SC Cambuur - Feyenoord

fr-keff

Active member
1547.png
1518.png

Aanstaande zondag in speelronde 2 speelt SC Cambuur zijn eerste thuiswedstrijd van het seizoen. Feyenoord dat afgelopen weekend met 3-2 won van FC Utrecht zal afreizen naar Leeuwarden. Cambuur was een van de vele clubs die in het weekend niet in actie kwam door politiestakingen. Vanavond (woensdag) spelen ze uit tegen de ploeg waar ze de laatste jaren al zo vaak tegen hebben gespeeld: PEC Zwolle. Nieuwe namen in de selectie zijn oa: Houtkoop, Berisha en Byrne. Vooral de tweede naam was een opvallende verschijning volgens de media in de voorbereiding. Al verliep de oefencampagne niet geheel vlekkeloos. Er werd verloren van De Graafschap en tegen Almere City bleef het zelfs 0-0.

Feyenoord had ook een paar slechte wedstrijden maar wist de eerste wedstrijd van het seizoen wel met 3-2 te winnen in de eigen Kuip. Grote kans dat de nieuwe namen aankomende speelronde al minuten gaan maken. Of Botteghin al bij de selectie zal zitten is nog maar de vraag. Voorlopig lijkt er nog weinig schot in de zaak te zitten en blijft Nijland alles op alles zetten om de sterkhouder in de Euroborg te houden.

SC Cambuur begint aan zijn derde seizoen op rij in de Eredivisie. In de eerdere twee ontmoetingen met Feyenoord op eigen veld hield het geen punt over. Twee seizoenen geleden won Feyenoord met 1-2 en vorig seizoen bleef het op 0-1. Ook in de Kuip verloor het twee keer. De laatste keer dat Cambuur iets overhield aan de ontmoeting met de Rotterdammers is bijna 21 jaar geleden, In 1994 bleef het op 0-0 in Leeuwarden.
 

Fabian

Active member
Simpele horde op weg naar het kampioenschap eind maart.

Ik zeg 0-6 en dan houden we ons nog in. Drie keer Kramer.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zal weer een moeizaam potje worden. Hopelijk gaan we eindelijk ook wat voetbal zien, al blijven de drie punten het belangrijkste. Wel lekker dat wij ons daar al sinds zaterdag op hebben kunnen voorbereiden en Cambuur vanavond nog aan de bak moet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zolang hij blijft scoren mag hij op iedereen boos zijn van mij. Hopelijk schuift iemand de column van Van Hanegem onder Kazim zijn neus of de column van Genee.
 

Ivanhoe

Active member
Die heeft helemaal geen Van Hanegem nodig, laat staan een Genee. Als je ziet hoe Kazim meeleefde in en voor de dug-out nadat hij gewisseld werd, begrijp ik wel dat deze jongen erg goed ligt in de groep en belangrijk is in de kleedkamer. Laat ie z'n maniertjes maar hebben in het veld, kan me geen rode kaart van hem herinneren, dus het valt wat mij betreft allemaal wel mee en straalt hij ook veel positiviteit en optimisme uit.
 

Abubakari

Well-known member
Simpele horde op weg naar het kampioenschap eind maart.

Ik zeg 3-0 en dan houden ze zich nog in. Drie keer Ogbeche.
 
Bovenaan