Speelronde 27

Acda en de Munnik weer terug

  • Ik heb al kaarten voor de Ziggodome

    Stemmen: 0 0,0%
  • Morgen wordt fantastisch

    Stemmen: 1 8,3%
  • Wie?

    Stemmen: 6 50,0%
  • Wat een kutmuziek

    Stemmen: 5 41,7%

  • Totaal aantal stemmers
    12

Pascallovic

Well-known member
Ben overigens wel benieuwd wat tegenwoordig onweerlegbaar bewijs is. Zie bij Utrecht - Volendam dat een VAR wel kan ingrijpen bij een doelpunt dat op het veld gegeven wordt, zonder dat zij 100% kunnen aantonen dat de bal uit was. De VAR kon wel bij AZ dit weekend zonder dat de doellijn zichbaar was een grensrechter overrulen met een doelpunt. Dacht ook dat het een doelpunt was, maar 100% aantonen dat de grensrechter fout zat kon in die gevallen ook niet.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ben overigens wel benieuwd wat tegenwoordig onweerlegbaar bewijs is. Zie bij Utrecht - Volendam dat een VAR wel kan ingrijpen bij een doelpunt dat op het veld gegeven wordt, zonder dat zij 100% kunnen aantonen dat de bal uit was. De VAR kon wel bij AZ dit weekend zonder dat de doellijn zichbaar was een grensrechter overrulen met een doelpunt. Dacht ook dat het een doelpunt was, maar 100% aantonen dat de grensrechter fout zat kon in die gevallen ook niet.
Ik ben het volmondig met je eens dat er sprake is van willekeur in de beslissingen van de VAR. Elke week is er wel ergens commotie, dat kan eigenlijk niet. Maar die goal van AZ is wel een uitzondering op die stelling. Ik heb beelden gezien waar heel duidelijk op te zien was dat de bal volledig over de doellijn was.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Pascallovic

Well-known member
Overigens is het voor de rest natuurlijk wel onzin wat John allemaal roept. Als je tegen de Eagles van 1 moment van de arbitrage afhankelijk bent omdat jezelf voetballend niks creëert, dan is dat laatste het probleem en de reden dat je niet wint. Niet jezelf afhankelijk laten maken van de arbitrage en/of er lijntjes getrokken kunnen worden. Hij stuurt zelf zijn elftal in een verkeerde samenstelling het veld in. Hij wijzigt zelf die samenstelling pas na 70 minuten en pas in de 87e minuut dat ie aanvallend gaat wisselen om er nog een 3-punter uit te slepen. Allemaal rijkelijk laat.

John doet zijn best, maar was bij jong Ajax en Ajax onder-18/19 al geen hoogvlieger op tactiek, attractiviteit en dergelijke. Dit is ongeveer wat het is bij hem en wellicht is dit ook ongeveer wat er in deze selectie zit. Al heb ik wel zoiets dat het systeem dat Ten Hag eind vorig seizoen speelde wellicht beter zou passen. Hoop niet dat ze met Heitinga doorgaan, want de nieuwe visionair zit daar echt niet achter hoor. Een degelijke trainer die serieus wat van het vak wil maken, maar die niet de bagage heeft om echt bijzondere dingen te doen. Voor dit seizoen is het uitspelen en uithuilen. Nog 8 potjes te gaan en dan moet je vanuit de Perenliga helemaal opnieuw beginnen. Helaas hebben we te maken met een stuurloos schip en is er nog geen begin over welke type personen dit nieuwe begin moeten gaan vormgeven. Bij wijze van spreken zou ik Bosz nemen, omdat je dan in elk geval met een aanvallende visie begint, maar ja die gaat naar Enschede.
 

JMD

Well-known member
maar ja die gaat naar Enschede.
huh?

En verder: Ajax gaat 2e of 3e worden, gaan het uitvechten met PSV, dus die verdelen (tenzij Spakenburg de beker wint) de CL-plek en de plek in de groepsfase EL verdelen. Ik zie AZ afhaken ten opzichte van ons.
 

Susaa

Well-known member
Twente en Bosz zijn nog niet in gesprek. Beide hebben al wel iets 'geroepen' dat ze het eventueel zien zitten.
Bosz is niet goed wijs als hij naar Twente gaat....

De rode ligt uit bij Ajax lijkt me, of is dat een 'no go' i.v.m. wat oud zeer ?

Lekker weekendje voor Feyenoord!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Forza AZ

Well-known member
huh?

En verder: Ajax gaat 2e of 3e worden, gaan het uitvechten met PSV, dus die verdelen (tenzij Spakenburg de beker wint) de CL-plek en de plek in de groepsfase EL verdelen. Ik zie AZ afhaken ten opzichte van ons.
Het is een plek in de 4e voorronde EL. Het kan nog wel direct groepsfase worden als de winnaar van de Conference League in eigen land geplaatst is voor de CL of groepsfase EL.
 

ALenstra

Well-known member
De laatste is met pensioen heb ik me laten vertellen. De eerste is goed bezig en kan ook op het gebied van merchandise nuttig zijn.
 

Batigoal

Well-known member
De blessure van de overschatte Bijlow heeft Feyenoord achteraf een onverwachte boost gegeven richting het kampioenschap.
 
Bovenaan