Speelronde 17

gevegt

Well-known member
Staken.

Paar bekers? Gevoel voor de situatie hebben, niet staken. Hoe het nu ook meestal gaat.

Je hoeft mi niet bij alles direct te staken, blijf je bezig, is ook niet wenselijk. Zoals het voorbeeld van Joost vanavond.
Dat hoeft van mij ook niet altijd, maar ik laat graag de beslissing aan de scheidsrechter over.

gevegt

Well-known member
Ik meestal ook. Tenzij ze om niks staken.

Nog 1 of 2 posts en we zijn het eens.
Dan stop ik er nu onmiddellijk mee.
Stel je voor dat we het buiten de politieke standpunten het nog ook over het voetbal eens worden. Dat gaat me niet alleen veel te ver, maar kan ook zomaar het einde van dit fantastisch mooie forum zijn.

Joost

Well-known member
Tot het moment dat het weer een keer uit de hand loopt bij een hoekschop of zo. Neem daarbij de supporters die heel goed weten dat als het niet meer zo strak gehandhaafd wordt, en je kunt er op wachten dat er ook weer meer dan alleen bekers het veld op gegooid gaat worden.
Vergelijk het met het totaal uit de hand gelopen van zogenaamde sfeeracties met vuurwerk.
Het is gewoon een kwestie van inleven in de wedstrijd. Wiersma floot gewoon een heel matige wedstrijd. Dordrecht was gekomen om de bus te parkeren en hij liet ze op alle mogelijke manieren tijdrekken. Doeltrappen die 40-50 seconden duren, wissels waar ze het halve veld over mogen sjokken. In de eerste helft kreeg Breij geel, ik denk terecht, en een minuut later wordt hij gevloerd op de middenlijn terwijl Roda met 3 tegen 1 kan uitbreken en volgt er geen geel. Iedere keer wanneer Roda het spel snel wilde voortzetten vertraagde Wiersma het weer. Er was een moment dat de keeper van Dordrecht volkomen onnodig 25 meter uit zijn doel kwam om een bal richting een Rodaspeler te willen schieten die een vrije trap kreeg. Nisbet wilde die vrije snel nemen maar wordt teruggefloten zonder reden. En dan volgt er een kwartier voor tijd een sprintduel tussen aanvaller en verdediger waarbij er van beide kanten wat geduwd wordt en het vasthouden toch vooral van de verdediger te zien is waarna hij heel veilig een vrije trap voor Dordrecht fluit. Uit frustratie over de aanvallende onmacht van Roda en deze irritatieopwekkende arbiter vliegt er 1 beker het veld op, 30cm over de achterlijn. Als je dan 10 minuten gaat staken heb je echt geen feeling met de wedstrijd gehad.

Joost

Well-known member
We hebben een selectie waarvan je ongeveer 17 man prima in de basis kan zetten. Van die 17 zijn er 5 langdurig geblesseerd en ontbraken er vandaag 4 wegens kleine blessures en ziekte. Dat is zo frustrerend. De basis is nu al te zwak en op de bank zitten geen spelers die echt veel kunnen brengen.

gevegt

Well-known member
Het is gewoon een kwestie van inleven in de wedstrijd. Wiersma floot gewoon een heel matige wedstrijd. Dordrecht was gekomen om de bus te parkeren en hij liet ze op alle mogelijke manieren tijdrekken. Doeltrappen die 40-50 seconden duren, wissels waar ze het halve veld over mogen sjokken. In de eerste helft kreeg Breij geel, ik denk terecht, en een minuut later wordt hij gevloerd op de middenlijn terwijl Roda met 3 tegen 1 kan uitbreken en volgt er geen geel. Iedere keer wanneer Roda het spel snel wilde voortzetten vertraagde Wiersma het weer. Er was een moment dat de keeper van Dordrecht volkomen onnodig 25 meter uit zijn doel kwam om een bal richting een Rodaspeler te willen schieten die een vrije trap kreeg. Nisbet wilde die vrije snel nemen maar wordt teruggefloten zonder reden. En dan volgt er een kwartier voor tijd een sprintduel tussen aanvaller en verdediger waarbij er van beide kanten wat geduwd wordt en het vasthouden toch vooral van de verdediger te zien is waarna hij heel veilig een vrije trap voor Dordrecht fluit. Uit frustratie over de aanvallende onmacht van Roda en deze irritatieopwekkende arbiter vliegt er 1 beker het veld op, 30cm over de achterlijn. Als je dan 10 minuten gaat staken heb je echt geen feeling met de wedstrijd gehad.
Dat Wiersma zwak heeft gefloten geloof ik je op je woord. Ook dat het irritant is voor het thuispubliek. Toch blijft het de inschatting van de scheidsrechter of hij de wedstrijd moet onderbreken of niet.
Het zou ook kunnen zijn dat hij de situatie heeft ingeschat dat het nodig was omdat een gedeelte van de supporters al een tijdje te agressief was en hij een escalatie wilde voorkomen.

Bovenaan