Rugby

Satyr

Administrator
Forumleiding
De vorige keer dat Engeland zich niet automatisch plaatste voor het WK, moesten ze in de kwalificatie onder andere thuis tegen Nederland spelen. Uitslag: 110-0...

Dat weet ik nog wel, toen hebben de Engelsen het nog heel rustig aan gedaan in de scrum enzo. Was toen een reportage van op de NOS
 

erka

Well-known member
Roemeni? heeft zojuist met 17-15 van Canada gewonnen na een 0-15 achterstand. Aanstaande zondag spelen ze tegen Itali? voor een rechtstreekse plaats voor het WK van 2019 in Japan, Itali? heeft daarbij genoeg aan een gelijkspel en is ook gewoon favoriet, natuurlijk.

Later vanavond spelen Fiji en Uruguay tegenelkaar. Uruguay kan nog derde worden in de groep, maar moet dan van Fiji en Engeland winnen, terwijl ze de eerste wedstrijden met 54-9 en 65-3 van respectievelijk Wales en Australi? verloren. Fiji verloor ook alles, zij het met kleinere marges, maar is al uitgeschakeld voor rechtstreekse plaatsing voor het WK van 2019, omdat ze al drie wedstrijden speelden en niet meer over Engeland heen kunnen. Het zou leuk zijn als Uruguay vanavond wint, niet dat ze zaterdag een kans maken tegen Engeland, maar het zorgt er wel voor dat die wedstrijd nog ergens over gaat. :devil:

Ja, maar Fiji wint met 2 vingers in de neus van Uruguay hoor. No way dat Uruguay dat wint vanavond.
 

Friesland

Well-known member
De vorige keer dat Engeland zich niet automatisch plaatste voor het WK, moesten ze in de kwalificatie onder andere thuis tegen Nederland spelen. Uitslag: 110-0...

Engeland was toen de nummer 4 van het voorgaande WK. De top-12 van een WK plaatst zich tegenwoordig automatisch, destijds alleen de top-3.

Maar goed, Uruguay gaat niet van Fiji winnen en al helemaal niet van Engeland, dus Engeland gaat zich gewoon rechtstreeks plaatsen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Engeland was toen de nummer 4 van het voorgaande WK. De top-12 van een WK plaatst zich tegenwoordig automatisch, destijds alleen de top-3.

Maar goed, Uruguay gaat niet van Fiji winnen en al helemaal niet van Engeland, dus Engeland gaat zich gewoon rechtstreeks plaatsen.
Die uitslag van Engeland - Nederland geeft meteen aan waarom ze dat veranderd hebben. De verschillen tussen top en kleintjes zijn zo groot in rugby dat niemand wat aan zulke wedstijden heeft.
 

erka

Well-known member
Klopt ja, kan ik me ook nog wel vaag iets van herinneren. Dat die Engelse scrum 2x zo zwaar was als de Nederlandse ofzo...was echt genant.

Trouwens, in Georgi? is rugby ook minstens zo groot als voetbal. Nationale team speelt daar regelmatig voor 30.000 of meer man (bv tegen Roemeni?) en (even opgezocht) als ze tegen Rusland moeten is het al gauw 50.000+ geloof ik. Dat halen ze met voetbal niet meer tegenwoordig.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Klopt ja, kan ik me ook nog wel vaag iets van herinneren. Dat die Engelse scrum 2x zo zwaar was als de Nederlandse ofzo...was echt genant.

Trouwens, in Georgi? is Rugby ook minstens zo groot als voetbal. Nationale team speelt daar regelmatig voor 30.000 of meer man.

Dat is dan wel weer een interessant weetje .:duim:
 

Friesland

Well-known member
Zuid-Afrika wint met een 64-0 shut-out van de VS, het is de eerste shut-out van dit WK. Ik begrijp niet dat rugby mer Amerikaanse regels in de VS zo populair is, terwijl ze er in het echte rugby weinig van bakken. Of hebben ze Amerikaans rugby bedacht, puur omdat ze rugby niet volgens de normale regels kunnen spelen? #JillertAnema :devil:
 

erka

Well-known member
Je kunt ook zeggen, Zuid-Afrika is nu helemaal los na die valse start.

USA staat wel 16e op de wereldranglijst, dus die zijn niet zo slecht.
 

erka

Well-known member
Namibi?-Georgi? nu live, voor de ?chte liefhebber.

Snap niet helemaal dat ze deze dan wel uitzenden, terwijl er begin van de week leukere wedstrijden waren.

Deze ploegen zijn heel stug en saai om te zien.
 

erka

Well-known member
Ik zat nog even door te zoeken op toeschouwersaantallen bij rugby.

De finale van de Heineken Cup/Champions Cup is de rugby-equivalent van de Champions League.

Sinds 2004 hebben van de 12 finales 2x een aantal van 50.000 toeschouwers gehaald en de overige 10 allemaal 60.000 tot 80.000.....

Meestal wint trouwens een Franse (Toulon of Toulouse) of Ierse club (Leinster of Munster). Leinster komt uit Dublin en Munster uit Limerick.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan