Schaatsen

JMD

Well-known member
W?st wil graag een WR rijden op de 1500m dit of volgend weekend (WB finale in Salt Lake). Ik snap niet dat ze dat op die afstand wil doen, haar PR is 1.52.1 en het WR staat op 1.50. Dat is best een gat.
Op de 3000m heeft ze volgens mij veel meer kans, ze heeft 3.58 in Heerenveen gereden, dan is 3.53 niet zo ver weg.
 

Pascallovic

Well-known member
Sablikova rijdt even een wereldrecord op de 3km. 0.04 sneller.

Iedereen op een hoop gereden. Dat belooft nog wat voor de 5 km.
 

Friesland

Well-known member
Naast het wereldrecord, viel mij vooral op dat Sablikova op 600m al de snelste doorkomst van het hele veld had. Dat zegt ook wel wat over de rest.
 

Pascallovic

Well-known member
Naast het wereldrecord, viel mij vooral op dat Sablikova op 600m al de snelste doorkomst van het hele veld had. Dat zegt ook wel wat over de rest.
Iedereen rijdt min of meer vergelijkbaar rond de 4 minuten. Heel normaal op deze baan. Alleen Sablikova steekt er met kop en schouders bovenuit. Denk dat we dus vooral de credits aan Sablikova moeten geven, die rijdt een toptijd, waar de rest normaal presteert.
 

JMD

Well-known member
Semerikov valt bijna nog uit de top16, op 2/100e punt.Als hij 17e had gestaan had hij alsnog niet deel mogen nemen aan de 10km...
Hij staat overigens 16e met exact hetzelfde puntenaantal als de nummer 15, dat komt bij allrounden na 3 afstanden weinig voor. Gelinas, die nu 15e staat, komt voor Semerikov omdat zijn laatste afstand beter was.
 

JMD

Well-known member
wat zou Roest moeten rijden om Davis van de eerste plek te moeten stoten van de Adelskalender ?
Hi moet iig onder de 12.53 rijden om een WR punten te rijden.
Om de Adelskalender bovenaan te komen moet hij 12.36.06 rijden als ik het goed heb uitgerekend.
 

Mommiej

Well-known member
wat zou Roest moeten rijden om Davis van de eerste plek te moeten stoten van de Adelskalender ?

een kwart seconde onder het wereldrecord (dat staat op 12.36.30)

PR Roest is 12.47.89, zal een 12.45.7 moeten rijden om Hedrick van P3 te stoten.

Voor Kramer geldt ook dat hij een 12.35.82 moet rijden om Davis van de 1e plek te stoten.
 

JMD

Well-known member
Roest in de laatste rit tegen Kramer, de rit ervoor Pedersen - De Vries.
De eerste rit is ook mooi,Bloemen - Semerikov, een echte stayersrit.
 

JMD

Well-known member
Bedankt.

Dat gaat dus misschien alleen gebeuren als Pedersen boven zichzelf uitstijgt.

Deze week zal Davis nog wel op de troon blijven, en misschien volgende week ook wel (geen idee of Kramer en/of Roest in Salt Lake gaan rijden). Maar volgend jaar is het WK Afstanden in Salt Lake en de week ervoor is een WB in Calgary dus grote kans dat Roest of Kramer dan wel Davis van de troon stoten.
 

gevegt

Well-known member
Hi moet iig onder de 12.53 rijden om een WR punten te rijden.
Om de Adelskalender bovenaan te komen moet hij 12.36.06 rijden als ik het goed heb uitgerekend.

Daar heb je wel tijd voor?
Doe eens een nieuwe tussenstand!
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dan is de 10km zo rond 23.30-23.45 afgelopen dus.

Valt nog mee.

Ik heb trouwens het idee dat ze razendsnel door het schema jakkeren. Weinig tijd om te rusten.
 
Bovenaan