Speelronde 1

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zeker.


Even wat anders: hoe kwam dat gras bij PEC Zwolle zo bruin? Het is kunstgras, dat kan toch niet verkleuren? Of was de verf op?

Dit is een kunstgrasveld met kurk. Andere kunstgrasvelden zijn met rubber. Dit is 'gezonder' blijkbaar.
 

JMD

Well-known member
Eens. Ik hoop dat ze behoudens Excelsior allemaal degraderen.

Dat zal wel even duren want het zijn er nogal wat volgens mij...
Sparta, Heracles, PEC, Roda(?), ...

En verder is de kans groot dat je er kunstgras voor terug krijgt natuurlijk, want in de JL is het helemaal schering en inslag.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat zal wel even duren want het zijn er nogal wat volgens mij...
Sparta, Heracles, PEC, Roda(?), ...

En verder is de kans groot dat je er kunstgras voor terug krijgt natuurlijk, want in de JL is het helemaal schering en inslag.

Laat de lelijke clubs met kunstgras dan maar failliet gaan.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
'Na de seizoensouverture van PEC Zwolle, op het eigen veld tegen Roda JC Kerkrade (4-2), ging het vooral over de nieuwe kunstgrasmat. Roda-speler Christian Kum raakte geblesseerd en sprak na afloop van een slecht veld. Hij noemde het zelfs een hockeyveld.

'Dat moeten we dan maar als compliment zien', reageert voorzitter Adriaan Visser. 'Hockey is een mooie sport waar Nederland in excelleert. Zonder gekheid, de kritiek is niet terecht. Deze zomer is er een nieuwe kunstgrasmat aangelegd. Het is de allernieuwste en de allerbeste. Het is in ieder geval een betere mat dan bij Roda JC.'

Elk jaar is er wel een moment waarop Visser zich moet verdedigen voor het Zwolse kunstgras. Onterecht, zo vindt hij. 'Alles is gekeurd, volgens een formeel protocol', aldus Visser. 'Het veld voldoet aan alle regels. Natuurlijk is natuurgras minstens zo mooi, maar wij hebben hier voor gekozen. Als deze mat 'op' is, in 2021 of 2022, zijn we voornemens over te gaan op een hybride mat. Tot die tijd doen we het met dit veld, waar we zelf erg gelukkig mee zijn.'

'Onze eigen spelers reageren positief. En mogelijke blessures? Dat hoort bij voetbal. Er is geen wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat de kans op blessures groter is bij het spelen op kunstgras. Die arme jongen van AZ (Calvin Stengs) raakte geblesseerd bij PSV. Dan is het pech en hoor je niemand over het gras...'

Een ander punt van kritiek neemt PEC wel serieus. Bepaalde delen van het veld waren bruin en op het oog zanderig. 'De gebruikte materialen, te weten zand, een kunststof filler en kurk zijn niet goed genoeg gebeurd. Des te meer er op gespeeld wordt, des te beter het oogt. Dat proces proberen we nu wat te versnellen.'

vi.nl
 

Pascallovic

Well-known member
Wat een heerlijke drogredenen. Dat veld des doods van de laatste jaren voldeed ook aan de regels, dus dat dit veld er aan voldoet zal best. Het beste kunstgras wat er is, dan is er dus nog altijd een gigantisch verschil met echt gras. Onze spelers reageren positief. Van Polen geeft inderdaad dat men bij de vorige mat de dag erna niet konden bewegen van de pijn. Dan heb je al snel een verbetering te pakken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Misschien maar de doelen maar vervangen door korfen. Met korfbal zijn we al helemaal succesvol.
 

Maasveld

Well-known member
'Onze eigen spelers reageren positief. En mogelijke blessures? Dat hoort bij voetbal. Er is geen wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat de kans op blessures groter is bij het spelen op kunstgras. Die arme jongen van AZ (Calvin Stengs) raakte geblesseerd bij PSV. Dan is het pech en hoor je niemand over het gras...'

vi.nl
Het zou ermee te maken kunnen hebben dat Stengs geblesseerd raakte door een botsing. Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou kunnen...
 

JMD

Well-known member
Het zou ermee te maken kunnen hebben dat Stengs geblesseerd raakte door een botsing. Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou kunnen...

Nee, Stengs raakte niet gewond door de botsing, zijn voet bleef staan in het gras, waardoor de knie draaide.
 

Eresd?g?

Banned
Nee, Stengs raakte niet gewond door de botsing, zijn voet bleef staan in het gras, waardoor de knie draaide.
Hij speelde de bal te ver voor zich uit en probeerde de bal met deze ongelukkig actie te heroveren. Jeugdige overmoed denk ik....
 
Bovenaan