Schaatsen

Jamel

Administrator
Forumleiding
Diep, diep triest. Opflikkeren met die vent. Nooit meer mee laten doen.
 

JMD

Well-known member
Er wordt gezegd dat als Yuskov niet mee zou doen dat dan Roest als reserve mee had mogen doen. Maar was die plek van Yuskov dan niet voor een andere Rus geweest? Je haalt toch een plaats voor je land en niet voor een persoon.
 

Friesland

Well-known member
Er wordt gezegd dat als Yuskov niet mee zou doen dat dan Roest als reserve mee had mogen doen. Maar was die plek van Yuskov dan niet voor een andere Rus geweest? Je haalt toch een plaats voor je land en niet voor een persoon.

Klopt, maar Rusland had geen reserves meegenomen, dus wordt er teruggevallen op de lijst van Stavanger. De derde plek van Nederland was op die lijst aanvankelijk derde reserve, maar omdat Canada maar een schaatser mee had genomen en Druszkiewicz niet namen Tsjechi? mocht meedoen (vreemd genoeg mocht hij wel namens Tsjechi? een startbewijs veroveren), was de derde plek van Nederland ondertussen eerste reserve geworden.
 

JMD

Well-known member
Duidelijk, ik vermoeddeal zoiets.

Waarom mocht Druszkiewicz wel een plaats voor Tsjechi? veroveren maar nie t meedoen?
 

Friesland

Well-known member
Waarom mocht Druszkiewicz wel een plaats voor Tsjechi? veroveren maar nie t meedoen?

Ik las dat op het schaatsforum. Hij is pas dit seizoen Tsjech. Hij mag daardoor wel meedoen aan de wereldbeker, maar nog niet aan international kampioenschappen.
Het feit dat een Pool opeens voor Tsjechi? gaan rijden, doen je bijna laten denken dat ze in Polen nu ook hetzelfde probleem hebben als hier in Nederland, haha.
 

Pascallovic

Well-known member
Zo'n Yuskov haalt gewoon zijn afstandsmedaille op en heeft geen enkele reden om die op te geven omdat Nederland niet in staat is om 3 tickets in Stavanger binnen te harken. Bij de vrouwen reed in het verleden een aantal keer ook een Simionato rond om het goud op de 500m op te halen.
 

JMD

Well-known member
Zo'n Yuskov haalt gewoon zijn afstandsmedaille op en heeft geen enkele reden om die op te geven omdat Nederland niet in staat is om 3 tickets in Stavanger binnen te harken. Bij de vrouwen reed in het verleden een aantal keer ook een Simionato rond om het goud op de 500m op te halen.

Heb het even nagekeken,maar Simionato heeft dat nooit gedaan.
 

JMD

Well-known member
Oke ze werd 2e op die afstand op het EK in 2001.

Wat de enige keer was dat ze deelnam. En dat deed ze vooral omdat Itali? toch die startplek had en het toernooi in Baselga (haar thuisbaan) was. Ze reed overigens het toernooi uit, reed ook de 5km en werd 12e... Dus dat is niet alleen deelnemen voor de medaille en dan na 1 afstand stoppen.
 

JMD

Well-known member
Wennemars heeft gelijk in dat filmpje. Die Noren leggen zich van te voren al neer bij Kramer...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Niet te geloven. Op deze baan onder de 4 minuten. Heel knap. Ik denk niet dat Sablikova daar aan gaat komen.
 

JMD

Well-known member
Niet te geloven. Op deze baan onder de 4 minuten. Heel knap. Ik denk niet dat Sablikova daar aan gaat komen.

Als dit in SLC geweest was had ze heel dicht bij het WR gereden.

Sabikova gaat dit denk ik niet redden nee. Heeft nog nooit in Europa onder de 4 minuten gereden.
 

Shayman

New member
Wat een klasbak is die Kramer toch, geweldig. Ik kan zo genieten van een goed bedachte en uitgevoerde 10 km.
 
Bovenaan