Schots voetbal

Jamel

Administrator
Forumleiding
Was een mooie wedstrijd, met een verdiende winnaar. Al was ik best onder de indruk van de hoeveelheid energie die Rangers er met name in de eerste helft instopte.
 

Kielse Rat

Well-known member
Celtic nu bijna 20 punten voorsprong. Hebben op twintig wedstrijden er slechts ??ntje niet gewonnen. Dat zijn langs de ene kant echt waanzinnige cijfers, langs de ene kant zegt het wel wat over de staat waarin het Schotse voetbal zich al jaren bevindt.
 

JMD

Well-known member
Celtic nu bijna 20 punten voorsprong. Hebben op twintig wedstrijden er slechts ??ntje niet gewonnen. Dat zijn langs de ene kant echt waanzinnige cijfers, langs de ene kant zegt het wel wat over de staat waarin het Schotse voetbal zich al jaren bevindt.

Vroeger was het al een 2-horse race, de laatste die daar bij aan kon sluiten was Aberdeen. Sinds Rangers weggevallen is, is de kampioen direct al bekend. Je kan niet van Rangers verwachten dat die direct bij terugkomst wel even meedoen. Die gaan echt het gat wel weer verkleinen hoor...
 

Kielse Rat

Well-known member
Vroeger was het al een 2-horse race, de laatste die daar bij aan kon sluiten was Aberdeen. Sinds Rangers weggevallen is, is de kampioen direct al bekend. Je kan niet van Rangers verwachten dat die direct bij terugkomst wel even meedoen. Die gaan echt het gat wel weer verkleinen hoor...

Veel mensen hadden dat wel verwacht anders, daar hoorde ik niet bij. En zolang Celtic elk jaar kampioen wordt en minstens poulefase van Champions League of Europa League haalt, gaat de kloof blijven vanwege de extra inkomsten die Celtic daar elk jaar mee binnenrijft. De weinige kwalitatieve spelers die nog naar Schotland willen komen, zullen logischerwijs voor Celtic kiezen. Dit zeg ik overigens allemaal als Celtic-supporter.
 

Batigoal

Well-known member
Het gros van de selectie van Glasgow Rangers en ook wel wat andere clubs in Schotland bestaat voornamelijk uit Engelsen. Dat zegt ook wel genoeg natuurlijk.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Celtic heeft er maar twee uit Engeland in de selectie. Wel veel andere nationaliteiten
 

Pieros

Active member
Celtic wint net met 5-2 uit bij St Johnstone. Ze kwamen nog wel met 2-1 achter, maar na een onterecht gegeven penalty liepen ze uit naar 5-2, waaronder 3 doelpunten van Dembele. Bijzonder feitje is dat het verschil tussen de nummer 1 Celtic en de nummer 2 Aberdeen nu groter is (27 punten) dan het verschil tussen Aberdeen en de nummer laatst Inverness (25 punten).
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik heb helemaal niks met Rangers, maar toch hoop ik dat ze snel weer bij de top kunnen aansluiten om de spanning enigszins terug te brengen...
 

ALenstra

Well-known member
Glasgow Rangers zegt dat manager Mark Warburton zijn contract ingeleverd heeft en heeft hem inmiddels vervangen door Graham Murty. Echter, Mark Warburton ontkent zijn contract ingeleverd te hebben en beweert nog steeds manager van de Rangers te zijn.
 

Pieros

Active member
Glasgow Rangers zegt dat manager Mark Warburton zijn contract ingeleverd heeft en heeft hem inmiddels vervangen door Graham Murty. Echter, Mark Warburton ontkent zijn contract ingeleverd te hebben en beweert nog steeds manager van de Rangers te zijn.

Ik las het net, ja. Bijzonder, al zat een ontslag er wel aan te komen. Boterde al een tijd niet meer tussen de trainert en de club.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ze betsaan pas 5 jaar en nu is het al net zo'n zooi als bij Glasgow Rangers altijd :duim:
 
Bovenaan