Schaatsen

JMD

Well-known member
Het is een beetje hetzelfde als bij wedstrijden van Oranje. Dat was vroeger ook echt een mooi fanatiek publiek.
Toen was het schaatspubliek. Nu is het feestpubliek, die gewoon op het feestje afkomen. Of dat nou bij een WK damesvoetbal is, of bij darts, of bij schaatsen, of bij tennis... Het gaat ze niet om de sport, het gaat ze om het feestje...

JMD

Well-known member
Gewoon, omdat het even kan. Zo zag het er in 1990 uit. Vele malen mooier.

Good old Heinze Bakker... Die maakte nooit zoveel foutjes in het commentaar, die vond zichzelf ook niet zo belangrijk. Dijkstra cs vinden hun eigen verhalen zo belangrijk dat ze fout op fout stapelen in het commentaar.

Gaan overigens dit weekend mn bij het damesschaatsen wel wat namen afscheid nemen: Takagi, Sablikova, Lollobrigida (voorlopig)

JMD

Well-known member
Wow Eitrem!!! 6.01
4e tijd ooit...

Donderdag De Boo al met de 4e tijd ooit op de 500m...

En dat met hoge luchtdruk deze dagen

JMD

Well-known member
Als het zo doorgaat niet alleen Vd Bunt maar naw ook Huizinga op de 10 (tenzij Huizinga nog wegvalt uit het klassement)

JMD

Well-known member
Volgens mij zaten er vroeger iets van 13.000 man binnen, nu is het volgens mij nog maar 10.000.
Volgens mij zijn er deels nu ook zitplaatsen in de bocht, waren vroeger alleen staanplaatsen.

Bij het eerste WK Allround in de hal (1987) had men van tevoren geen idee hoeveel mensen er naar binnen konden, had men dus iets van 16.000 kaartjes verkocht, bleek dat niet te passen. is ooit een mooie Andere Tijden Sport over gemaakt.
Tegenwoordig zou je (terecht) echt moeten aantonen dat je zoveel mensen kwijt kan, dat alle veiligheidsroutes kloppen, dat je het pand in een korte tijd leeg kan hebben enz... Toen gewoon 'nattevingerwerk'...

JMD

Well-known member
Ikzelf ben er 2x geweest: in 1994 bij de WB-finale op de zondag (laatste race Koss) en 2001 bij een skateoff op een woensdag. Ik studeerde toen maar had geen college op woensdag, had OV-kaart, dus de enige kosten die dag was de 2 gulden 50 entree...

Het mooie was dat het een best grote skate-off was voor o.a. de WK 2001, maar ook voor diverse WB-plaatsen. Uytdehaage won toen verrassend. Veel schaatsers die niet in actie hoefden te komen kwam ook op de tribune zitten en wilden best allemaal wel even een handtekening zetten in het 'schaatsseizoenboek' (wat een jaarlijkse uitgave is dat al meer dan 50 jaar bestaat met allerlei info over het schaatsen van het seizoen ervoor en info voor het komende seizoen) van dat jaar.

JMD

Well-known member
Dan rijdt Takagi op haar laatste race bijna nog voor het eerst onder de 7 minuten... Helaas stort ze in, maar wordt nog wel 3e. Mooi voor haar

Bovenaan