Speeldagenkalender 2019-2020

Satyr

Administrator
Forumleiding
In Nederland is het speelschema prima, die versnippering a la Spanje, waar 9 duels op negen tijdstippen worden gespeeld is ook niet alles.

En nou worden er een handvol duels verschoven. Lekker boeiend.

Maasveld

Well-known member
In Nederland is het speelschema prima, die versnippering a la Spanje, waar 9 duels op negen tijdstippen worden gespeeld is ook niet alles.

En nou worden er een handvol duels verschoven. Lekker boeiend.
Dan noem je geloof ik ook het enige land dat m??r versnippering heeft dan de Eredivisie. Hier hebben we ook gewoon 7 tijdstippen.

Joost

Well-known member
Precies.

Wat me overigens wel weer verbaast (net als Ajax - PEC verplaatsen) is het tijdstip waarop dit gebeurt. Dit had je toch al na de winst in Madrid kunnen regelen (tegelijk met alle andere wijzigingen die noodzakelijk waren), net als dat je Ajax - PEC al na de loting in december had kunnen verplaatsen.

Van cruciaal belang was de datum en het tijdstip van de Bekerfinale in al die mogelijke veranderingen. Vrijwel direct nadat Ajax zich geplaatst had voor de kwartfinale is dat proces begonnen.

Max

Administrator
Forumleiding
Dan noem je geloof ik ook het enige land dat m??r versnippering heeft dan de Eredivisie. Hier hebben we ook gewoon 7 tijdstippen.

Dat zijn er toch meer dan gedacht. Fox zal wel zoeken naar mogelijkheden om dat naar negen te verhogen. Gezien Spanje dan tien tijdstippen heeft, doen we daar niet moeilijk over.

JMD

Well-known member
Van cruciaal belang was de datum en het tijdstip van de Bekerfinale in al die mogelijke veranderingen. Vrijwel direct nadat Ajax zich geplaatst had voor de kwartfinale is dat proces begonnen.
Vreemd dat ze daarmee zijn begonnen. Juist die bekerfinale heeft geen invloed, en staat los van alle andere zaken... EN of de bekerfinale verplaatst moet worden hangt alleen af van het feit of Ajax 7 of 8 mei zou moeten spelen als ze de 1/2 finale halen.

Terwijl als Ajax dinsdag 30 april zou moeten spelen er idd wel een hoop verschoven moet worden. Daar had men mee moeten beginnen.

Forza AZ

Well-known member
Terwijl als Ajax dinsdag 30 april zou moeten spelen er idd wel een hoop verschoven moet worden. Daar had men mee moeten beginnen.
Misschien is het ondertussen al bekend dat als Ajax verder komt ze op 30 april/8 mei moeten spelen. De exacte datums van de halve finales kan ik nergens vinden, maar misschien heeft de UEFA het wel al aan de clubs bekend gemaakt wie op welke dagen moeten spelen.

En dan zou er nu geen reden meer zijn om de bekerfinale te verplaatsen, maar juist wel de competitiewedstrijden die nu verzet zijn.

JMD

Well-known member
Misschien is het ondertussen al bekend dat als Ajax verder komt ze op 30 april/8 mei moeten spelen. De exacte datums van de halve finales kan ik nergens vinden, maar misschien heeft de UEFA het wel al aan de clubs bekend gemaakt wie op welke dagen moeten spelen.

En dan zou er nu geen reden meer zijn om de bekerfinale te verplaatsen, maar juist wel de competitiewedstrijden die nu verzet zijn.

Dat zou kunnen ja. Maar als dat zo is, waarom maakt men dat dan niet al bekend. Denk dat het voor AJaxsupporters wel handig is als ze al vroeg weten of welke dag Ajax thuis zou spelen als ze de 1/2 finale halen.

ALenstra

Well-known member
Volgens mij is dat nog niet bekend, wordt normaal altijd pas bekend gemaakt nadat de kwartfinale in zijn geheel is afgewerkt.

Max

Administrator
Forumleiding
Speeldagenkalender 2018-2019

Speeldagenkalender 2018-2019

Mogelijk ?s middags. Dan is compensatie voor De Graafschap en haar supporters wel gepast. Moet geen probleem zijn voor Ajax met de CL miljoenen.

JMD

Well-known member
Doe dan donderdagavond. Of past dat niet?

Kan niet, Ajax speelt de dinsdag ervoor tegen Vitesse. En dat duel kan niet eerder, want het speelt op zaterdagavond in Groningen.

Overigens gaat De Graafschap - Ajax alleen naar de vrijdag ervoor als het op 30 April moet spelen. Het is nog niet bekend of de eerste 1/2 finale van Ajax op 30 APril of 1 mei is.

Pascallovic

Well-known member
KNVB heeft er gewoon een puinhoop van gemaakt. Normaal gesproken moet Ajax de halve finale een keer op de dinsdag en een keer op de woensdag spelen. Dan moet de bekerfinale of de Graafschap - Ajax sowieso worden verplaatst. Tenzij ze de UEFA gevraagd hebben om beiden halve finales van Ajax op de woensdag te spelen.

Joost

Well-known member
KNVB heeft er gewoon een puinhoop van gemaakt. Normaal gesproken moet Ajax de halve finale een keer op de dinsdag en een keer op de woensdag spelen. Dan moet de bekerfinale of de Graafschap - Ajax sowieso worden verplaatst. Tenzij ze de UEFA gevraagd hebben om beiden halve finales van Ajax op de woensdag te spelen.

Je kunt daarvan niet volledig de schuld bij de KNVB neerleggen.

Het scenario dat een Nederlandse club de kwart of zelfs halve finale in een Europees toernooi zou halen werd (terecht) als zeer onrealistisch omschreven. Vandaar dat er bewust speelrondes door de weeks zijn ingepland op verzoek van de clubs.

Speelrondes door de week trekken minder publiek, tenzij het belang van de wedstrijd groter is en het weer beter. Die keuzes zijn dus in overleg met de clubs gegaan en dus moet er ook een beetje flexibel met deze uitzonderlijke situatie omgegaan worden. Spelen op vrijdagmiddag lijkt me voor iedereen ongewenst maar waarom niet op zaterdagmiddag?

Bovenaan