TEGELEN - De plaatselijke trots Sc Irene heeft de felbegeerde titel in de Satékroketten Lekker & Gezond Hoofdklasse weten te bemachtigen. In een niet al te hoogstaande wedstrijd wisten de Tricolores het zuiderbuurse Beerschot met 5-3 te verslaan. Omdat koploper RKSVB thuis verrassend onderuit ging tegen hekkensluiter Blauw Geel '38 kon het vet in Tegelen opgewarmd worden.
"Is det vet al heit?" Trainer Maasveld voelt zich niet alleen verantwoordelijk voor de resultaten op het veld, maar ook voor de innerlijke verzorging van staf, vrijwilligers en fans. Tijdens de wedstrijd al was hij druk aan het bellen met de plaatselijke frietkramen om extra satékroketten te bestellen. Onder andere Petatte Wiel, Piccadilly en De Pannekletser komen dozenvol van deze goddelijke lekkernijen afleveren. "Natuurlijk is het belangrijk wat er op veld gebeurt. Om deze prestaties te optimaliseren is een goede voeding echter van levensbelang. Satékroketten zijn namelijk de brandstof voor mijn elftal."
Dat Maasveld de juiste brandstof heeft gevonden blijkt wel uit het eindverdict. Met de meeste doelpunten voor en de minste tegen is er niets af te dingen op de titel. De grote vraag na deze glansrijke campagne is echter: hoe nu verder? Sc Irene kan immers niet voldoen aan de licentieeisen van de Eredivisie. Na het ontslag van
@Hankie,
@Magikan en
@JMD zijn drie Eredivisieteams op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer. De normaal gesproken zo ambitieuze Maasveld wil daar echter nog niet aan denken. "Natuurlijk wil ik graag zo hoog mogelijk acteren. Het is logisch dat mijn naam wordt genoemd, maar het moet wel passen. Het is nu echter tijd om dit kampioenschap te vieren. Hoe de toekomst eruit ziet zien we morgen wel."
Ondertussen zien we een grote vrachtwagen de parkeerplaats van Sportpark de Bakenbos opdraaien. Maasveld: "Ah, daar komt de verrassing aan." Er worden enkele Febo-automatieken uitgeladen. "Je wordt niet elke week kampioen natuurlijk. Als je dan zo'n succes kan vieren, moet je het ook goed doen," aldus Maasveld met een grijns van oor tot oor.