Speelronde 18

Carnaval


  • Totaal aantal stemmers
    18

Hankie

Well-known member
Die rode kaart was onzin ook door de speler die er naast liep. Cillessen zat bijna in de goede hoek.
 

JMD

Well-known member
Is toch een omgeturnde aanvallende speler?
Klopt. Die hebben wel vaker dit soort lompe overtredingen... Ik geloof echt niet dat hij dit soort overtredingen expres maakt, is gewoon veel te druistig en te laat.

En ja, 3wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk is veel te weinig, maar dat is hoe de KNVB blijkbaar straft. Bassey kreeg bv voor zijn lompe overtreding in de JCS dezelfde straf...
 

Max

Administrator
Forumleiding

Meneer Slot vond dat ie te weinig credits voor de klassieker kreeg. Zal wel aan mij liggen dat ik het allemaal niet zo heel bijzonder vond en dat het nog al potsierlijk is om het spel zonder bal als iets fantastisch te zien, als je er vervolgens geen moer mee doet qua creëren van kansen.

Tot aan de 16 was het ook gewoon vrij goed. Tegen AZ had je een vergelijkbare prestatie en omdat je die wel wint, kreeg je meer credits. Al creëerde we tegen AZ meer en gaven we minder weg. Het driehoekje Rulli, Timber en Alvarez hebben we echter niet kapot kunnen spelen. Daar mag je terecht kritisch op zijn. Je creëert vrijwel geen kansen als de tegenstander de focus legt op de boel dichthouden.
 

JMD

Well-known member

Meneer Slot vond dat ie te weinig credits voor de klassieker kreeg. Zal wel aan mij liggen dat ik het allemaal niet zo heel bijzonder vond en dat het nog al potsierlijk is om het spel zonder bal als iets fantastisch te zien, als je er vervolgens geen moer mee doet qua creëren van kansen.
XG-statistieken moet je met een korrel zout nemen, maar het viel me wel op dat de XG van Ajax flink hoger was dan die van Feyenoord, iets van 0,3 om 1,3 ofzo. Voor hetzelfde geld had je de Klassieker als Feyenoord zijnde gewoon kunnen verliezen, Ajax kreeg de grote kansen. Dat Feyenoord idd qua spel beter was is een gegeven.
 

delmaestro

Well-known member
Echt niet normaal; worden gewoon verkeerde lijntjes getrokken.
Zo worden we ook nooit kampioen.

Die goal is volledig terecht afgekeurd hoor. Uitstekend voorbeeld van hoe de VAR werkt. Voetje van Ricky staat 20cm buitenspel.

Qua wedstrijdbeeld overigens ook volledig terecht. Spannende, attractieve wedstrijd met twee ploegen die aanvielen. Twente was beter in de 2e helft, Vitesse was beter en dreigender in de tweede helft, zeker het laatste half uur. Was wel heel zuur geweest als Twente hier nog met de winst was gaan lopen...
 

Pascallovic

Well-known member
Tot aan de 16 was het ook gewoon vrij goed. Tegen AZ had je een vergelijkbare prestatie en omdat je die wel wint, kreeg je meer credits. Al creëerde we tegen AZ meer en gaven we minder weg. Het driehoekje Rulli, Timber en Alvarez hebben we echter niet kapot kunnen spelen. Daar mag je terecht kritisch op zijn. Je creëert vrijwel geen kansen als de tegenstander de focus legt op de boel dichthouden.
Ik zou gewoon verwachten als je een ploeg zo op eigen helft houdt, waarbij de middenvelders van die ploeg 6x een bal naar de juiste kleur hebben overgespeeld in 45 minuten dat het tot meer effect zou leiden. Bijvoorbeeld meer van dat soort mogelijkheden als bij die 1-0 van Paixao die goed werd vrijgespeeld. Of was het primaire doel alleen om zonder bal iets te doen en maakt de rest dan niets uit? Volgens mij was er percentage van aangekomen passes bij Feyenoord rond de 70%. Dat noem ik nu ook niet echt vrij goed. Alsof die 30% waarbij het misging vooral betrekking had op situaties tot aan de 16.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zou gewoon verwachten als je een ploeg zo op eigen helft houdt, waarbij de middenvelders van die ploeg 6x een bal naar de juiste kleur hebben overgespeeld in 45 minuten dat het tot meer effect zou leiden. Bijvoorbeeld meer van dat soort mogelijkheden als bij die 1-0 van Paixao die goed werd vrijgespeeld. Of was het primaire doel alleen om zonder bal iets te doen en maakt de rest dan niets uit? Volgens mij was er percentage van aangekomen passes bij Feyenoord rond de 70%. Dat noem ik nu ook niet echt vrij goed. Alsof die 30% waarbij het misging vooral betrekking had op situaties tot aan de 16.

Die 30% was grotendeels Pedersen. Maar grotendeels eens hoor. Dat het percentage zuiverheid afneemt als je alleen maar op de helft van de tegenstander speelt is op zichzelf logisch.
 

Pascallovic

Well-known member
Die 30% was grotendeels Pedersen. Maar grotendeels eens hoor. Dat het percentage zuiverheid afneemt als je alleen maar op de helft van de tegenstander speelt is op zichzelf logisch.
Pedersen viel niet negatief uit de toon qua passingpercentage. Dat waren vooral de bewierookte spelers als Geertruida en Hartman die rond de 65% zaten. Kokcu kwam ook niet boven de 70% uit. Al met al was het voor mij gewoon een een matige vertoning van 2 kanten, dus snap in die zin gewoon echt niet dat het deels zo goed was. De beschouwingen na afloop over Ajax kan ik wel volledig volgen (Op de progressiebeschouwing van Schreuder na).
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mwa, ik vind het wel een prestatie als je Ajax echt vast kan zetten. Verder moet je ook rekening ermee houden dat Slot vaak wat tegenwicht wil geven. Is het slecht, dan is het helemaal niet zo slecht. Is het goed, is het helemaal niet zo goed. Nu slaat hij er wat in door. Maar ik snap dat hij wel positieve dingen heeft gezien en ik neem aan dat hij intern met de negatieve dingen aan de slag gaat.
 
Bovenaan