Speelkalender 2015-2016

Joost

Well-known member
Ik heb er slechts heel even naar gekeken, maar in speelronde 1 is al geen rekening gehouden met Vitesse die op de donderdag ervoor Europees speelt...

Ook 5 zaterdagpotten tegenover 3 op zondag is niet de gebruikelijke verdeling, en ik kan zo minder wedstrijden live zien, er vanuit gaande dat ik het hele weekend voor de buis zit...

Ik heb inderdaad totaal niet gekeken naar eventueel Europees voetbal. Vitesse wil op zaterdag spelen dus ik heb 'm op zaterdag gezet. Als ik nog eens wat tijd kan vinden zal ik eens zien of ik daar rekening mee kan houden.

Je kan komend seizoen altijd minder zien want er is geen JL duel meer op zaterdagmiddag.
 

JMD

Well-known member
Oke. Ik denk overigens wel dat je gelijk hebt en dat het hier en daar best optimaler kan hoor.

Ik weet het wel zeker dat dat kan. PSV speelt zijn eerste thuiswedstrijden op zondag. Nou is dat logisch bij PSV - Feyenoord (aan de andere kant: afgelopen jaar kon dat ook op woensdag...), maar waarom PSV - Groningen naar zondag moet??
 

twenteboy

Member
Waarschijnlijk in verband met de EL. FC Groningen speelt 6 duels in de groepsfase op Donderdag. Dan is het vrij normaal dat ze dan pas weer op zondag in de competitie spelen.
 

JMD

Well-known member
Waarschijnlijk in verband met de EL. FC Groningen speelt 6 duels in de groepsfase op Donderdag. Dan is het vrij normaal dat ze dan pas weer op zondag in de competitie spelen.
Het is half augustus en dan hoeft Groningen nog geen EL te spelen.... Anders had ik het wel begrepen...

Feit is alleen dat nu PSV CL speelt ze meer op zaterdag kunnen spelen dan toen ze EL speelden. Als je naar de planning kijkt van de maanden t/m de winterstop speelt PSV juist meer op zondag dan vorig jaar (toen het EL speelde).
 

Joost

Well-known member
Het is half augustus en dan hoeft Groningen nog geen EL te spelen.... Anders had ik het wel begrepen...

Feit is alleen dat nu PSV CL speelt ze meer op zaterdag kunnen spelen dan toen ze EL speelden. Als je naar de planning kijkt van de maanden t/m de winterstop speelt PSV juist meer op zondag dan vorig jaar (toen het EL speelde).

In die speelronde zijn alleen Ajax en Utrecht thuisspelers die op zondag willen. Ajax kan op dinsdag voorronde moeten spelen dus vandaar dat die naar zaterdag gaat. Dan blijft alleen Utrecht over.

Cambuur v Feyenoord zal misschien vanwege het veiligheidsrisicio op zondag staan. Daarnaast zal Fox niet Ajax ?n Feyenoord op zaterdag willen.

Dan blijven er nog twee duels over die naar zondag moeten en daarvoor zijn PSV v Groningen en Heracles v NEC gekozen.
 

Friesland

Well-known member
Toen ik net de programma's plaatste voor speelronde 2-4 zag ik wel een wedstrijd van Ajax op zaterdag om 19:45 staan, dat lijkt mij niet erg handig, aangezien dat immers de wedstrijd van 18:30 en 20:45 overlapt.
 

Bernardo

Well-known member
Denk niet dat Cambuur - Feyenoord wegens risico op zondag middag is. Aangezien Cambuur - Ajax ook gewoon op zaterdagavond is. Dus zal eerder zijn, dat FOX, Ajax en Feyenoord niet op zaterdag willen.
 

fr-keff

Active member
Denk niet dat Cambuur - Feyenoord wegens risico op zondag middag is. Aangezien Cambuur - Ajax ook gewoon op zaterdagavond is. Dus zal eerder zijn, dat FOX, Ajax en Feyenoord niet op zaterdag willen.

Het liefste denk ik dat FOX Ajax, Feyenoord en PSV allemaal op de zondag heeft in willekeurige volgorde.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hopelijk gaan alle supporters gezellig een biertje drinken in de binnensteden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Met AZ- Ajax zou ik er niet op rekenen.

Bij Feyenoord waren het ook alleen Feyenoord supporters die op het Stadhuisplein stonden te borrelen.

Feyenoord - FC Utrecht blijft overigens buiten schot conform een afspraak met Aboutaleb n.a.v. de staking tijdens de Tour. Maar goed, als er teveel wedstrijden niet door kunnen gaan, dan zal de hele competitie ronde gewoon worden opgeschoven.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Super irritant weer zeg. Lekker met z'n allen een miljoenenpubliek de dupe laten zijn van zo'n conflict.
 

Eef de Kip

Well-known member
Terecht, misschien dat de politiek nu wel is iets onderneemt. 5 jaar pappen en nathouden heeft niet gewerkt dus misschien dat dit wel werkt.
 

Mommiej

Well-known member
Terecht, misschien dat de politiek nu wel is iets onderneemt. 5 jaar pappen en nathouden heeft niet gewerkt dus misschien dat dit wel werkt.

Politiek trekt zich niks aan van wat er gebeurt als wedstrijden niet door kunnen gaan hierdoor. Nog geen 5% van wat landelijk, provinciaal en gemeentelijk zit komt in een voetbalstadion zonder nadrukkelijke uitnodiging.
 
Bovenaan