Wel mooi dit, de afgelopen weken ging het enkel over hoe goed Feyenoord zijn zaakjes voor elkaar heeft en wat een zootje het bij Ajax is. Zoals sommige mensen zeggen, genot!
Binnen de financiële mogelijkheden (qua spelersbudget nummer drie) is de selectie van Feyenoord toch ook gewoon nagenoeg rond en in balans? In ieder geval beter dan de afgelopen twee transferzomers in deze fase. Alleen Ivanusec laat om bekende redenen langer op zich wachten. Daarnaast is Bullaude begin deze week vertrokken, dus daar moet ook een vervanger voor komen. Verder heerst er al lang genoeg een zorgpunt of je wel voldoende creativiteit hebt met Wieffer en Zerrouki, maar dat kan ook anders worden opgevangen binnen de huidige selectie. Dat doe je iig niet door Timber ook nog eens op tien te zetten. Die heeft eigenlijk alleen een toekomst als nummer 8 of 2. Dat laatste wil hij schijnbaar niet en dat schijnt de reden te zijn dat hij voor Feyenoord ipv Ajax koos. Inmiddels heeft Feyenoord Nieuwkoop gehaald, dus hij zal wel nogmaals hebben geweigerd. Zou mij niets verbazen als hij dit seizoen alsnog op acht terecht komt ten koste van Wieffer of Zerrouki.
Je zal toch echt social media op moeten voor de Feyenoorders die van de daken schreeuwen dat Feyenoord kampioen wordt. Sinds jaren wel vooraf de beste kans, al vind ik het echt lachwekkend dat alle zogenaamde kenners Feyenoord op 1 zetten. Alleen als je ziet hoe snel de puzzelstukjes bij PSV in elkaar vallen en wat die qua transfers allemaal kunnen, dan vrees ik dat we het kunstje van ruim zestig jaar geleden niet gaan herhalen. Ook in dat kader bijzonder hoe het je tergt dat Feyenoorders eens een keer optimistisch en positief zijn. Focus je voor je gemoedstoestand dan lekker op Miramar, die zal zelfs als we de CL winnen wel een reden vinden om zijn hond uit te laten.
Als jij vindt dat Ajax het perfect voor elkaar heeft dat ondanks de ruime financiële mogelijkheden tot vorige week nul van de drie gewenste centrale verdedigers binnen waren en inmiddels een van de drie, dan is dat natuurlijk prima. Verder hoor je in de analyses van de intensieve volgers van o.a. FC Afkicken ook wel terug dat Ajax ook wellicht net als Feyenoord deels teveel dezelfde types heeft lopen op het middenveld. Hoeft geen probleem te zijn, wij werden ook zonder echte verdedigende zes kampioen en maken ons nu zorgen nu we er wel eentje hebben, omdat het te weinig creativiteit brengt icm Wieffer. Die tweede spits is ook nog steeds niet binnen. Jullie halen voor veel geld een echte linksbuiten, terwijl jullie daar aanvoerder Bergwijn en Godts al hebben spelen. Er was eerder de behoefte aan een rechtsbuiten. Dat jullie op 1 september ongetwijfeld een volwaardige selectie hebben geloof ik gelijk. Alleen is dat wel wat laat voor de club met de ruimste financiële mogelijkheden van de eredivisie. Het doet mij sterk denken aan het Feyenoord van de afgelopen twee transferzomers. Wat dus niets zegt over het verdere seizoen. Maar ik weet niet of ik nogmaals mag herhalen dat ik Steijn geen Ajax trainer vind. Voor nu is er iig de mazzel dat de KNVB alle topclubs een makkelijk programma heeft gegeven tot de deadline.
Waarom ligt het zo gevoelig als Feyenoorders een mening over Ajax hebben? Komt het anders aan als Maasveld of Batigoal hetzelfde zou roepen?
EDIT: Ik begrijp van de VI ZSM podcast dat VI Pro ook een opsomming heeft gemaakt over wat nog moet gebeuren bij Ajax.