Speelronde 15

Wat wordt het?


  • Totaal aantal stemmers
    17

JMD

Well-known member
De VAR heeft vandaag gewoon uitstekend werk geleverd. Was hij overduidelijke handsbal.
Jep. Eens. Die van Willem II is duidelijk en die van Ajax kon ik me ook voorstellen dat je die niet geeft, Gravenberch doet er alles aan om de arm tegen het lichaam te houden. Ik vond het in eerste instantie een pingel, maar uit de herhaling bleek al dat Gravenberch niks meer kon doen dan dat.
 

Abubakari

Well-known member
Want Ajax. Einde discussie.
Als iedereen het nou met je eens zou zijn okay, maar vriend en vijand vind het een juiste beslissing van Kuijpers. Logisch ook.

Hoe deed de Verlosser van it Fean het?
Voortijdig gewisseld zag ik, niet fit genoeg of niet goed genoeg?
 

JMD

Well-known member
Overigens vond ik Kuipers echt goed fluiten. Beetje op de Nijhuis-manier, gewoon lekker veel door laten gaan, niet te snel fluiten en de enige kaart die hij gegeven heeft was er imo 1 in de categorie die je imo echt moet geven...
Het werd daardoor een heerlijk voetbalgevecht, ikzelf heb niet neutraal gekeken natuurlijk, maar kan me voorstellen dat het voor 'de neutrale kijker' een heerlijk duel was.
 

JMD

Well-known member
Volgens VI heeft Onana een 6,5 verdiend. Sorry, had imo echt 7,5 of 8 moeten zijn. Hield Ajax in de race op die vrije trappen van Max... PSV schoot slechts 7x, maar al die 7 schoten waren wel op doel.
Tadic en Zahavi krijgen het hoogste cijfer, een 8.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Als iedereen het nou met je eens zou zijn okay, maar vriend en vijand vind het een juiste beslissing van Kuijpers. Logisch ook.

Hoe deed de Verlosser van it Fean het?
Voortijdig gewisseld zag ik, niet fit genoeg of niet goed genoeg?

Waarom nou niet inhoudelijk?

De bal komt tegen een uitstekende elleboog aan. Kan hij daar iets aan doen? Nee. Kon Floranus dat tegen Ajax? Nee. Konden Van Hecke of andere gevallen dat? Nee.

Waarom dan nu geen strafschop en eerder wel?

Ik kan alleen maar bedenken dat Kuipers zo'n duel niet wil beslissen met een twijfelachtige strafschop en ze 'm bij andere clubs makkelijker geven.
 

Abubakari

Well-known member
Waarom nou niet inhoudelijk?

De bal komt tegen een uitstekende elleboog aan. Kan hij daar iets aan doen? Nee. Kon Floranus dat tegen Ajax? Nee. Konden Van Hecke of andere gevallen dat? Nee.

Waarom dan nu geen strafschop en eerder wel?

Ik kan alleen maar bedenken dat Kuipers zo'n duel niet wil beslissen met een twijfelachtige strafschop en ze 'm bij andere clubs makkelijker geven.
Ik geef je gelijk, in al dit soort gevallen hoef je mij geen strafschop te geven, bij Ajax-Heerenveen dus wat mij betreft ook niet. Maar ik vind het gelul dat het alleen bij Ajax geen penalty is, is volkomen willekeur bij scheidsrechters. En om eerlijk te zijn word ik ook altijd al gauw een beetje moe van dat gezeur over de arbitrage, ik vind het leuker om over voetbal te praten ipv over de scheidsrechter. Die maken fouten, dat doen voetballers ook, het is niet anders, deal er mee.

Maar hoe was het nou met uus Siem?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Uus Siem heeft volgens afspraak 60 minuten gespeeld en deed niet veel verkeerd.

Wel stond hij heel diep en leverde dat wel grote ruimtes op. Afstemming met anderen moet dus beter.

Hopen dat Halilovic donderdag kan spelen.
 

Abubakari

Well-known member
Aha, da's mooi. Hoop en gun hem het beste, blijft voor altijd de man van de mooiste kampioenswedstrijd ooit.

Al ligt de lat wel laag als je tevreden bent als iemand niet veel verkeerd deed.
 
Bovenaan