Speeldagenkalender 2019-2020

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik heb even gekeken op wat supportersfora, maar bij Heerenveen, Fortuna en Groningen is er vrijwel geen weerstand tegen het besluit. Er is vooral begrip.

Hankie

Well-known member
Bij Feyenoord uiteraard niet, maar die hersenlozen hebben toch meer haat tegen dan liefde voor.

ALenstra

Well-known member
Ik kan me voorstellen dat weinig mensen er begrip voor hebben dat de laatste thuiswedstrijd van een zondag naar een woensdag gaat. Ik moet deze week s'avonds werken dus ik zal weinig van de laatste speeldag meekrijgen.

SanMark.

Well-known member
Wat zou de reactie zijn geweest als de KNVB bij de prestentatie van de wedstrijden had gezegd omdat er kans is dat we nog in Europa voetballen eind April begin Mei, hebben we 2 mid weekse rondes extra in gepland in November en Februari.

Ik denk niet dat de KNVB rekening moet houden met die enkele keer dat een Nederlandse ploeg de halve finale van een Europese cup gaat halen.

In het vervolg gewoon een sidenote toevoegen dat de laatste twee rondes verplaatsten kunnen worden als een team nog in Europa voetbalt.

Eef de Kip

Well-known member
In het vervolg gewoon een sidenote toevoegen dat de laatste twee rondes verplaatsten kunnen worden als een team nog in Europa voetbalt.

Dit dus, Je communiceert van tevoren gewoon dat in het geval een Nederlandse ploeg ver komt in Europa er eea veranderd kan worden in bepaalde speelrondes waarbij die Nederlandse ploeg in de knel kan komen.

delmaestro

Well-known member
De beste oplossing is simpel te bedenken, maar vreselijk moeilijk om uit te voeren: Ajax had niet op dinsdag maar op woensdag moeten spelen in de CL. Dan had je in ieder geval het probleem verlegt van achttien naar twee clubs (de bekerfinalisten). Natuurlijk lag het CL schema al een jaar vast, en heeft de FIFA/UEFA absoluut geen probleem, maar de Eredivisie. Maar aangezien de oplossingen allemaal in het kader 'meedenken' vallen, had je natuurlijk kunnen vragen aan de FIFA/UEFA of er meegedacht kan worden. Die organisaties zijn natuurlijk zo star als maar kan, maar vragen staat vrij. Maar dan had je dat na de 1-1 in Turijn al moeten doen. Er is echter, ook nu weer, afgewacht onder het motto "we zien wel of Ajax doorgaat" om vervolgens daarna uit de stoel te schieten en crisisberaad te gaan lopen voeren.

Rekening houden met Ajax is niet meer dan normaal, en dus moet je helpen waar je kan. Deze oplossing kan echter niet. Moreel gezien dan.

Slechts de mening van mijn simpele ziel...

Atreides

Well-known member
Rekening houden met Ajax is niet meer dan normaal, en dus moet je helpen waar je kan. Deze oplossing kan echter niet. Moreel gezien dan.

Moreel gezien niet? De tering zeg. Clubs voetbalden op de KNVB vastgesteld moment en clubs voetballen op een door de KNVB vastgesteld moment. Welk moreel is in het geding?

Ook wel weer Nederlands op zijn smalst. Eindeloze discussie over 'de teloorgang van ons voetbal'. Bereikt er een keer een NEDERLANDSE club met 6 'Nederlandse' basisspelers de halve finale CL, zijn er weer mensen boos omdat er wat geschoven moet worden omdat er door alle betrokken op gegokt is dat er geen club zo ver zou komen.

delmaestro

Well-known member
Huh? In Amsterdam bedoel je?

Een tikje over de top vind je niet?

Oeps. Ja de 1-1 in Amsterdam.

Het gaat om het tegemoet komen van Ajax. Dat moet je altijd proberen. Maar niet als je daarmee het publiek van 8/9 thuisspelende clubs benaderd. Dat zijn ca. 125.000 betalende supporters ofzo? Die druk je nu naar de woensdag. Vanwege het tegemoetkomen van Ajax. Als ik dat moreel gezien tegen elkaar afweeg, vind ik de beslissing onjuist ja.

SanMark.

Well-known member
Oeps. Ja de 1-1 in Amsterdam.

Het gaat om het tegemoet komen van Ajax. Dat moet je altijd proberen. Maar niet als je daarmee het publiek van 8/9 thuisspelende clubs benaderd. Dat zijn ca. 125.000 betalende supporters ofzo? Die druk je nu naar de woensdag. Vanwege het tegemoetkomen van Ajax. Als ik dat moreel gezien tegen elkaar afweeg, vind ik de beslissing onjuist ja.

125.000 betalende supporters, waarvan er nu misschien 10.000 niet komen.

Max

Administrator
Forumleiding
Hanteert alleen de F-Side dat soort termen of ook andere doorgesnoven figuren die bij andere clubs rondlopen? Ik had er nog niet van gehoord.

zwammy

Well-known member
Nee jullie hebben de Vatos Locos omdat ze in de middelbare schooltijd naar Blood in Blood out gekeken hebben bij maatschappijleer.

Bovenaan