Schaatsen

JMD

Well-known member
Wat een rit van Leerdam.

En wat wordt er door de Nederlanders en Russen hard geschaatst. Mooi om te zien.
 

JMD

Well-known member
Daidai Ntab rijdt 34.16 bij een trainingswedstrijd.... Die is klaar voor de wereldbeker en WK Afstanden...
 

JMD

Well-known member
Waarom doen we mee in de B groep?:cab:
Kort door de bocht is het dit: de beste 20 schaatsers zitten in de A-groep, daar degraderen de zwaksten per race uit en dan promoveren er mensen uit de A-groep. Verweij is dus of niet goed genoeg geweest of heeft eerder dit seizoen niet genoeg WB-punten verzameld (want de besten uit de stand degraderen niet na een zwakke race of valpartij)
 

gevegt

Well-known member
Kort door de bocht is het dit: de beste 20 schaatsers zitten in de A-groep, daar degraderen de zwaksten per race uit en dan promoveren er mensen uit de A-groep. Verweij is dus of niet goed genoeg geweest of heeft eerder dit seizoen niet genoeg WB-punten verzameld (want de besten uit de stand degraderen niet na een zwakke race of valpartij)

:eek:mg:

Volle bak weer.
 

Pascallovic

Well-known member
2 jaar geleden nog een schaatser ui de B-divisie bij de world cups.

Het valt voorlopig nog niet mee bij het WK met de Nederlanders. Een hoop zijn net niet top en hebben moeite met de snelheid en de hoogte. Je zou verwachten dat men inmiddels weet hoe je die baan moet gebruiken en wat de valkuilen zijn. Toch gaan er wel heel veel schaatsers totaal kapot in de slotfase. Ook die uit andere landen.
 

JMD

Well-known member
Het valt voorlopig nog niet mee bij het WK met de Nederlanders. Een hoop zijn net niet top en hebben moeite met de snelheid en de hoogte. Je zou verwachten dat men inmiddels weet hoe je die baan moet gebruiken en wat de valkuilen zijn. Toch gaan er wel heel veel schaatsers totaal kapot in de slotfase. Ook die uit andere landen.

Valt me ook op inderdaad dat dat er meer lijken dan 'normaal'. Aan de andere kant is dit de eerste keer sinds 2007 dat er een echte 10 km is gereden hier (of misschien ooit een WB???). EN verder is het WK Afstanden hét toernooi in niet-Olympische jaren dus iedereen wil dolgraag. Is toch iets anders dan bij een wereldbeker.

Prestaties van de NLers vallen over het algemeen niet mee nee, alhoewel ik bv de dames 500m dan wel goed vond, die komen er echt aan. Maar voorlopig alleen goud behaald op het zwakst bezette nummer, waarbij dan bij de heren nog een DQ nodig was.
 

Pascallovic

Well-known member
Valt me ook op inderdaad dat dat er meer lijken dan 'normaal'. Aan de andere kant is dit de eerste keer sinds 2007 dat er een echte 10 km is gereden hier (of misschien ooit een WB???). EN verder is het WK Afstanden hét toernooi in niet-Olympische jaren dus iedereen wil dolgraag. Is toch iets anders dan bij een wereldbeker.

Prestaties van de NLers vallen over het algemeen niet mee nee, alhoewel ik bv de dames 500m dan wel goed vond, die komen er echt aan. Maar voorlopig alleen goud behaald op het zwakst bezette nummer, waarbij dan bij de heren nog een DQ nodig was.

In 2015 heeft een Ted Jan Bloemen daar een wereldrecord gereden op de 10 kilometer tijdens een wereldbeker. Maar goed het gaat mij er meer om dat we in de breedte zien dat het verval erg groot is richting het eind. Ook op de 5 km mannen, 3 km vrouwen en de teampersuit vrouwen. Dan zou je verwachten dat men slimmer gaat rijden, als je ziet dat zo'n Morosov op de 10 km uitstapt en een Becker juist door rustiger te beginnen een toptijd rijdt. Maar nee hoor, daarna zie je er nog een paar volledig kapot gaan door veel te hard te starten.

Dames 500 meter was goed inderdaad. Bij de dames zie ik ook nog een Karlijn Achtereekte prima rijden. Wust lijkt niet top te zijn en de rest is ook afwachten. Een Visser was ook niet heel overtuigend op de 3km. Bij de heren eigenlijk gewoon 2 slechte ritten van Bergsma en Roest die duidelijk de vorm missen. Op de 500 meter eigenlijk ook veel te veel foutjes om richting hun toptijden te gaan. Ben benieuwd wat Nuis en Krol kunnen. Die waren vorige week toch ook nog wel een eindje van de hoogste trede verwijderd. Dat ga je op die Rus niet zomaar goedmaken en die Chinees op de 1500 maakte toch wel indruk.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Wow, wat een tijd van Voronina, de eerste vrouw onder de 6.40. Ik weet nog dat de eerste heer onder die tijd reed op de 5 km...

De meeste ritten waren overigens goed opgebouwd, weinigen gingen écht kapot.
 
Bovenaan