Speelronde 25

FC Groningen speelt zondag toch niet in roze-wit

  • Terecht, naar de supporters moet je luisteren

    Stemmen: 0 0,0%
  • Voor die ene keer kon dat toch wel?

    Stemmen: 2 100,0%

  • Totaal aantal stemmers
    2
  • Opiniepeiling gesloten .

Joost

Well-known member
Wat een ontknoping.

Roda had bij rust al met 4-0 voor moeten staan, dit was wellicht onze beste helft van het seizoen en dan krijg je bij de eerste doelpoging van Emmen direct het deksel op de neus. Na de pauze had Roda het veel moeilijker en kreeg Emmen zelfs twee dotten van kansen voordat het 1-2 werd. Sibum wisselde aanvallend, Emmen deed een masterclass tijdrekken en in de blessuretijd vallen ze alsnog, heerlijk!
 

Joost

Well-known member
Die derde goal van Roda, dat was ook echt typisch Jan Hoekstra. Echt een prima ballentegenhouder maar totaal geen controle over z’n strafschopgebied.
 

Joost

Well-known member
Het niveau van de samenvattingen van ESPN is ook weer bedroevend. Het is sowieso heel suf dat iedere samenvatting 6 minuten moet duren. bij Den Bosch v Roda was er hooguit voor 2 minuten materiaal terwijl bij Roda v Emmen er zeker tien minuten gevuld had kunnen worden. De grootste gemiste kans van Emmen na een uur haalde de samenvatting niet eens.

Maar de commentator benoemt bij Roda v Emmen in het begin van zijn samenvatting nog dat 'Emmen goed aan de wedstrijd begon en zeker niet als een mak lammetje naar Kerkrade was gekomen'. Waar haalt-ie het vandaan vraag ik me dan af. Buiten de gelijkmaker was een verdwaalde voorzet de enige doelpoging van Emmen voor rust, 12 om 2 was de verhouding in de pauze.

Ik citeer ook even DvhN;
"want in de eerste helft was de bal zelden in Drents bezit en zeker niet op de helft van Roda JC."
 

Deathprod

Active member
De regels zijn gewoon fout en beïnvloeden de competitie enorm.
Ajax doet niet wat niet mag en ik geef ze ook nog eens gelijk dat ze die jonge spelers (duur of niet) die ritme op moeten doen dit bij de Jong Teams in de KKD laten opdoen. Zou inderdaad veel mooier zijn als de Jong Teams alleen bedoeld zijn voor jeugdig talent uit de eigen opleiding en dat de de dure jongens of bankzitters van het eerste maar ritme opdoen door extra oefenduels midweeks in te plannen. Maar ja, zolang de KNVB het zo vrij laat, zal het wel niet veranderen.
Het is een topic wat elk jaar weer terug blijft komen. Volgens mij als je de Jong teams Onder 21 maakt, en daarbij een dispensatie regel maakt voor 5 vaste spelers uit het eerste (die Onder 23 zijn). Die je voor de competitie begint moet aangeven. (wellicht met een optie om er 1 of 2 te vervangen in de winterstop). Waarvan er dan max 3 per wedstrijd mogen meedoen. Dan ben je al een heel eind. Dan valt er weinig meer te schuiven en heb je een soort van vaste selectie's, maar ook de mogelijkheid om 5 spelers te laten pendelen die qua niveau precies tussen het eerste en de beloften vallen. Ik denk dat het aantal verschillende gebruikte spelers per seizoen dan al terug loopt van een stuk of 50 naar 25/30.
 

JMD

Well-known member
Deal, krijgen wij Aken erbij en Duitsland Kerkrade... Gaan we er op vooruit, zowel qua stad als qua voetbalclub. Spelen allebei in zwartgeel dus verschil zien we toch niet ;)
 

erka

Well-known member
Deal, krijgen wij Aken erbij en Duitsland Kerkrade... Gaan we er op vooruit, zowel qua stad als qua voetbalclub. Spelen allebei in zwartgeel dus verschil zien we toch niet ;)

Erop vooruit qua voetbalclub?
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Ja, weer winst lijkt het op. Jammer van die uitglijder in Dordrecht, maar nog steeds maar 3 verliespunten achter Roda JC.
 

erka

Well-known member
Inmiddels staat Groningen bovenaan in de 3e periode, maar ook over de laatste 10 en 12 wedstrijden :cool:

Stand over de laatste 10 wedstrijden:
1. Groningen 25
2 Willem II 22
3 MVV 19
4 ADO 19
5 Roda JC 18

En over de laatste 12 wedstrijden:
1. Groningen 29
2 Willem II 28
3 ADO 23
4 MVV 22
5 Roda JC 22
 

erka

Well-known member
2e plek wordt heel spannend. Groningen moet nog naar ADO en Willem II en krijgt Roda nog thuis. Groningen-Roda op de laatste speeldag :)

Willem II wordt kampioen. Die voorsprong is veel te groot, laten vast nog wel wat steken vallen maar dat zullen de anderen ook doen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dat roze shirt van Groningen is wel gaaf, jammer dat er een voetballogo op staat :rolleyes:
 
Bovenaan