Schaatsen

JMD

Well-known member
Joeskov is met dit PR Skobrev voorbij op de Adelskalendern. Hij komt nu op 158,0002 tegen de 158,0083 voor Skobrev.
Verweij verbeterde zijn score naar 158,0228, maar ziet Joeskov dus passeren, hij zakt van 6 naar 7.
Jep, maar:
Moet volgens mij 146.nog iets zijn...;)

En verder gaat het altijd in 3 decimalen.;)

Leenstra staat nu 9e op die lijst als ik even snel kijk, of misschien zelfs 8e.
 

JMD

Well-known member
Zal Kramer ooit Davis nog inhalen op die kalender ?

Hangt er van af of hij volgend seizoen rijdt, dan is het WK Allround in Calgary. Verder was dit voor die tijd dan denk ik de laatste keer dat hij 'op hoogte' rijdt. Dus het wordt lastig.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Leenstra - W?st - Ter Mors - De Jong - Van Beek
5 topdames voor 3 plaatsen op de 1500m op de Spelen. Dat OKT wordt een slagveld.
 

Friesland

Well-known member
Jep, maar:
Moet volgens mij 146.nog iets zijn...;)

Klopt, 6 minuten is 360 seconden, niet 480. Geen idee hoe ik daarbij kwam, wellicht dacht ik in minuten van 80 seconden, ipv 60, haha.

En verder gaat het altijd in 3 decimalen.;)
Tijden worden genoteerd in honderdsten. De kleinst mogelijke verschillen zijn daardoor 1/6000e, daar zijn vier decimalen voor nodig.

Leenstra staat nu 9e op die lijst als ik even snel kijk, of misschien zelfs 8e.
Er gaat in totaal 0,47 af, daarmee passeert ze Nesbitt.
 

JMD

Well-known member
Tijden worden genoteerd in honderdsten. De kleinst mogelijke verschillen zijn daardoor 1/6000e, daar zijn vier decimalen voor nodig.
Dat klopt. Alleen worden de punten afgekapt na 3 decimalen. Anders zou je bij 1500 en 3000 oneindige puntentotalen kunnen krijgen vanwege deling door 3 of 6.
Kijk alle offici?le lijsten er maar op na, men doet dit altijd in 3 decimalen.

Er gaat in totaal 0,47 af, daarmee passeert ze Nesbitt.
Klopt, ik was even de 3/100e vergeten die ze van haar PR op de 500 haalde, daardoor komt ze over Nesbitt heen.
 

Pascallovic

Well-known member
Leenstra - W?st - Ter Mors - De Jong - Van Beek
5 topdames voor 3 plaatsen op de 1500m op de Spelen. Dat OKT wordt een slagveld.
Als Leenstra, Wust en Ter Mors in normale doen zijn rijden ze De Jong en van Beek er overtuigend vanaf op de 1500.
 

Friesland

Well-known member
Dat klopt. Alleen worden de punten afgekapt na 3 decimalen. Anders zou je bij 1500 en 3000 oneindige puntentotalen kunnen krijgen vanwege deling door 3 of 6.
Kijk alle offici?le lijsten er maar op na, men doet dit altijd in 3 decimalen.

Ja, dat is mij bekend, maar het is niet zo moeilijk om uit te rekenen dat je geen oneindig aantal decimalen nodig hebt, met vier decimalen kan gewoon alles onderscheiden worden. Zou je tijden in duizenden meten, dan zou je vijf decimalen nodig hebben.
 

JMD

Well-known member
Daar heeft Haga echt geluk. Als Murashov met zijn ijzer Haga's hoofd raakt waren de gevolgen niet te overzien.

En andersom ook. Als Haga Murashov raakt met die ijzers die omhoog stonden kan dat zomaar een zware blessure opleveren, danwel door de ijzers, danwel door hoe hij valt (zie Wennemars ooit)
 

JMD

Well-known member
Veel valpartijen dit weekend, trouwens. Extreem veel, durf ik bijna wel te zeggen.

Vond het gisteren en eergisteren wel meevallen eerlijk gezegd (alleen Kodaira), maar heb de B-groepen niet gezien... (en de 'kermisnummers' sla ik altijd over)

Maar vandaag valt het toch ook wel mee? 2 valpartijen in 4 afstanden... (waarbij ik die van Murashov niet meetel, dat is een gevolg van de val van Haga)
 
Bovenaan