Speelronde 26

Abubakari

Well-known member
Schuurs en Onana vs Timber en Pasveer.
Te simpel. Schuurs en Onana speelden ook in de halve finale van de beker tegen een al 16? Wedstrijden ongeslagen AZ, een wedstrijd waarin Ajax 0 kansen weg heeft gegeven. Dat je tegen AZ niks weggeeft en tegen RKC, Eagles en Cambuur 6 tegentreffers krijgt lijkt me typerend. Het ontbreken van Pasveer en Timber zal wel meespelen, maar daar kun je het onmogelijk alleen op gooien vind ik.

@ Bernardo, het verschil tussen de eerste en tweede helft is elke thuiswedstrijd wel erg groot he? Richting MI Side spelen ze vrijwel alle thuiswedstrijden beter dan voor rust, scheelt echt opvallend veel.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Een deel van de verklaring is dat vrijwel elke ploeg in Europa met een dubbel programma in deze fase wat wisselvalliger is. Wat op zich ook wel logisch is. Des te knapper van Ajax dat ze juist dit soort wedstrijden wel winnend weten af te sluiten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een deel van de verklaring is dat vrijwel elke ploeg in Europa met een dubbel programma in deze fase wat wisselvalliger is. Wat op zich ook wel logisch is. Des te knapper van Ajax dat ze juist dit soort wedstrijden wel winnend weten af te sluiten.

Qua statistieken schijnt Ajax het na Europese duels slechter te doen dan PSV en Feyenoord. Dat is wel vrij bijzonder gezien Ajax vrijwel alles thuis spelen na Europese duels en ze in principe 1 of 2 dagen meer rust hebben. Ik geloof de enige pot die ze niet thuis speelde na een Europees duel de Klassieker was. Die wint Ajax toch al standaard. Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat die statistieken kloppen.

Die van gisteren was overigens in aanloop naar een CL pot en na bijna een week rust ten opzichte van de vorige pot.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Fucking hell man, echt niet oké als je de spelers ziet die er omheen staan.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat gebeurde er? Gebroken been ofzo?
Luchtduel, waarna hij keihard op z'n hoofd viel. Gelijk paniek bij spelers van Sparta en GAE die er omheen stonden. Gestabiliseerd en tong uit z'n mond gehaald door een medespeler. En daarna behandeld door de medische staf van beide teams, terwijl alle spelers zo'n haag om hem heen vormden, net als wat we bij Eriksen zagen. Denk dat 'ie z'n nek gebroken heeft, of dat daar vrees voor is. Hij wordt nu behandeld in het stadion en de eerste berichten zijn dat het naar omstandigheden redelijk met hem gaat.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Heeft een hersenschudding, verder niks volgens Sparta. Valt al met al mee dus

Valt op zich mee, maar dat herstel kan lang duren. Mijn collega heeft dat ook met voetbal opgelopen en die functioneerde een paar maanden nauwelijks. Gelukkig lijkt nu alles weer helemaal goed met hem te gaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Misschien is Champions League spelen zwaarder dan Conference League of EL.

Zeker, maar desondanks vind ik het erg opmerkelijk. Ajax haar selectie is kwalitatief en kwantitatief (veel) beter, een of twee rustdag(en) extra, vrijwel alles thuis ipv uit, zeven Europese duels versus nog wat extra voorrondes en/of tussenrondes voor PSV en Feyenoord. Als je ziet hoe Ajax de tegenstander deklasseert in overige competitie wedstrijden en in de CL wedstrijden zelf, dan zou ik niet dit soort statistieken verwachten. Ondanks het verschil op welk Europees niveau je actief bent.
 

Batigoal

Well-known member
Heel belangrijke zege voor Sparta! Nu nog de 6 minuten tegen Vitesse volhouden en dat zijn toch belangrijke punten. Met PEC Zwolle dat ook veel punten pakt geen overbodige luxe.
 

erka

Well-known member
Nou, hahahaha. FC Groningen is de eerste ploeg sinds 300 BC die 2 goals tegenkrijgt met een man meer.
 

JMD

Well-known member
Een pracht van een wedstrijd in Groningen.
Grunn 2-1 voor en tegen 10 man, zou toch kat in het bakkie moeten zijn. 20 minuten later is het 2-3 voor NEC...


Belangrijke zege voor Sparta inderdaad. En ook heel mooi voor de strijd onderin, want iedereen t/m Go Ahead heeft echt nog punten nodig.
 
Bovenaan