Speelronde 1

Waar kijk je naar uit dit seizoen?

  • Een degelijk Feyenoord

    Stemmen: 4 25,0%
  • Een flitsende Noa Lang

    Stemmen: 4 25,0%
  • Een kwakkelend Ajax

    Stemmen: 6 37,5%
  • Een verrassend Almere City

    Stemmen: 4 25,0%
  • AZ en Twente die zich mengen tussen de klassieke top 3

    Stemmen: 2 12,5%
  • Geen gestaakte duels vanwege spreekkoren/bier/vuurwerk

    Stemmen: 9 56,3%
  • Een mopperende Gevegt

    Stemmen: 11 68,8%

  • Totaal aantal stemmers
    16

De Groene Scout

Well-known member
Het gaat morgenavond toch echt beginnen en nog altijd geen topic.
Nou dan zal ik maar openen. Dit zijn de wedstrijden:

Vrijdag
FC Volendam - Vitesse

Zaterdag
PSV - FC Utrecht
SC Heerenveen - RKC Waalwijk
Ajax - Heracles Almelo
PEC Zwolle - Sparta Rotterdam

Zondag
NEC - Excelsior Rotterdam
AZ - Go Ahead Eagles
Feyenoord - Fortuna Sittard
Almere City - FC Twente

Meerdere selecties zijn nog niet compleet en tot deadline-day zal er nog wel het nodige veranderen, maar de geluiden uit Eindhoven en Rotterdam zijn overwegend positief. PSV en Feyenoord worden vaak genoemd als de titelkandidaten en Ajax wordt dit keer iets minder vaak genoemd.
Kunnen ploegen als AZ en Twente zich er dit seizoen tussen nestelen?
Wie heeft er al last van de extra Europese optredens?
Wat doen de nieuwkomers?
Wat wordt de verrassing van het seizoen?

Kortom we gaan beginnen!!!
 

JMD

Well-known member
Eind jaren 80/begin jaren 90 opende PSV vaak tegen FC Utrecht, in die jaren werden we vaak kampioen. Laten we die traditie maar voortzetten... :)

Normaal gesproken gaat de top 4 van afgelopen seizoen gewoon hun 1e duel winnen, thuisduels. Gezien hoe Twente speelt zou hun eerste duel van dit seizoen wel eens een 'zeperd' kunnen worden, op bezoek bij nieuweling Almere City.
 

De Groene Scout

Well-known member
Gezien hoe Twente speelt zou hun eerste duel van dit seizoen wel eens een 'zeperd' kunnen worden, op bezoek bij nieuweling Almere City.
Dat vervelende gevoel heb ik ook.
Groep niet al te fit en zeker niet breed genoeg en mogelijk zal enige vorm van onderschatting ook mee kunnen spelen.
 

Jacco

Well-known member
Ik verwacht dat het niveauverschil tussen Almere en een onvolledig en niet-fit Twente nog steeds groot genoeg is voor een uitoverwinning.
We gaan het meemaken.
 

Abubakari

Well-known member
Ik verwacht dat het niveauverschil tussen Almere en een onvolledig en niet-fit Twente nog steeds groot genoeg is voor een uitoverwinning.
We gaan het meemaken.
Twente was in uitwedstrijden vorig jaar vrij slecht, zou me niet verbazen mocht Almere minimaal een punt overhouden tegen een minder sterk dan vorig jaar Twente wat een Europese wedstrijd in de benen heeft.
Nieuwe promovendi beginnen sowieso vaak goed, laag verwachtingspatroon, minder druk, onderschatting bij de tegenstander.

Kortom, uitkijken naar een kwakkelend FC Twente.👹
 

De Groene Scout

Well-known member
Met VAR-beelden leek het inderdaad heel wat, maar viel reuze mee en zat geen echte opzet bij.
De gele kaart was wel voldoende geweest.
Mede door de rode kaart kwam Vitesse wel terug en won het ook nog.
 
Bovenaan