Schaatsen

JMD

Well-known member
Maar misschien zijn ze ook gewoon niet beter dan 3e van de wereld.
Dat denk ik ook. Maar het gat is wel groter dan verwacht.

Overigens vond ik de vragen van Maalderink wel goed, die legt feilloos bloot waar het mis zit in het team. Het is gewoon geen team
 

Eef de Kip

Well-known member
Klopt hoor maar dat komt dus gewoon door alle ploegen. Die Japanners en Canadezen trainen al tijden met elkaar, hier zijn ze na de 1500 meter dan Wüst weer een paar rondjes gaan rijden, dan kun je het natuurlijk wel vergeten.
Ze worden gewoon 3e, meer zal het gewoon niet worden.
 

erka

Well-known member
China wint. Wel mooi. 1e goud ooit voor China bij schaatsen. Eigenlijk gek want dat had je al wel eerder verwacht.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Eens met de analisten, bij de 500m is in welke baan je start van veel te grote invloed. Dus moeten ze voor de eerlijkheid twee ritten doen.
 

Batigoal

Well-known member
Gao had ook wel verdomd veel geluk met de onderbrekingen en de valse start bij de rit van een grote concurrent. Zal wel net als bij shorttrack toeval zijn.
 

erka

Well-known member
Was tot 2014 inderdaad zo, maar vanaf de vorige Spelen niet meer.

En tot 1998 ook niet, daarvoor was het ook altijd één rit. Ik denk wel dat het eerlijker is met 2 ritten. Of je moet iets bedenken waarbij de hoogst geplaceerden in de Worldcup of WK Afstanden mogen kiezen welke baan. Of misschien werken met baancompensatie in tijd. Dit gebeurt ook bij skispringen als springers ongelijk nadeel hebben van tegenwind.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Bij de valse starts deze 500 m en het gedoe bij het shorttrack is het wel vaak dat China in het voordeel is.
Nou de valse starts die ik gezien heb, waren allemaal terecht. Ben wel pas vanaf de rit van Verbij gaan kijken, dus misschien heb ik er een paar gemist.

Bij die shorttrack relay was het inderdaad schandalig dat die Chinese ploeg door mocht. Daar was geen enkele aanleiding voor.
 

erka

Well-known member
Die Japanner moet ook niet zo krabbelen natuurlijk in die laatste rit, dat had niks met de valse start te maken.
 

Miramar

Well-known member
Nou de valse starts die ik gezien heb, waren allemaal terecht. Ben wel pas vanaf de rit van Verbij gaan kijken, dus misschien heb ik er een paar gemist.

Bij die shorttrack relay was het inderdaad schandalig dat die Chinese ploeg door mocht. Daar was geen enkele aanleiding voor.
Vooral de laatste rit moesten ze wel heel erg goed kijken naar de Japanner. Maar goed, wel blij voor die Chinees.
 

JMD

Well-known member
En tot 1998 ook niet, daarvoor was het ook altijd één rit. Ik denk wel dat het eerlijker is met 2 ritten. Of je moet iets bedenken waarbij de hoogst geplaceerden in de Worldcup of WK Afstanden mogen kiezen welke baan. Of misschien werken met baancompensatie in tijd. Dit gebeurt ook bij skispringen als springers ongelijk nadeel hebben van tegenwind.
Jep. Maar punt is dat bv ook heel erg uitmaakt tegen wie je loot. Krijg je een mooie kruising mee of niet. Het telt allemaal zo zwaar mee op de 500m.

De 2e 500m is er o.a. uit gegaan omdat anders het programma te vol werd...
Overigens zou ik bij 2 x 500m zijn voor het systeem wat ook op het OKT gebruikt werd, snelste tijd telt.

Ik ben voor 2x500m, maar dan vooral omdat een misslag zo gemaakt is. Maar dat een bepaalde baan starten écht voordeel heeft lijkt niet te staven met de feiten, de nummer 1, 4 en 6 van vandaag startten binnen, 2, 3 en 5 buiten....
 
Bovenaan