanders punten verspelen. Organisatorisch stond Feyenoord goed.
PSV heeft op papier goede spelers, maar in praktijk komt dit er niet uit. Technisch valt het ook wel mee bij PSV. Ik denk dat het team van 2017 - 2018 veel beter was dan dit team.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

De Wolf

Well-known member
PSV heeft na de rust een kwartiertje wat laten zien. Was op jacht naar de gelijkmaker. Daarna stortte het in als een kaartenhuis.
 

Max

Administrator
Forumleiding

Hier is het grote verschil, bij Feyenoord wordt er voornamelijk naar voren gespeeld.

Met name bij aanvallende corners zie je dat Pedersen of Malacia de bal terugspeelt naar Bijlow zodat Trauner en Senesi terug kunnen keren naar hun positie. Wat dan ook vrij vlot gaat en daarna gaat het spel inderdaad voornamelijk vooruit. Dat terugspelen heeft dan echt een functie.
 

Susaa

Well-known member
Wat een heerlijke overwinning in Eindhoven 👍 en wat waren ze effectief in het afronden!!

Is ook wel lekker voetballen op deze manier.
Het wordt natuurlijk heel anders als dit Feyenoord zelf het spel moet gaan maken.
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
De eierschalen zijn weer niet aan te slepen in het Eindhovense. Het schijnt grove schande te zijn dat ze op zondag moeten voetballen na een wedstrijd op donderdag.
 
Bovenaan