Schema Parijs 2024

JMD

Well-known member
Zat nog een klein foutje in, dus net (wo 13.00) even versie 2.0 ge-upload. :)
 

Friesland

Well-known member
Het land heet gewoon Fiji (of Fidzji, als je het fonetisch zou uitschrijven), niet Fiji Eilanden.. Je zegt toch ook niet "Japan Eilanden", "Malta Eilanden", of "Nieuw-Zeeland Eilanden" of iets degelijks?

Er zijn in Oceanië inderdaad ook een aantal landen die wel de toevoeging -eilanden hebben, maar die namen zouden zonder die toevoeging niet heel logisch zijn: Marshalleilanden, Salomonseilanden, Cookeilanden. Die laatste groep is overigens geen onafhankelijk land maar onderdeel van Nieuw-Zeeland.

Een inwoner van Fiji noemen we overigens een Fijiër. Dat wist ik niet maar leuk om te weten.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Shetland Eilanden


Maar idd wel gek als je er zo over nadenkt: waarom het ene land wel met toevoeging en het andere niet. Ik heb mijn leven lang gesproken over de Fiji Eilanden en kom er dus nu pas achter dat het eigenlijk Fiji is....
 

gevegt

Well-known member
Shetland Eilanden


Maar idd wel gek als je er zo over nadenkt: waarom het ene land wel met toevoeging en het andere niet. Ik heb mijn leven lang gesproken over de Fiji Eilanden en kom er dus nu pas achter dat het eigenlijk Fiji is....
Omdat de overheerser van die landen met die naam het land wilde kleineren.
Hup GL!
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Shetland Eilanden


Maar idd wel gek als je er zo over nadenkt: waarom het ene land wel met toevoeging en het andere niet. Ik heb mijn leven lang gesproken over de Fiji Eilanden en kom er dus nu pas achter dat het eigenlijk Fiji is....
Shetland Eilanden is ook fout, het is gewoon Shetland.

(sorry, dat moest ik zeggen )
 
  • Haha
Waarderingen: JMD
Bovenaan