Speelronde 25

Jef400

Well-known member
Gefeliciteerd nog Heerenveeners. Ik wil kwijt dat ik ondanks de Spartaanse nederlaag een prima dag heb beleefd. Hele vriendelijke mensen daar. Van parkeren tot beveiliging tot catering. Kunnen een hoop clubs wat van leren.

• Leuk
Waarderingen: PES5

stc

Well-known member
Opstelling Ajax: Paes; Rosa, Sutalo, Baas, Wijndal; Regeer, Gloukh, Klaassen; Bounida, Weghorst, Godts.

Batigoal

Well-known member
Hup Ajax! Het zal niet opeens eenvoudig gaan (vooral de tweede helft en corners), maar het zou wel lekker zijn om te profiteren van het puntverlies van NEC.

JMD

Well-known member
Hup PEC!
Hup Twente!
Laat het maar echt heel spannend worden omtrent plek 3 :)

De laatste competitienederlaag van Ajax dateert van begin november (eerste duel Grim), tijd voor een volgende...

Batigoal

Well-known member
Hopelijk gaat Carrizo eindelijk zijn debuut maken. Alleen bij Ajax duurt het weken/maanden voordat spelers eindelijk mogen spelen. Idem voor Tomiyasu.

Maar zag beelden van de training van afgelopen week en Carrizo is nu al populair. Lekker foute Zuid-Amerikaanse kop, buitenspeler met een actie. Volgens mij gaat dat een nieuwe type Antony worden waaraan anderen zich lekker kunnen ergeren.

JMD

Well-known member
Ajax overtuigt nog niet, PEC heeft wel een hele hoop hoekschoppen gekregen maar wordt er niet gevaarlijk uit.

JMD

Well-known member
Van vi.nl:
Ajax bleef ongeslagen in de laatste 29 Eredivisie-wedstrijden tegen PEC en de Amsterdammers wonnen ook de laatste negen competitieduels in Zwolle. Alleen tegen Willem II (13 in 1960-1988), FC Volendam (11 in 1962-1988) en RKC Waalwijk (10 in 2010-2024) zette Ajax een langere uitreeks neer, zo berekende Opta.

Batigoal

Well-known member
Het is dat je 'maar' tegen Zwolle speelt die moeite hebben met scoren, maar het is echt een schandalig slecht begin. Schuif gewoon die García nu al door i.p.v. te wachten tot de zomer.

JMD

Well-known member
Het is dat je 'maar' tegen Zwolle speelt die moeite hebben met scoren, maar het is echt een schandalig slecht begin. Schuif gewoon die García nu al door i.p.v. te wachten tot de zomer.
Na 26 minuten een XG van 0,00 voor Ajax... Tegen de nummer 12 ofzo...

Zal dus zo wel 0-1 via Klaassen worden... ;)

Batigoal

Well-known member
Na 26 minuten een XG van 0,00 voor Ajax... Tegen de nummer 12 ofzo...

Zal dus zo wel 0-1 via Klaassen worden... ;)
Ik hoop het ook. Maar Klaassen heeft een historisch slecht seizoen, dus dat lijkt me sterk. Qua balverlies scoort hij zelfs nog slechter dan Gloukh, terwijl die daarvoor altijd bekritiseerd wordt. Terwijl Klaassen door de media met fluwelen handschoentjes wordt aangepakt omdat het zo'n lieve jongen is. En ondertussen staat hij qua balverlies, passes vooruit en gelopen kilometers onderin de lijstjes van de Eredivisie, tussen spelers van Heracles, Telstar enz.

Maar vooral lekker in de basis zetten zodat je met 10 man speelt.

JMD

Well-known member
Het ziet er iig wel beter uit bij Ajax achterin met corners...

Dit is nou echt zo'n duel tussen een niet-topclub en een topclub waarbij de topclub zich na afloop afvraagt hoe ze in hemelsnaam niet hebben gewonnen...

JMD

Well-known member
Geen strafschop volgens Vd Eijk...
Schiet mij maar lek, want dit is er echt 1, hand van het lichaam enz...

Batigoal

Well-known member
Tsja, volgens mij is dit gewoon een strafschop. Het is lastig te volgen zo die inconsistentie.

Verder een waardeloze eerste helft. En dat terwijl normaal gesproken onze tweede helften vooral slecht zijn. Dus dat belooft nog wat na rust!

JMD

Well-known member
Tsja, volgens mij is dit gewoon een strafschop. Het is lastig te volgen zo die inconsistentie.
Dat dus... Vorige week kreeg Fortuna er 1 die er veel minder 1 was...

Verder een waardeloze eerste helft. En dat terwijl normaal gesproken onze tweede helften vooral slecht zijn. Dus dat belooft nog wat na rust!
Zou wat zijn als ze nu na rust ineens de sterren van de hemel spelen. :p

Bovenaan