Schots voetbal

erka

Well-known member
Hup Celtic!
Hearts....moet er niet aan denken. Rangers trouwens al helemaal niet. Hearts meer omdat ik voor Hibs ben (verder heb ik niks tegen Hearts), maar Rangers vind ik gewoon een echt heel enge Unionist club.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Dan wordt Celtic kampioen.
Mwah, die moeten woensdag nog naar Motherwell, die hebben ze ook nog niet zomaar gewonnen hoor. Hearts kan woensdag zelfs kampioen worden als zij thuis van Falkirk winnen en Celtic verliest bij Motherwell, wat ze eerder dit seizoen al gedaan hebben.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Met de kampioensstrijd heb ik de situatie lager niet echt belicht, dus hier volgt een overzicht, niveaus 2 t/m 5 zijn allemaal klaar, met alleen nog wat play-offs die bezig zijn.

Premiership: Livingston gedegradeerd, St. Mirren staat op een play-off plaats tegen degradatie, 4 punten achter op Kilmarnock met nog 2 wedstrijden te gaan

Championship: St. Johnstone kampioen, halve finale play-offs voor promotie is Dunfermline v Partick Thistle, de winnaar speelt tegen de nummer 11 van het Premiership. Airdrieonians (via PO) & Ross County gedegradeerd

League One: Inverness Caledonian Thistle kampioen, finale play-offs voor promotie is Alloa Athletic v Stenhousemuir. Hamilton Academical in PO tegen degradatie, Kelty Hearts gedegradeerd

League Two: East Kilbride kampioen, finale play-offs voor promotie/degradatie is Clyde v Hamilton Academical. Edinburgh City in PO tegen degradatie

Highland/Lowland League: Brora Rangers (HL) & Linlithgow Rose (LL) kampioen, Linlithgow kon niet meedoen met de PO voor promotie omdat zij niet de benodigde licentie hadden. Brora Rangers speelt daarom de finale voor promotie/degradatie tegen Edinburgh City, de 1e wedstrijd zaterdag werd 1-1, de tweede wedstrijd is as. zaterdag.

Saillaint detail voor de play-off finale tussen Clyde en Hamilton Academical: beide clubs hebben hun oude stadion moeten verlaten door een geschil met de eigenaar. Clyde speelt om die reden nu in het oorspronkelijke stadion van Hamilton en Hamilton speelt juist in het oorspronkelijke stadion van Clyde. Beide clubs spelen dus de uitwedstrijd in wat voorheen hun stadion was. Overigens lijkt het er sterk op dat Hamilton volgend seizoen weer terug kan keren.

Bovenaan