Serie A

Janssen

Well-known member
Zondag de topper en tevens derby in de Lega Pro Groep B tussen Parma en Reggina. Bij winst is Parma zeker van een playoff wedstrijd waarvan de winnaar rechtstreeks naar de Serie B gaat.
 

U.G.

Well-known member
Wat een mooie groep voetballers hadden die ooit zeg, Asprilla, Zola, Baggio. Ik weet niet of de Franse tak van Parmalat hier nog achter zit, maar op basis van nostalgie gun ik zo'n club alle promoties.
 

Batigoal

Well-known member
Parma gaat natuurlijk op termijn ook wel terugkomen. Dat hoort bij zo'n club, net als Napoli vanuit de dood is herrezen. Alhoewel Napoli wel wat meer historie heeft, maar toch.

Ander leuk nieuws is dat Venezia onder leiding van trainerstalent Pipo Inzaghi is gepromoveerd naar de Serie B. Ook zo'n vervlogen naam. Die club heeft sowieso de weg naar boven ingezet, want ik las dat er in 2019 waarschijnlijk een nieuw, groot stadion wordt neergezet.
 

Schaakliefhebber

Well-known member
Na Pescara is nu ook Palermo gedegradeerd.
Een punt tegen Chievo was niet voldoende voor handhaving.
De laatste plek gaat tussen Genoa, Empoli en Crotone, die vanmiddag allemaal wisten te winnen.
 

Janssen

Well-known member
Parma wint met 1-0 van Reggina en gaat de playoff in. Ik weet niet helemaal hoe de Lega Pro promotie in elkaar steekt maar volgens mij gaan de drie kampioenen nu rechtstreeks, is er ??n promotieplek voor de drie nummers 2 en een plek voor de winnaar van de nacompetitie die nog volgt.
 

Batigoal

Well-known member
Atalanta bekroont een uitstekend seizoen met Europees voetbal. Lazio verloor van Fiorentina en kan daardoor Champions League-voetbal vergeten.
 
G

Gast

Guest
Roma wint met 3-1 van Juventus waardoor het titelfeestje van de Oude Dame nog even wordt uitgesteld.
 
Bovenaan