Schitteren door afwezigheid

Batigoal

Well-known member
Net als ieder eindtoernooi zijn er ook tijdens het EK 2016 weer een hoop opvallende afwezigen. Niet alleen qua landen, zoals Nederland of Denemarken, maar ook binnen de selecties. De blessurelijst loopt inmiddels alweer aardig op, met namen als Marco Verrati, Ilkay G?ndogan en Vincent Kompany die we helaas moeten missen.

Daarnaast is het bij de Franse ploeg, toch ??n van de favorieten, weer ouderwets hommeles. Het thuisland speelt komende maand zonder Karim Benzema en Mathieu Valbuena, die vanwege een afpersingszaak buiten de selectie worden gelaten en ook Franck Rib?ry zit er niet meer bij sinds hij ruzie heeft met bondscoach Didier Deschamps.

Uiteraard zijn er ook nog een aantal spelers die vanwege hun mindere prestaties of andere voorkeuren van bondscoaches verrassend buiten de selectie worden gehouden. Zo ontbreken Nacer Chadli namens Belgi? en neemt Vicente del Bosque Fernando Torres en Juan Mata niet mee.

Een overzicht van de meest opvallende afwezigen tijdens het EK 2016:
Nacer Chadli, Vincent Kompany (Belgi?)
Ilkay G?ndogan, Kevin Trapp(Duitsland)
Jack Butland, Jordan Henderson, Alex Oxlade-Chamberlain, Luke Shaw, Danny Welbeck (Engeland)
Hatem Ben Arfa, Karim Benzema, Alexandre Lacazette, Aymeric Laporte, J?r?my Mathieu, Franck Rib?ry, Mathieu Valbuena (Frankrijk)
?d?m Bogd?n (Hongarije)
Mario Balotelli, Claudio Marchisio, Thiago Motta, Andrea Pirlo, Marco Verratti (Itali?)
Dejan Lovren (Kroati?)
Lukasz Szukala (Polen)
F?bio Coentr?o, Danny, Bernardo Silva , Tiago (Portugal)
Diego Costa, Javi Mart?nez, Juan Mata, Fernando Torres (Spanje)
Mikael Antonsson, Rasmus Elm, Alexander Milosevic (Zweden)
 

A345

New member
Ik zat net die selectie van Itali? te bekijken, daar ken ik tegenwoordig maar de helft meer van.
 

Pascallovic

Well-known member
Hoezo is Balotelli opvallend? Die heeft in zijn hele carriere nog nooit meer dan 15 competitiedoelpunten gemaakt in 1 seizoen. Het houdt een keer op natuurlijk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die zeepbel moest een keer doorgeprikt worden. Wel jammer, een leuke jongen voor in de groep.
 

Kielse Rat

Well-known member
Ik zat net die selectie van Itali? te bekijken, daar ken ik tegenwoordig maar de helft meer van.

Op het middenveld zijn ze toch wel serieus gehandicapt. Verrati, Marchisio, Thiago Motta, dat zijn toch 3 basisspelers. Men dacht zelfs terug aan Pirlo om het op te vangen. En inderdaad veel spelers van middenmoters als Atalanta, Genoa. Achterin zijn ze nog wel sterk, maar daarbuiten vind de selectie maar matig ogen.

Top ook dat Diego Costa niet is opgeroepen. Zijn idioot gedrag ga ik geen seconde missen.
 

Batigoal

Well-known member
Nog een opvallende afwezige: Zwitserland gaat zonder zijn vaste aanvoerder naar het EK. Tijdens de kwalificatie speelde hij nog bijna alles, maar zijn bijrol in het successeizoen van Leicester City kost G?khan Inler het EK.
 

Fabian

Active member
Lovren. Dat vind ik een gek verhaal. Basisspeler bij Liverpool. Aardig wat interlandervaring. Gewoon gepasseerd...
 

Janssen

Well-known member
Geen Pirlo en Abate bij Italie. Giovinco had er wellicht ook nog wel bij gekund.

Sowieso een treurige selectie. Zul je zien dat ze toch ver komen.
 

Batigoal

Well-known member
Antonio R?diger is op het laatste moment geblesseerd afgehaakt. Hij wordt vervangen door de jongen Jonathan Tah van Leverkusen.

Bij Rusland is de ervaren Igor Denisov geblesseerd geraakt en vervangen door Zenit-speler Arthur Yusupov.
 

leo1949

Well-known member
Net in het journaal een interview met een paar Fransen.
Ik stond er versteld van hoeveel er dachten dat Nederland zeker tot de kwartfinale zou komen.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik stond er versteld van hoeveel er dachten dat Nederland zeker tot de kwartfinale zou komen.
Een hoop mensen volgen alleen de grote toernooien qua voetbal, dus die hebben nog de halve finale van het laatste WK in hun hoofd blijkbaar en geen idee hoe het daarna verder gegaan is.
 
Bovenaan