Schaatsen

Pascallovic

Well-known member
EK stelt sowieso weinig voor, zeker als de Russen niet mee mogen doen. Dan is het gewoon een NK met wat Noren als outsiders en de rest is toernooivulling. Overigens maakt het voor het allroundtoernooi niks uit of je de rest van de wereld erbij haalt, want het is niet dat Azie of Noord Amerika even met 10 betere schaatsers komt aanzetten. Ook dan blijft het een Europees/Nederlands feestje. Dan moet je ook weer hopen een verdwaalde Blondin en een Miho Takagi die het sprinttoernooi laat schieten. Veel meer is het niet.

JMD

Well-known member
EK stelt sowieso weinig voor, zeker als de Russen niet mee mogen doen. Dan is het gewoon een NK met wat Noren als outsiders en de rest is toernooivulling. Overigens maakt het voor het allroundtoernooi niks uit of je de rest van de wereld erbij haalt, want het is niet dat Azie of Noord Amerika even met 10 betere schaatsers komt aanzetten. Ook dan blijft het een Europees/Nederlands feestje. Dan moet je ook weer hopen een verdwaalde Blondin en een Miho Takagi die het sprinttoernooi laat schieten. Veel meer is het niet.
Mwah, in de breedte wordt het er (m.n. bij de dames) echt wel flink breder op als niet-Europa ook mee mag doen: Takagi, Sato, Blondin, Morozova, Weidemann... Goed genoeg om de NL-se dames te verslaan? Nee, maar het levert dan in de breedte wel mooiere ritten op dan wat er nu morgen gaat gebeuren.

Sowieso een dieptepunt met maar 14/15 deelnemers/sters... Ja, het is altijd iets minder qua deelnemersaantal in een na-Olympisch jaar, maar dit is wel heel dramatisch.

JMD

Well-known member
Patrick Roest geeft het nu ook aan bij de NOS: gewoon stoppen met die EK's en gewoon een WK Sprint/ALlround van maken.

JMD

Well-known member
Zo, Eitrem rijdt even een dijk van een 1500m en staat nu op plek 1 in het toernooi.

JMD

Well-known member
Mijn hemel, wat een mooi einde van het EK Allround bij de heren, zo spannend is het in tijden niet geweest

erka

Well-known member
Rijpma de Jnog weer?

De vraag stellen is m beantwoorden. Die legt zichzelf zo veel druk op, dat moet gewoon niet leuk meer zijn. Zelfs als je 1e wordt nog janken en deze rit nooit weer willen rijden. Rijp voor een psycholoog, die haar eens vertelt dat je echt niet altijd alles 200% perfect hoeft te doen.

• Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Weer een geëmotioneerde schaatster bij de microfoon en dit keer niet mevrouw de Jong.😮

Wat zijn dat toch allemaal voor jankwijven zeg. Echt vreselijk.
Probeer toch eens professioneel en nietszeggende antwoorden te geven. Daar heb je mediatrainingen voor.

JMD

Well-known member
Wat zijn dat toch allemaal voor jankwijven zeg. Echt vreselijk.
Probeer toch eens professioneel en nietszeggende antwoorden te geven. Daar heb je mediatrainingen voor.
Nou is dit van Schouten de eerste keer dat ik het zag, dus vind ik wat anders dan Rijpma-De Jong.
Schouten lijkt me gewoon geestelijk op, die heeft alles aangepakt (aan mediaaandacht, openingen winkels enz) volgens mij na haar Olympische titels en is zichzelf flink tegengekomen.

Bovenaan