Speelronde 1

Waar kijk je naar uit dit seizoen?

  • Een degelijk Feyenoord

    Stemmen: 4 25,0%
  • Een flitsende Noa Lang

    Stemmen: 4 25,0%
  • Een kwakkelend Ajax

    Stemmen: 6 37,5%
  • Een verrassend Almere City

    Stemmen: 4 25,0%
  • AZ en Twente die zich mengen tussen de klassieke top 3

    Stemmen: 2 12,5%
  • Geen gestaakte duels vanwege spreekkoren/bier/vuurwerk

    Stemmen: 9 56,3%
  • Een mopperende Gevegt

    Stemmen: 11 68,8%

  • Totaal aantal stemmers
    16

Abubakari

Well-known member
Ach, het seizoen is net begonnen. Dat zijn voetbalsupporters vaak, die zijn veel te snel met conclusies trekken. We zullen wel zien wat er gaat gebeuren. Ik vindt het persoonlijk lastig nu al te voorspellen wat er gaat gebeuren.
Bedoelde meer de media cq de zgn kenners die dik betaald worden om elke week wat anders te beweren.
 

Jacco

Well-known member
Zoals verwacht een verrassing deze speelronde, maar gelukkig was het een verrassende verrassing, en geen verliezend Twente
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ondanks dat Feyenoord met een man meer speelde (Dieperink), een puntje overgehouden. Gelukkig hebben we de VAR nog.

Dat was dan nog geen half uur. Maar Dieperink heeft Fortuna echt genaaid met een ingooi de andere kant op?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens Slot is Stengs niet de nummer 10.

Dan maak ik mij zorgen als hij hem puur als buitenspeler ziet. Op het middenveld zou je een of twee die je vandaag laat starten op de bank moeten zetten wegens totaal gebrek aan creativiteit en scorend vermogen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wel mooi dit, de afgelopen weken ging het enkel over hoe goed Feyenoord zijn zaakjes voor elkaar heeft en wat een zootje het bij Ajax is. Zoals sommige mensen zeggen, genot!

Binnen de financiële mogelijkheden (qua spelersbudget nummer drie) is de selectie van Feyenoord toch ook gewoon nagenoeg rond en in balans? In ieder geval beter dan de afgelopen twee transferzomers in deze fase. Alleen Ivanusec laat om bekende redenen langer op zich wachten. Daarnaast is Bullaude begin deze week vertrokken, dus daar moet ook een vervanger voor komen. Verder heerst er al lang genoeg een zorgpunt of je wel voldoende creativiteit hebt met Wieffer en Zerrouki, maar dat kan ook anders worden opgevangen binnen de huidige selectie. Dat doe je iig niet door Timber ook nog eens op tien te zetten. Die heeft eigenlijk alleen een toekomst als nummer 8 of 2. Dat laatste wil hij schijnbaar niet en dat schijnt de reden te zijn dat hij voor Feyenoord ipv Ajax koos. Inmiddels heeft Feyenoord Nieuwkoop gehaald, dus hij zal wel nogmaals hebben geweigerd. Zou mij niets verbazen als hij dit seizoen alsnog op acht terecht komt ten koste van Wieffer of Zerrouki.

Je zal toch echt social media op moeten voor de Feyenoorders die van de daken schreeuwen dat Feyenoord kampioen wordt. Sinds jaren wel vooraf de beste kans, al vind ik het echt lachwekkend dat alle zogenaamde kenners Feyenoord op 1 zetten. Alleen als je ziet hoe snel de puzzelstukjes bij PSV in elkaar vallen en wat die qua transfers allemaal kunnen, dan vrees ik dat we het kunstje van ruim zestig jaar geleden niet gaan herhalen. Ook in dat kader bijzonder hoe het je tergt dat Feyenoorders eens een keer optimistisch en positief zijn. Focus je voor je gemoedstoestand dan lekker op Miramar, die zal zelfs als we de CL winnen wel een reden vinden om zijn hond uit te laten.

Als jij vindt dat Ajax het perfect voor elkaar heeft dat ondanks de ruime financiële mogelijkheden tot vorige week nul van de drie gewenste centrale verdedigers binnen waren en inmiddels een van de drie, dan is dat natuurlijk prima. Verder hoor je in de analyses van de intensieve volgers van o.a. FC Afkicken ook wel terug dat Ajax ook wellicht net als Feyenoord deels teveel dezelfde types heeft lopen op het middenveld. Hoeft geen probleem te zijn, wij werden ook zonder echte verdedigende zes kampioen en maken ons nu zorgen nu we er wel eentje hebben, omdat het te weinig creativiteit brengt icm Wieffer. Die tweede spits is ook nog steeds niet binnen. Jullie halen voor veel geld een echte linksbuiten, terwijl jullie daar aanvoerder Bergwijn en Godts al hebben spelen. Er was eerder de behoefte aan een rechtsbuiten. Dat jullie op 1 september ongetwijfeld een volwaardige selectie hebben geloof ik gelijk. Alleen is dat wel wat laat voor de club met de ruimste financiële mogelijkheden van de eredivisie. Het doet mij sterk denken aan het Feyenoord van de afgelopen twee transferzomers. Wat dus niets zegt over het verdere seizoen. Maar ik weet niet of ik nogmaals mag herhalen dat ik Steijn geen Ajax trainer vind. Voor nu is er iig de mazzel dat de KNVB alle topclubs een makkelijk programma heeft gegeven tot de deadline.

Waarom ligt het zo gevoelig als Feyenoorders een mening over Ajax hebben? Komt het anders aan als Maasveld of Batigoal hetzelfde zou roepen?

EDIT: Ik begrijp van de VI ZSM podcast dat VI Pro ook een opsomming heeft gemaakt over wat nog moet gebeuren bij Ajax.
 
Laatst bewerkt:

Miramar

Well-known member
Feyenoord supporters zijn altijd al meteen positief en enthousiast als het even meezit. Als ze horen dat de vrouwen van Gimenez en Pedersen zo goed met elkaar kunnen opschieten en de spelersgroep zo leuk met elkaar omgaat staan de supporters al te high fiven. Laat mij nou maar lekker in de Israël en Van Hanegem modus blijven. Cynisme en zwartgallig. De geschiedenis leert dat als het lekker gaat de donkere sluier van ellende binnenkort weer over ons neerdaalt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hangt ook af wat je als donkere sluier ziet. Om koers te houden heb je CL kwalificatie nodig. Dat kan ook als nummer drie in het slechtste geval. Het voetbal is nog steeds beter dan dat we gewend zijn. Heb ergens wel twijfel of je voldoende transferwaarde opbouwt met de huidige samenstelling van de selectie. Wel een stabiele basis om tot prestaties te komen. Alleen mis je wel nog wat de kwaliteitspelers om het af te maken. Paixao zou de volgende stap moeten zetten om net als Sinisterra wedstrijden wat veelvuldiger te beslissen. Op het middenveld mis je nu iemand die zoals Kökçü wedstrijden kan openbreken. Daarnaast gaan er hopelijk talenten aanhaken. Ik geloof nog steeds in de ingezette koers, maar het zou wel helpen als Slot langer blijft.
 

Miramar

Well-known member
Welke middenvelder kan dat? Kökçü en Szymanski scoorden veel goals. De drie die er nu staan gaan er samen nog geen 12 maken. Hadden Clasie en Wijnaldum daar moeten staan? Van de huidige selectie middenvelders kan alleen Timber een goaltje maken.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Welke middenvelder kan dat? Kökçü en Szymanski scoorden veel goals. De drie die er nu staan gaan er samen nog geen 12 maken. Hadden Clasie en Wijnaldum daar moeten staan? Van de huidige selectie middenvelders kan alleen Timber een goaltje maken.

Clasie had bij AZ al moeite om het spel een hele wedstrijd vol te houden, dan is het bij Feyenoord al snel teveel. Wijnaldum had best gekund als hij de volledige voorbereiding had meegemaakt, maar Wijnaldum is ook vooral afronder en niet de passer die Szymanski en Kökçü wel zijn. Haal je hem nu, dan is Wijnaldum in november een keer fit. Die Ivanusec heeft wel een goede pass in de benen en Stengs heeft dat ook wel. Zou mooi zijn als er nog een jongere speler bijkomt die dat ook heeft.

Hij plant z'n noppen in de achillespees van de tegenstander. Hoezo is dat geen rood?

Zolang er nog genoeg scheidsrechters zijn die het met geel afdoen is het geen VAR moment. De drempel voor de VAR ligt iedere wedstrijd anders.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Hij plant z'n noppen in de achillespees van de tegenstander. Hoezo is dat geen rood?
Mwah, 0 opzet in het spel, onhandig, maar niet ernstig gemeen spel oid. Schoolvoorbeeld gele kaart in mijn ogen. Sowieso erger ik me er al een tijdje aan hoe er in Nederland veel te streng gestraft wordt m.b.t. tackles en dergelijke overtredingen. In de Premier League erger ik me er al aan, maar in Nederland is dat nóg erger.
 

André

Well-known member
Ook weer een overtreding op een plek wat dom is
Net als Muhren en die speler van Almere
Snap ik echt niet
 

Abubakari

Well-known member
Bedoelde meer de media cq de zgn kenners die dik betaald worden om elke week wat anders te beweren.
Heel verhaal van Max wat hij zich had kunnen besparen (inclusief alle aannames over dingen die ik niet gezegd heb) als hij bovenstaande had gelezen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik snap de ophef ook niet, zelfs al was het geel, dan krijgt hij een bonus gele kaart voor de plek op het veld.

Nieuwkoop heeft qua voetbal intellect niet vooraan gestaan bij het uitdelen.
 
Bovenaan