Speelronde 28

Wie wordt de nieuwe trainer van Ajax?

  • Pascal Jansen

    Stemmen: 1 10,0%
  • Frank de Boer

    Stemmen: 1 10,0%
  • Pepijn Linders

    Stemmen: 0 0,0%
  • Dick Schreuder

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mitchell van der Gaag

    Stemmen: 0 0,0%
  • Joseph Oosting

    Stemmen: 1 10,0%
  • Thomas Tuchel

    Stemmen: 0 0,0%
  • Graham Potter

    Stemmen: 1 10,0%
  • Kjetil Knutsen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iemand anders

    Stemmen: 6 60,0%

  • Totaal aantal stemmers
    10
  • Opiniepeiling gesloten .

JMD

Well-known member
Al met het hoofd bij zondag. En het geloof in de titel al weg.
Wat gek is, want het gat is nu nog maar 7 pt en met AZ voor de boeg (al jaren niet van gewonnen thuis) kan het gat zo maar 4 of 5 punten zijn en dan hou je altijd kans...

Dat moet ik eerst nog maar zien. Ik sluit met de huidige leiding bij Ajax nog zo’n seizoen niet uit.
Daar heb je ook weer gelijk in...
Aan de andere kant: een Ajax, Feyenoord of PSV scoort altijd wel minimaal 55-60 punten in een seizoen op basis van individuele klasse, dan sta je sowieso wel top5/6...
 

JMD

Well-known member
Bonuspuntje dit voor Volendam en bonusuitloop voor PSV. 9 punten voor nu met een veel beter saldo, 3 zeges zijn genoeg. Met duels tegen Vitesse, RKC en Sparta in eigen huis zijn dat zekerheidjes... We mogen nu zelfs zaterdag van AZ verliezen (liever niet natuurlijk), maar toch...
 

Abubakari

Well-known member
Wat gek is, want het gat is nu nog maar 7 pt en met AZ voor de boeg (al jaren niet van gewonnen thuis) kan het gat zo maar 4 of 5 punten zijn en dan hou je altijd kans...
Je bent samen met stc de enige die nog twijfelde aan de titel van PSV.
 

JMD

Well-known member
Je bent samen met stc de enige die nog twijfelde aan de titel van PSV.
Ik was er wel bijna zeker van hoor, maar zie bv ook hoe Leicester 17 punten verspeelt in 10 duels in Engeland de laatste weken en je weet dat dit soort zaken pas beslist zijn als het definitief onmogelijk is...

Want stel dat je als PSV had verloren zaterdag, dan was het gat 4 punten geweest met nog 5 duels... Dan is echt alles nog mogelijk want je hoeft als PSV dan nog maar 1x punten te verspelen en het is echt weer spannend. En met o.a. Heerenveen uit (angstgegner) en Fortuna uit hadden we echt nog wel een aantal niet-100%zeges voor de boeg, zeker gezien hoe PSV de afgelopen weken draaide.
 

Abubakari

Well-known member
Bonuspuntje dit voor Volendam en bonusuitloop voor PSV. 9 punten voor nu met een veel beter saldo, 3 zeges zijn genoeg. Met duels tegen Vitesse, RKC en Sparta in eigen huis zijn dat zekerheidjes... We mogen nu zelfs zaterdag van AZ verliezen (liever niet natuurlijk), maar toch...
Waar gaat PSV kampioen worden denk je?
 

JMD

Well-known member
Waar gaat PSV kampioen worden denk je?
Als de stand blijft zoals het is wordt PSV officieus kampioen in Heerenveen (op donderdagavond, wie verzint dat...) en officieus thuis tegen Sparta op 5 mei. Met die dag zal de burgemeester niet blij zijn voor een feest.

Ik hou het op dit moment op 5 mei...
 

erka

Well-known member
Ik was er wel bijna zeker van hoor, maar zie bv ook hoe Leicester 17 punten verspeelt in 10 duels in Engeland de laatste weken en je weet dat dit soort zaken pas beslist zijn als het definitief onmogelijk is...

Want stel dat je als PSV had verloren zaterdag, dan was het gat 4 punten geweest met nog 5 duels... Dan is echt alles nog mogelijk want je hoeft als PSV dan nog maar 1x punten te verspelen en het is echt weer spannend. En met o.a. Heerenveen uit (angstgegner) en Fortuna uit hadden we echt nog wel een aantal niet-100%zeges voor de boeg, zeker gezien hoe PSV de afgelopen weken draaide.

Dit soort analyses lees ik vaker van jou, maar je vergeet even dat Feyenoord dan feitelijk alles moet winnen.
 

JMD

Well-known member
Dit soort analyses lees ik vaker van jou, maar je vergeet even dat Feyenoord dan feitelijk alles moet winnen.
Tuurlijk is ook zo. Maar Feyenoord houdt sinds de winter gelijke tred met PSV, en hun programma is* (op papier althans) niet echt extreem lastig...

En de kans was niet groot nee, maar het gebeurt soms wel. PSV in 2007 (gaf tot 2x toe 10pt weg in no-time), Leicester dit seizoen, Heracles dat in 2022 een zekere veilige plek weggaf (die permutaties waren ook heel klein en toch gebeurde het)... It ain't over till it's over...

*) Hier stond eerst 'was', ik doelde echter op het resterende programma van Feyenoord, niet op wat ze gehad hebben
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Tuurlijk is ook zo. Maar Feyenoord houdt sinds de winter gelijke tred met PSV, en hun programma was (op papier althans) niet echt extreem lastig...

En de kans was niet groot nee, maar het gebeurt soms wel. PSV in 2007 (gaf tot 2x toe 10pt weg in no-time), Leicester dit seizoen, Heracles dat in 2022 een zekere veilige plek weggaf (die permutaties waren ook heel klein en toch gebeurde het)... It ain't over till it's over...
Moet zeggen dat ik, net als PSV, Feyenoord na de winter ook niet meer zo sterk vind. Die winnen ook niet alles. Wat vanavond ook blijkt, al heeft Volendam een kanjer van een trainer.
 

JMD

Well-known member
Door dit puntverlies kan Feyenoord overigens niet meer de beste nummer 2 ooit worden. Feyenoord kan nu nog maximaal 84 punten halen, het record staat op Ajax uit 2010, dat 85 punten haalde en toch 2e werd. PSV in dat seizoen is overigens de beste nummer 3 ooit, 78 punten
 

Batigoal

Well-known member
Aan de andere kant gelijk de kans voor Edvardsen nadat Rensch voor de zoveelste keer weer loopt te slapen.
 
Bovenaan