Drama in Friesland. Er blijkt namelijk iemand gezegd te hebben dat ze liever in Brabant woont en alleen voor de sport naar Friesland is gekomen. Twitter heeft het er maar druk mee. Hoe durft ze!!
En dan komt ze nog uit Fucking Haarsteeg. Dan moet Friesland wel echt triest zijn als ze daar naar terug wil gaan.
Een Fries kan er ook bovenstaan en zich niet druk maken om de uittingen van een of ander onbeduidende subtopper in Nederland op de 500m.Het is niet handig om 'als ik kinderen Fries hoor praten denk ik 'Doe normaal' te zeggen.
Dat je liever thuis woont is prima maar dat kun je ook anders zeggen
Wie is deze held ?
??n of ander onbeduidende subtopper in Nederland op de 500m.
Het is niet handig om 'als ik kinderen Fries hoor praten denk ik 'Doe normaal' te zeggen.
Dat zal vast ook wel gebeuren. Er zijn ook maar liefst twee tweets gevonden die negatief zijn.
Dat zal vast ook wel gebeuren. Er zijn ook maar liefst twee tweets gevonden die negatief zijn.
Mwah, toch wel iets meer
http://www.omroepbrabant.nl/?news/2...land-verhaal+voor+verbazing+en+irritatie.aspx
@SanMark: Floor van den Brandt
Maar ja, toen kwam de liefde. Ze heeft ,,helaas’’ een Friese vriend, vertelt ze. Die Fries spreekt. Verstaat ze niks van. ,,Ik vertik het om die taal te leren. Ik moet het wel gaan verstaan, maar daar sta ik z? niet voor open. Ik werd vaak boos als mensen zomaar Fries gingen spreken waar ik bij stond. Als ik kleine kinderen op straat Fries hoor spreken waar ik bij stond, denk ik: doe eens normaal!’’
Als je na 10 jaar nog geen Fries begrijpt, heb je een leerachterstand oid. Mijn vrouw komt uit Kerkrade, maar die kon na 6 maanden echt wel begrijpen waar ik met m'n vader/moeder/broer over sprak. Het is echt geen Chinees. Als je Engels kunt verstaan, kun je Fries ook verstaan.