Speelronde 10

PSV - Ajax

  • Makkie 2-0

  • 10-0!

  • Gaat Ajax gewoon winnen


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Batigoal

Well-known member
Poeh, wat scoren we toch moeilijk. Enige extra creativiteit in de winterstop halen is ook geen overbodige luxe.
 

Abubakari

Well-known member
Berghuis moet gewoon na 5 minuten die enorme kans binnen schieten. Bergwijn pech met dat schot tegen de lat. Daarna Taylor nog met zijn scheve poten, maar die scoort toch nooit. Zorgen dat je na rust vlot scoort want in de fase waarin Ajax zit wordt het dan op een gegeven moment 0-1 en moet je weer blij zijn met een punt. Ik zeg Mikautadze de kans maar eens geven want Brobbey doet ook niks anders dan met de rug naar de goal duels uitvechten.
 

JMD

Well-known member
Sterk eerste en laatste kwartier van Ajax. Het ligt met name steeds vrij open op de rechterkant van Ajax, maar Berghuis doet er niet genoeg mee. FC Volendam kon het tweede kwartier een beetje mee, maar mag blij zijn dat het nog geen tegengoal heeft tegengekregen. Vind het ook wel opvallend hoe Volendam verdedigt, het parkeert absoluut niet de bus, terwijl ik dat wel verwacht had.
 

Batigoal

Well-known member
Op zich speelden we dit soort potten ook zo nu en dan onder Ten Hag. Veel aan de bal en veel kansen, maar niet weten te scoren om dan in de 2e helft te moeten billenknijpen. Alleen is de huidige fase is die bevrijdende goal maken wel heel belangrijk voor het vertrouwen. Je zag bij de paar corners van Volendam dat zo wankel is achterin.
 

Abubakari

Well-known member
Gottegot, ze komen op 1-0 en gaan twijfelen tussen vasthouden en uitbouwen. Nou ja, het loopt goed af, eindelijk weer eens gewonnen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Brobbey heeft het seizoen er denk ik wel op zitten.
Het lek is boven, nog even de paar minuten tegen RKC over de streep trekken en Ajax staat weer in het linker rijtje.
 

JMD

Well-known member
De broodnodige zege voor Ajax. Zondag de standaard winstpartij tegen Heerenveen en dan op naar Brighton thuis.
 
Bovenaan