Serie A

gevegt

Well-known member
Dat is mij niet ontgaan.
Nu weet ik niet wat een box bij Juventus kost, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat dat 10 miljoen of meer is.
 

SanMark.

Well-known member
Dat is mij niet ontgaan.
Nu weet ik niet wat een box bij Juventus kost, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat dat 10 miljoen of meer is.

Stadion in eigen beheer.
Meer Skyboxen
Sinds het nieuwe stadion hebben ze 10.000 toeschouwers + elke wedstrijd.(Vorig jaar en het jaar ervoor gemiddeld 18K toeschouwers meer per wedstrijd)
Daardoor meer omzet in de horeca , sjaaltjes shirts ect ect.

En zo zullen er ongetwijfeld nog wat extra inkomsten tegenover staan.
 

gevegt

Well-known member
Je zal ongetwijfeld gelijk hebben dat de inkomsten omhoog zijn gegaan sinds ze een nieuw stadion hebben.
Om zeker te weten of dat ook het verschil maakt moet je toch iets meer info hebben over de boekhouding.
 
G

Gast

Guest
Dat zijn leuke ploegen om in de Champions League erbij te hebben. Het is jullie gegund. Vind het ook mooi dat die oude Klose het nog zo goed doet.

Dank je! Of we de Champions League halen valt nog af te wachten, we hebben best nog een moeilijk programma. Al zouden we het wel verdienen. Ik vind dat we op dit moment het mooiste voetbal spelen in Itali?. Juventus is buitencategorie, maar voor de rest hoeven we zeker niet voor onder te doen. Of we nu CL of EL halen, ons seizoen is sowieso al geslaagd. Met nog 7 matchen te gaan is kwalificatie voor Europa al zo goed als een feit. Verder hebben we de beste ploeg van de afgelopen 10 jaar. Met Felipe Anderson hebben we een speler van wereldklasse in huis. Nooit gedacht dat die na zijn zwak debuutseizoen vorig jaar, zo ging ontploffen. Centraal achterin hebben we met De Vrij de beste centrale verdediger, uit de Serie A, van dit seizoen rondlopen. Na een aarzelende start heeft die ongelooflijk veel progressie geboekt. Cijfers zeggen vaak alles. De 4 matchen die we zonder hem hebben gespeeld, hebben we alle 4 verloren. Ook het debuut van de in Rome geboren Danilo Cataldi was schitterend. Begin dit jaar vierde onze club zijn 115e verjaardag. Om dit te vieren werden er een 'nieuw' shirt ontworpen, het legendarische '-9' shirt. Eind jaren 80 speelde wij al eens in dit shirt. Toen begonnen we het seizoen in de serie B met -9 punten. Op de laatste speeldag konden we ons ternauwernood redden van degradatie naar de Serie C. Dit met een doelpunt van Fiorini in de 82e minuut. Voor de Laziali nog altijd een van de belangrijkste momenten in onze historie. Dat Roma voor het seizoen al verkondigde dat ze kampioen gingen spelen, maar op dit moment geen deuk in een pakje boter kunnen trappen, maakt het seizoen des te mooier. Nog maar te zwijgen over de mooie Europese avonden die zij dit seizoen beleefden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mooi om te lezen dat Stefan de Vrij het zo goed doet. Kwestie van tijd voor hij de stap naar de absolute top gaat maken.
 

Eef de Kip

Well-known member
Zul je zien dat we over een jaar of 3 lopen te zaniken dat we een aanval van de derde garnituur hebben terwijl de verdediging eindelijk op orde is.
 

Janssen

Well-known member
Er moeten gewoon meer Nederlandse voetballers naar Itali?. Dat loopt allemaal maar progressieloos weg te kwijnen in die overschatte Premier League. De Serie A is een veel betere leerschool voor het topvoetbal.
 

Eef de Kip

Well-known member
Er moeten gewoon meer Nederlandse voetballers naar Itali?. Dat loopt allemaal maar progressieloos weg te kwijnen in die overschatte Premier League. De Serie A is een veel betere leerschool voor het topvoetbal.

Voor wat betreft verdedigers heb je zeker een punt
 

Janssen

Well-known member
Voor wat betreft verdedigers heb je zeker een punt

De rest ook. De basistechniek bij voetballers in de Serie A is zoveel beter dan in Engeland. Kijk eens voor de lol een wedstrijd tussen twee Italiaanse laagvliegers. Waarschijnlijk niet om aan te zien maar ze kunnen echt allemaal voetballen. Niks kick en rush, gewoon 90 minuten lang volledige concentratie en zorgvuldig je momenten kiezen. En winnen met 1-0. Kunnen wij Nederlanders wel e.e.a. van leren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wel een interessante theorie. Qua klimaat en eten is Itali? ook interessanter. Helaas dat de competitie een beetje failliet is, maar met de instroom van Nederlandse voetballers komt daar wellicht ook verandering in.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Voor De Vrij pakt de keuze voor Lazio in elk geval heel erg goed uit. Itali? is in elk geval een land waar je leert verdedigen. En bij Lazio was de kans op speeltijd heel groot, na het mislukte vorige seizoen. Je zag ook in het begin dat hij moest wennen. Bij een echte topclub had hij dan gelijk zijn basisplaats verloren. Nu kreeg hij de kans om zich te herstellen en zie waar hij nu staat. Tijdje goed ballen bij zo'n ploeg en dan alsnog naar de echte top. Kom je toch anders binnen.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Absoluut een slimme zet van De Vrij. Niet direct op het hoogste mikken maar steeds een treetje hoger als dat gaat.

Een clubs als Lazio zou voor een Wijnaldum ook helemaal geen slechte keus zijn.

Wat ik altijd zo zonde vind zijn de bijna lege stadions, dat lijkt me voor een speler ook helemaal niks. Terwijl ik dacht dat voetbal enorm leefde bij de meeste Italianen.
 
Bovenaan