Speelronde 12

Welke pot is het meest interessant?


  • Totaal aantal stemmers
    10

De Wolf

Well-known member
Ajax en Feyenoord hebben een vrij weekend gekregen.

Zaterdag 29 oktober,16.30 uur:
sc Heerenveen - FC Utrecht -

18.45 uur:
Sparta R'dam - Fortuna Sittard -

21.00 uur:
Go Ahead Eagles - Excelsior -

Zondag 30 oktober,12.15 uur:
FC Emmen - FC Groningen -

14.30 uur:
PSV - NEC -
FC Twente - RKC Waalwijk -

16.45 uur:
AZ - FC Volendam -
 

Jef400

Well-known member
Ik vind het eerlijk gezegd maar een ronde van niets qua affiches. Met enige fantasie zijn Emmen-Groningen en AZ-Volendam nog derby's. De eerste omdat ze op de zelfde zandrug liggen en de tweede omdat AZ en Volendam op amper 30 km van elkaar af op hetzelfde schiereiland liggen. De rest zijn affiches waarvan ik denk van mweh, ik ga wel naar Spangen hoor komende zaterdag, maar het is nou niet zo dat ik het heel warm krijg van de Sittardse kanaries.
 

Abubakari

Well-known member
Emmen-Groningen is een potje wat in het Noorden wel leeft hoor. Beide clubs hebben de punten hard nodig en zullen het gevoel hebben dat er wat te halen valt. Zoals in het Noorden niemand enthousiast wordt van Exceslsior-Sparta zal Jef niet enthousiast worden van wat men hier de hondsrug derby noemt denk
Ik.
 

Jef400

Well-known member
Ach kom op, het is zo'n typische wedstrijd die door het DVNH wordt opgeklopt als zijnde super belangrijk. Maar in vergelijking met de derby van het noorden en de Friese derby vrij weinig om het lijf heeft.
 

Abubakari

Well-known member
In vergelijking met de Friese derby is alles opgeklopt.😀
Denk toch wel dat Emmen-Groningen voor beide clubs een bovengemiddeld potje is. Maar ivm Groningen-Heerenveen inderdaad veel minder.
 

erka

Well-known member
Ach kom op, het is zo'n typische wedstrijd die door het DVNH wordt opgeklopt als zijnde super belangrijk. Maar in vergelijking met de derby van het noorden en de Friese derby vrij weinig om het lijf heeft.

Volledig mee eens. Gezien omvang en historie van beide clubs is het hetzelfde als PSV-RKC de derby van Brabant te noemen. Ik heb niets met de zgn. "Hondsrugderby", gemaakte naam ook. Alleen interessant vanwege de ranglijst plus dat het vrij dichtbij is.
Voor Emmen is het hetzelfde, Emmen-Veendam was altijd de derby.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zin in dit weekend! Mooie affiches staan er op het programma, met o.a. het duel der verrassingen Sparta - Fortuna, de degradatiekraker GAE - Excelsior en als klap op de vuurpijl de derby in het Noorden tussen Emmen en Groningen!
 

stc

Well-known member
Ik ga er vanuit dat de heren uit Eindhoven voor eigen publiek heel veel recht te zetten hebben na 3 nederlagen op rij.
 

Abubakari

Well-known member
Ik ga er vanuit dat de heren uit Eindhoven voor eigen publiek heel veel recht te zetten hebben na 3 nederlagen op rij.
Ga maar gewoon uit van een gelijkspel.

Drie nederlagen op rij? Vorige week toch 6-1 van Utrecht gewonnen?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ga maar gewoon uit van een gelijkspel.

Drie nederlagen op rij? Vorige week toch 6-1 van Utrecht gewonnen?

Arsenal, Groningen en Arsenal gok ik.

Neem aan dat Cillessen wel weer de nul wil houden na wat wedstrijden ballen uit het netje vissen. Dan zou een gelijkspel voor PSV netjes zijn.
 
Bovenaan