Speelronde 20

JMD

Well-known member
De opmerkingen van Verbeek over PSV 'ze spelen schijtbakkenvoetbal' is natuurlijk ten dele best waar. Alleen is nou net Verbeek degene die zijn mond erover moet houden. Het eerste half uur deed hij niets anders. Kont tegen de goal en maar wachten. PSV had dat eerste half uur iets van 85% balbezit volgens mij.
 

Maasveld

Well-known member
Gefeliciteerd met het lijfsbehoud.

(En bedankt, nu moeten wij morgen het cadeau wel uitpakken)
Wat een waardeloos kutvoetbal. Maasveld gefeliciteerd:duim:
Bedankt, kan nu inderdaad bijna niet meer fout gaan.

1ste helft was het heel kut, 2de helft zaten we een stuk beter in de wedstrijd en kwamen we ook een vaker voor de goal. Een prachtig doelpunt van onze Fu?ballgot, aan de andere kant ook weer een prachtige redding van onze Schalker KrieGEr. Zonder die 2 had het er een stuk minder rooskleurig uitgezien.
 

Batigoal

Well-known member
Nou, over een uurtje de traditionele nederlaag (al zal ik nu om de oren worden geslagen door JMD met feitjes en statistieken ;)). Ik ben benieuwd hoe Ten Hag zich tegen zijn voormalige club gaat verweren. Maar in tegenstelling tot De Klassieker heb ik hier weinig vertrouwen in. Hopelijk hebben onze vleugels het op de heupen.
 

Pascallovic

Well-known member
De opmerkingen van Verbeek over PSV 'ze spelen schijtbakkenvoetbal' is natuurlijk ten dele best waar. Alleen is nou net Verbeek degene die zijn mond erover moet houden. Het eerste half uur deed hij niets anders. Kont tegen de goal en maar wachten. PSV had dat eerste half uur iets van 85% balbezit volgens mij.
Ik vind het sowieso niet iets waar je als trainer van een andere club over moet beginnen. Tegenstander of niet, je moet vooral naar je eigen ploeg kijken. Laat het oordelen lekker over aan de fans en analisten.
 

JMD

Well-known member
Nou, over een uurtje de traditionele nederlaag (al zal ik nu om de oren worden geslagen door JMD met feitjes en statistieken ;)). Ik ben benieuwd hoe Ten Hag zich tegen zijn voormalige club gaat verweren. Maar in tegenstelling tot De Klassieker heb ik hier weinig vertrouwen in. Hopelijk hebben onze vleugels het op de heupen.

Vorig jaar wonnen jullie, maar dit is (misschien op PSV uit na) jullie traditioneel slechtste duel inderdaad. Overigens zie ik Ajax dit winnen, maar zie ik jullie eerder struikelen tegen een op papier mindere ploeg. Verder heeft Ajax met Ten Hag in dit duel natuurlijk een voordeel, die weet precies hoe Utrecht denkt enz.

Maar ik zit er vandaag graag naast hoor qua voorspelling... :) En wat mij betreft mag het qua goals een herhaling van 2011-2012 worden, toen er 10 goals vielen... De 5 duels daarna slechts 6 goals (en overigens slechts 1 nederlaag van Ajax (2 seizoenen terug), 1x winst voor Ajax (vorig jaar) en 3x gelijk...
 

JMD

Well-known member
Ik vind het sowieso niet iets waar je als trainer van een andere club over moet beginnen. Tegenstander of niet, je moet vooral naar je eigen ploeg kijken. Laat het oordelen lekker over aan de fans en analisten.

Misschien dacht Verbeek dat ie als analist was ingehuurd door FOX... :p
 

Abubakari

Well-known member
Vorig jaar wonnen jullie, maar dit is (misschien op PSV uit na) jullie traditioneel slechtste duel inderdaad. Overigens zie ik Ajax dit winnen, maar zie ik jullie eerder struikelen tegen een op papier mindere ploeg. Verder heeft Ajax met Ten Hag in dit duel natuurlijk een voordeel, die weet precies hoe Utrecht denkt enz.

Maar ik zit er vandaag graag naast hoor qua voorspelling... :) En wat mij betreft mag het qua goals een herhaling van 2011-2012 worden, toen er 10 goals vielen... De 5 duels daarna slechts 6 goals (en overigens slechts 1 nederlaag van Ajax (2 seizoenen terug), 1x winst voor Ajax (vorig jaar) en 3x gelijk...

PSV uit gaat de laatste jaren best aardig. Beter dan Utreg uit. Al is PSV uit ook een flinke tijd een soort Utrecht uit geweest, wonnen we er ook zelden.

Zo 27-2-2011 PSV - Ajax 0-0
Zo 18-9-2011 PSV - Ajax 2-2
Zo 14-4-2013 PSV - Ajax 2-3
Zo 22-9-2013 PSV - Ajax 4-0
Zo 1-3-2015 PSV - Ajax 1-3
Zo 20-3-2016 PSV - Ajax 0-2
Zo 23-4-2017 PSV - Ajax 1-0

Ik denk eigenlijk ook wel dat Ajax vanmiddag wint, hoog scorend vermogen, voor Utrecht de tweede topwedstrijd in een paar dagen, Ten Hag die Utrecht goed kent, Ajax wat weet dat ze MOETEN, ik heb er wel vertrouwen in.
 

JMD

Well-known member
Een wedstrijd waarin het er op aan komt dat je de juiste instelling hebt. Dat wordt dus max een puntje.

AZ uit, PSV thuis, Feyenoord uit en thuis.
Juist in dit soort duels is de instelling er bij Ajax dit seizoen wel. Het gaat juist mis in de op papier makkelijkere duels.
 

mainsupreme

New member
Vorig jaar wonnen jullie, maar dit is (misschien op PSV uit na) jullie traditioneel slechtste duel inderdaad. Overigens zie ik Ajax dit winnen, maar zie ik jullie eerder struikelen tegen een op papier mindere ploeg. Verder heeft Ajax met Ten Hag in dit duel natuurlijk een voordeel, die weet precies hoe Utrecht denkt enz.

Maar ik zit er vandaag graag naast hoor qua voorspelling... :) En wat mij betreft mag het qua goals een herhaling van 2011-2012 worden, toen er 10 goals vielen... De 5 duels daarna slechts 6 goals (en overigens slechts 1 nederlaag van Ajax (2 seizoenen terug), 1x winst voor Ajax (vorig jaar) en 3x gelijk...


Dat zie ik ook gebeuren. Seizoen als nachtkaars uit na gelijke spelen tegen Groningen, Roda en Sparta waar Psv genoeg punten blijft halen om nog een keer een topper te verliezen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
De opmerkingen van Verbeek over PSV 'ze spelen schijtbakkenvoetbal' is natuurlijk ten dele best waar. Alleen is nou net Verbeek degene die zijn mond erover moet houden. Het eerste half uur deed hij niets anders. Kont tegen de goal en maar wachten. PSV had dat eerste half uur iets van 85% balbezit volgens mij.

Ik vind dat je je als trainer niet moet laten verleiden door zulke uitspraken, maar de vergelijking die jij maakt gaat mank. Vanuit het perspectief van een laagvlieger is het logisch dat je compact en op de counter probeert te spelen tegen de koploper. Vanuit het perspectief van een topclub, mag je meer verwachten dat dit afbraakvoetbal.
 
Bovenaan