Ja, die is weer fraai...
Overigens moet je denk ik als KNVB zijnde gewoon niet meer de tijden van alle speelrondes bekend maken. Gewoon de speelronde-indeling maken en pas een paar weken van tevoren wie wanneer speelt.
Dat is ook weer het andere uiterste, die maken het pas een week of 2 van tevoren bekend. Zit meer aan het Engelse model te denken, daar zit een maand of 2 tussen.Dan gaan we Spanje achterna. Aub niet.
Dit is toch gewoon prima? Er is gecommuniceerd dat dit ging gebeuren en er is ook gecommuniceerd dat het hele schema tot de winterstop in ??n keer gepresenteerd zou worden. Vanaf nu staat dus alles vast. Fijn.
Goede zaak dat ze aan de europese prestaties denken. In het belang van het Nederlandse voetbal!
Dat is ook weer het andere uiterste, die maken het pas een week of 2 van tevoren bekend. Zit meer aan het Engelse model te denken, daar zit een maand of 2 tussen.
En toch vraag ik me af of dat zo simpel is als je zegt.
Alleen Ajax en Feyenoord (en een beetje PSV) trekken een fatsoenlijk aantal kijkers. Dan zit je dus aan 2 (of 3) momenten op 1 dag die je maar nodig hebt. Een duel om 12.15 zonder 1 van die 3 ploegen trekt volgens mij bijna geen kijkers.
Maar zouden er nou daadwerkelijk mensen zijn die bijvoorbeeld alle vier die duels kijken als op zondag om 12.15, 14.30, 16.45 en 20.00 wordt gespeeld? Ik vind voetbal een mooi spelletje, maar zelfs ik kijk dat niet.