De Groene Scout
Well-known member
Mooie winnaar!!!:duim:
Waar haal je dat vandaan? Bron?Ik had gehoord dat het totale aantal schaatsers voor de Olympische Spelen teruggebracht worden.
Waar haal je dat vandaan? Bron?
W?st wint. Wow. Wat mooi!!!
Ik had gehoord dat het totale aantal schaatsers voor de Olympische Spelen teruggebracht worden. Ik hoorde vandaag dat dit komt doordat er meer teams toegevoegd worden bij het ijshockey en het IOC het totale aantal sporters gelijk wil houden. De FIFA breidt het aantal teams op het WK uit van 32 naar 48, maar zij brengen het aantal spelers per team toch ook niet terug van 23 naar 16 om het aantal voetballers gelijk te houden? Bovendien is het aantal sporters op de winterspelen iets meer dan een kwart van het aantal sporters op de zomerspelen (2.922 om 11.238), dus het is zonder meer merkwaardig. Daarbij moet natuurlijk ook gezegd worden dat het aantal onderdelen op de winterspelen precies een derde van die van de zomerspelen is (102 om 306).
Dit is niet mij bron, maar hier staat het wel aangegeven: https://www.olympic.org/news/future-games-sports-programmes-full-of-passion-and-excitement
Dus. er worden 7 onderdelen en 2 ijshockeyteams toegevoegd, maar het aantal sporters wordt met 41 teruggebracht. Dat lijkt mij niet uit te leggen.
Dank.
Dus 26 schaatsers minder. Dat zal (gezien ze het hebben over gender equality) bereikt worden door het aantal ritten bij de heren te verminderen. Nu zijn er steeds een aantal ritten meer bij de heren dan bij de dames.
Die Koreanen rijden elkaar daar mooi in de wielen.
Dat zie je ook wel aan zijn schaatsstijl.Niet vies van risico als je thinner gebruikt voor je houtkachel.