Rode Duivels

Kielse Rat

Well-known member
Kabasele, Benteke, Sels en Jordan Lukaku zijn de afvallers. Op zich geen verrassende namen, al hadden velen Januzaj bij de afvallers verwacht, maar die mag dus toch mee. In principe is Ciman de vijfde afvaller, maar die wordt nog even in de selectie gehouden als Kompany moet afhaken.
 

Mario

Well-known member
Kabasele, Benteke, Sels en Jordan Lukaku zijn de afvallers. Op zich geen verrassende namen, al hadden velen Januzaj bij de afvallers verwacht, maar die mag dus toch mee. In principe is Ciman de vijfde afvaller, maar die wordt nog even in de selectie gehouden als Kompany moet afhaken.

Heeft iedereen nu wel de juiste matras?
 

Susa

New member
Kabasele, Benteke, Sels en Jordan Lukaku zijn de afvallers. Op zich geen verrassende namen, al hadden velen Januzaj bij de afvallers verwacht, maar die mag dus toch mee. In principe is Ciman de vijfde afvaller, maar die wordt nog even in de selectie gehouden als Kompany moet afhaken.

Je zou als Belg toch mogen dagdromen hopen dat Radja Nainggolan alsnog wordt toegevoegd!!

Wat is jouw visie op het ontbreken van Nainggolan in deze WK selectie ?
 

U.G.

Well-known member
Kabasele, Benteke, Sels en Jordan Lukaku zijn de afvallers. Op zich geen verrassende namen, al hadden velen Januzaj bij de afvallers verwacht, maar die mag dus toch mee. In principe is Ciman de vijfde afvaller, maar die wordt nog even in de selectie gehouden als Kompany moet afhaken.

Trad Belgi? tegen Portugal aan met haar sterkste 11 ? Voor zover je kunt beoordelen natuurlijk.
 

Pascallovic

Well-known member
Trad Belgi? tegen Portugal aan met haar sterkste 11 ? Voor zover je kunt beoordelen natuurlijk.
Qua spelers wel. Of dit de beste tactiek is qua spelersmateriaal betwijfel ik, maar ze zullen niet compleet anders hebben gespeeld dan dat ze op het WK willen doen.
 

U.G.

Well-known member
Vanuit ??n oefenwedstrijd oordelen ga ik niet doen, maar toch had ik wel ietsjes meer verwacht van ze.
 

Kielse Rat

Well-known member
Je zou als Belg toch mogen dagdromen hopen dat Radja Nainggolan alsnog wordt toegevoegd!!

Wat is jouw visie op het ontbreken van Nainggolan in deze WK selectie ?

De visie die alle Belgen hebben. Een speler met zijn kwaliteiten kan je niet thuislaten om 'tactische redenen'.

Trad Belgi? tegen Portugal aan met haar sterkste 11 ? Voor zover je kunt beoordelen natuurlijk.

Dit was inderdaad de basiself, al zal op het WK wellicht de voorkeur krijgen naast De Bruyne. Het systeem dat gespeeld wordt, lijkt inderdaad niet echt geschikt om het hoogste rendement uit de spelers te halen, maar het is wel het systeem dat Martinez al twee jaar hanteert. Ik wil ook niet te negatief doen na die mindere wedstrijd, Portugal heeft wat mij betreft een meer degelijke ploeg die ver kan geraken, maar het zal een stuk beter moeten. Maar om eerlijk te zijn, zie ik ons niet voorbij de kwartfinale geraken.
 

U.G.

Well-known member
Dit was inderdaad de basiself, al zal op het WK wellicht de voorkeur krijgen naast De Bruyne. Het systeem dat gespeeld wordt, lijkt inderdaad niet echt geschikt om het hoogste rendement uit de spelers te halen, maar het is wel het systeem dat Martinez al twee jaar hanteert. Ik wil ook niet te negatief doen na die mindere wedstrijd, Portugal heeft wat mij betreft een meer degelijke ploeg die ver kan geraken, maar het zal een stuk beter moeten. Maar om eerlijk te zijn, zie ik ons niet voorbij de kwartfinale geraken.

De eerste tien minuten en de laatste twintig kon je zien dat jullie wel degelijk veel in je mars hebben. Maar toen de Portugezen 'bepaalden' vond ik jullie, in deze wedstrijd, best zwak in het omschakelen, zo doorzichtig. Maar ik denk desondanks dat je met deze ploeg toch optimistischer mag zijn, misschien mis je alleen nog maar een Naingollan :D...Witsel, daar ben je geen fan van ? Ik vond 'm wel een beest bij Benfica hoor...rare carri?re-move daarna, maar de kerel was goed.
 

Kielse Rat

Well-known member
Witsel, daar ben je geen fan van ? Ik vond 'm wel een beest bij Benfica hoor...rare carri?re-move daarna, maar de kerel was goed.

Niet echt mijn favoriet, hij staat er in om 'stabiliteit' te brengen maar ik vind dat hij vooral het opbouwspel vertraagt. Hij heeft ook zijn goede wedstrijden zoals op het EK tegen Ierland en dan heeft hij zeker zijn nut, maar in de meeste wedstrijden komt het over dat hij er gewoon maar wat bijloopt. Dan vind ik een Naingollan meer punch brengen. Bij Benfica was hij inderdaad vrij succesvol, toen speelde hij ook meer als aanvallende middenvelder geloof ik. Ik was enkele jaren geleden in Lissabon toen hij er speelde en toen obers in restaurants wisten dat we uit Belgi? kwamen, lieten ze die naam vaak vallen.

Om het dan even over Portugal te hebben, daar vond ik William Carvalho en Joao Mario de meest opvallende figuren. Ik moet toegeven dat ik dat toch niet zag in die Carvalho toen hij bij Cercle Brugge speelde. Verder heb ik het wel voor Bernardo Silva, maar ik weet niet of hij nu al vaste basisspeler is. Bij Gelson Martins zie je ook het potentieel dat die heeft, maar het is nog een ruwe diamant. Met die kans die hij vlak voor de rust krijgt moet hij veel meer doen.
 

U.G.

Well-known member
Niet echt mijn favoriet, hij staat er in om 'stabiliteit' te brengen maar ik vind dat hij vooral het opbouwspel vertraagt. Hij heeft ook zijn goede wedstrijden zoals op het EK tegen Ierland en dan heeft hij zeker zijn nut, maar in de meeste wedstrijden komt het over dat hij er gewoon maar wat bijloopt. Dan vind ik een Naingollan meer punch brengen. Bij Benfica was hij inderdaad vrij succesvol, toen speelde hij ook meer als aanvallende middenvelder geloof ik. Ik was enkele jaren geleden in Lissabon toen hij er speelde en toen obers in restaurants wisten dat we uit Belgi? kwamen, lieten ze die naam vaak vallen.

Ik vond 'm zonder overdrijven op een bepaald moment zelfs een van de beste polyvalente spelers die ik ooit gezien had. Hij was de beste speler bij dat Zuid-Amerikaans geori?nteerde Benfica van een jaar of zeven geleden.

Om het dan even over Portugal te hebben, daar vond ik William Carvalho en Joao Mario de meest opvallende figuren. Ik moet toegeven dat ik dat toch niet zag in die Carvalho toen hij bij Cercle Brugge speelde. Verder heb ik het wel voor Bernardo Silva, maar ik weet niet of hij nu al vaste basisspeler is. Bij Gelson Martins zie je ook het potentieel dat die heeft, maar het is nog een ruwe diamant. Met die kans die hij vlak voor de rust krijgt moet hij veel meer doen.

Bernardo Silva staat denk ik wel in de basis. Gelson's ontwikkeling is al een tijdje gestagneerd, ik vond 'm twee jaar geleden eigenlijk zelfs verfijnder spelen, zelfverzekerder. Hij heeft ook een fantastische coach gehad de afgelopen jaren he.

Guedes vond ik ook sterk. Ach, iedereen oogt fit en de focus lijkt er te zijn. Da's al heel wat.
 

Mario

Well-known member
Het was even de vraag of Peter Bosz bondscoach van België zou worden, maar het lijkt toch de Duitser Tedesco te gaan worden.
 
Bovenaan