Speelronde 18

Gaat Jordan Henderson zondag het verschil maken voor Ajax?

  • Ja!!

    Stemmen: 1 16,7%
  • Nee....

    Stemmen: 5 83,3%

  • Totaal aantal stemmers
    6
  • Opiniepeiling gesloten .

JMD

Well-known member
NEC begint na de winterstop tegen de nummer 2 en 3 en gaat 4 punten halen uit die duels. Knap. Komen nu op gelijke hoogte qua punten met Sparta.
 

JMD

Well-known member
Volgende week Feyenoord - FC Twente, als Ajax 'gewoon' 2x wint deze weken is de kans groot dat ze dan op 3 punten van de Tukkers staan... En ja, Ajax is ook vrij wisselvallig, maar thuis tegen RKC en uit bij Heracles winnen moet toch lukken.
 

Maasveld

Well-known member
En Twente inmiddels met 10 man na rood Bruns...

Dat een scheids (die er bovenop staat) niet ziet dat dit direct rood is, is echt schandalig.
Waarom geven scheidsen hiervoor geel als ze weten dat ze ook rood kunnen geven (en als het dan toch niet zo erg is dat de VAR dan ingrijpt)?
Ik mag toch hopen dat je het antwoord daarop zelf wel kunt geven.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ja, wat is er met de Tower from the Jouwer aan de hand? Pakt een paar prima ballen, maar zat er ook weer bovengemiddeld vaak naast. Ik hoopte vorig jaar deze tijd nog dat ie naar Ajax zou gaan. Had in deze vorm er ook nog wel bij gekund wat Ajax malaise betreft, maar dat terzijde.
Als je kunt, moet je die docu op ESPN maar even bekijken. Er is zo ongelooflijk veel gebeurd rondom hem. Zoveel tegenslag, daarna alle wind in de zeilen en op het moment dat je daar de vruchten van kunt gaan plukken, krijg je een mysterieuze blessure die uiteindelijk 4 maanden duurt. Dan matig starten met alle nieuwe verwachtingen die daarbij horen, gedumpt worden door Koeman bij de 1e gelegenheid. Raap jezelf dan maar weer op. Ik vind dat ie dat nog best goed deed. Had een beroerde start, maar keepte voor de winter alweer tijdenlang heel behoorlijk. Nu in de transferperiode, en dat zal ermee te maken hebben, gaat ie toch weer gekke dingen doen.
 

Abubakari

Well-known member
Als je kunt, moet je die docu op ESPN maar even bekijken.
Zal vanne week wel even kijken of ik die terug kan vinden. Noppert heeft wel een grote gunfactor bij mij.

Zowaar een prima avond voor Ajax, moet je tegen RKC niet weer door de ondergrens zakken natuurlijk.
 

JMD

Well-known member
Hoe kan je er pas na de warmingup achterkomen dat een deel van het veld nog bevroren is? Dat de veldverwarming stuk gaat, dat kan, maar dat zie je toch in de ochtend (of desnoods laat in de middag) al?
 

JMD

Well-known member
Zowaar een prima avond voor Ajax, moet je tegen RKC niet weer door de ondergrens zakken natuurlijk.
Zoals ik vorige week ook al zei: Ajax gaat minimaal 4e worden en komt nog heel dicht bij plek 3.

En ja, Ajax is zeker niet een topsterke ploeg (alhoewel Henderson natuurlijk we gaat helpen), maar dat is AZ zeker ook niet en Twente krijgt bibber in de benen als het Enschede uit gaat. Lekker als je nog naar Feyenoord, Ajax en PSV moet...
 

stc

Well-known member
Opstelling PSV: Benítez; Teze, Ramalho, Boscagli, Dest; Til, Schouten, Tillman; Bakayoko, De Jong, Vertessen

Lang en Lozano beginnen op de bank.
 

JMD

Well-known member
FC UTRECHT: Barkas,Ter Avest,v.d.Hoorn,
Viergever,El Karouani,Fraulo,Toornstra,
Flamingo,Booth,Lammers,Boussaid

PSV: Benitez,Teze,Ramalho,Boscagli,
Dest,Schouten,Tillman,Til,Bakayoko,
De Jong,Vertessen
 

Bonehead

Well-known member
En Twente inmiddels met 10 man na rood Bruns...

Dat een scheids (die er bovenop staat) niet ziet dat dit direct rood is, is echt schandalig.
Waarom geven scheidsen hiervoor geel als ze weten dat ze ook rood kunnen geven (en als het dan toch niet zo erg is dat de VAR dan ingrijpt)?
Als de VAR het direct rood had gegeven dan hadden ze wel ingegrepen. 2x geel is automatisch 1 wedstrijd schorsing. Direct rood komt voor de tuchtcommissie en is vaak meer dan 1 wedstrijd schorsing.
 

JMD

Well-known member
Dat weet ik. Maar het gaat mij erom waarom je bij VAR-duels heel vaak dit soort rode kaartwaardige overtredingen met geel bestraft ziet worden. Het lijkt wel alsof de scheids denkt: 'ik geef geel, hoor wel als het rood moet zijn'. Terwijl dit is duidelijk rood, dan kan je ook gewoon rood geven en dan hoor je het wel als dat te zwaar is.
 

ALenstra

Well-known member
Almere City-Fortuna Sittard vlak voor begin afgelast. Spelers zouden daar op aangedrongen hebben bij de scheidsrechter.
 

Abubakari

Well-known member
Zoals ik vorige week ook al zei: Ajax gaat minimaal 4e worden en komt nog heel dicht bij plek 3.

En ja, Ajax is zeker niet een topsterke ploeg (alhoewel Henderson natuurlijk we gaat helpen), maar dat is AZ zeker ook niet en Twente krijgt bibber in de benen als het Enschede uit gaat. Lekker als je nog naar Feyenoord, Ajax en PSV moet...
Kortom Ajax wordt gewoon weer kampioen.
 
Bovenaan