Speelronde 24

Putin is…


  • Totaal aantal stemmers
    7

Jamel

Administrator
Forumleiding
Emotie van de wedstrijd inmiddels wel wat gezakt, dus tijd voor een wat rustigere nabeschouwing.

Geweldige eerste 20 minuten gezien. Hele open wedstrijd, met goed voetbal van beide kanten. Overal op het veld duels, enorm tempo. Zonder dat er echt een ploeg gevaarlijk werd. Vervolgens kantelt de wedstrijd de kant van AZ op met de eerste penalty. Goeie aanval van AZ, via Pavlidis. De Wit was waarschijnlijk niet op tijd bij de bal gekomen, door het snelle uitkomen van Bijlow. Desondanks raakt Hendrix De Wit heel even aan en gaat die laatste liggen. Higler geeft de penalty. Erg makkelijk, want De Wit werd niet naar de grond gewerkt door die aanraking van Hendrix, maar ging vrijwillig toen hij het contact voelde en de bal niet meer kon halen. Heel erg zuur, maar goed.

Daarna verloor Higler de controle over de wedstrijd. Hij geeft een aantal veel te makkelijke gele kaarten over en weer. Bij Feyenoord slaat de frustratie toe, waardoor ze opeens overal op het veld de duels verliezen. AZ zet aan en het is overleven geblazen voor Feyenoord, wat enorm bemoeilijkt werd door de tweede strafschop. Ik heb hem nu een paar keer teruggezien, maar volgens mij gebeurt daar echt helemaal niets. Ze gaan beiden naar de bal en raken elkaar in het duel wel eventjes, maar ik zie geen enkele beweging van Malacia wat fluiten voor een overtreding rechtvaardigt. Ik geloof niet in complotten, maar het is wel ongekend frustrerend dat het de zoveelste keer is dat Feyenoord een makkelijke strafschop tegen krijgt van Higler. Zo wijzen de statistieken ook uit. Dan speel je bijna al een verloren wedstrijd en is het echt hopen dat je niet met een nog grotere achterstand de rust in gaat. Dat lukte gelukkig, met hulp Bijlow, de paal en net aan buitenspel.

Tweede helft een ander beeld. Feyenoord maakt een vroege, ietwat gelukkige, aansluitingstreffer. En gaat vervolgens meer en meer opportunistisch spelen. AZ komt eigenlijk niet meer van de eigen helft af, maar verdedigt wel heel goed. Diep op hun eigen helft wonnen ze, met name in de as, vrijwel alle duels. Linssen, Til en Toornstra, diegenen waarvan je juist verwacht dat ze opstaan in dit soort situaties, kwamen er totaal niet aan te pas. En dan wordt het lastig kansen creëren. Er waren wel wat momenten waarbij het beetje geluk ontbrak, maar écht aanspraak op de 2-2 maakten we ook niet.

Feyenoord niet goed genoeg om in moeilijke omstandigheden de controle over de wedstrijd te behouden. Higler niet goed genoeg om dit soort wedstrijden te fluiten. AZ goed genoeg om stand te houden. Dus een terechte overwinning voor de Alkmaarders. En een opmaat voor een ongekend spannend slot van de competitie, als het gaat om de strijd om de Europese plaatsen. Kan achter Ajax echt nog alle kanten op.
korter
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vond Slot ook wel veel te positief na de wedstrijd. Goed beschouwd hebben we nauwelijks echte kansen gecreëerd. Linssen, Til en Toornstra waren tijdens de eerste seizoenhelft bij vlagen heel erg belangrijk, maar na de winterstop valt het niet mee.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik vond Slot ook wel veel te positief na de wedstrijd. Goed beschouwd hebben we nauwelijks echte kansen gecreëerd. Linssen, Til en Toornstra waren tijdens de eerste seizoenhelft bij vlagen heel erg belangrijk, maar na de winterstop valt het niet mee.
Ik heb die nabeschouwing maar even overgeslagen.
 

JMD

Well-known member
We gaan weer beginnen. Hups PSV!!!
Dat het maar beter mag zijn als voor rust, maar dat kan ook niet anders...
 

JMD

Well-known member
Ik zie SParta niet vaak spelen, maar die Engels is een leuke aanvaller. Veel snelheid en techniek.
 

JMD

Well-known member
Sparta mag verder met 10 na een debiele overtreding van Verschuren op de middellijn.
Waarom maak je die in hemelsnaam daar?
 

JMD

Well-known member
Maar goed, PSV tegen 10, dat is geen succes gebleken dit seizoen... Nog meer alles de trechter in.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Pfff, ik zie het nu goed in de herhalingen. Wedstrijdje of 8 schorsing maar.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Komt ons idd niet slecht uit nee. Maar als medespeler (of supporter) word je toch helemaal gek van zo'n actie.

Overigens zie ik on dit nog gewoon verliezen hoor.
Ja, dit is gewoon waanzin van die gast. Totale verstandsverbijstering.
 
Bovenaan